Cele trei dimensiuni ale cadourilor de Craciun

Cele trei dimensiuni ale cadourilor de Craciun

Cand erai mic si primeai un cartonas lenticular te bucurai ca un cimpanzeu eliberat in jungla. Echivalentul zilelor noastre al cartonaselor care au facut atatia copii fericiti par sa fie obiectele printate 3D. Singura diferenta este ca acestea din urma aduc sclipiri si in ochii adultilor de peste tot, nu doar in cei ai copiilor. Si cum se apropie sarbatorile, iata trei campanii care ii rasplatesc pe oameni cu mici atentii plamadite in interiorul magicelor imprimante 3D care acapareaza lumea.

Cautarea cadoului perfect pentru Craciun incepe cu o initiativa ce se mandreste cu substratul ei educativ: campania Gift Maker, de la PNC Bank, grup financiar din SUA. Povestile mamelor americane ar putea include, pe langa amintiri cu steaua din varful bradului si cu placinte aburinde, amintiri despre cum PNC le-a invatat, cand erau mici, trendurile din economie prin joculetele de Craciun - Christmas Price Index este o initiativa ce a inceput acum 30 de ani. Indexul este o reprezentare vizuala a costurilor cadourilor pe care traditia americana spune ca trebuie sa le daruiesti in cele douasprezece zile de Craciun. In 2013, indexul consta intr-un workshop virtual in cadrul caruia utilizatorii pot crea si personaliza jucarii. In functie de ce aleg sa creeze, vor afla anumite trenduri din economie. De exemplu, daca iti alegi sa personalizezi o gaina, vei afla ca, in 2013, pretul carnii de pui nu a crescut fata de 2012. In plus, zilnic sunt alese, aleatoriu, 24 de persoane care vor primi jucaria pe care au creat-o pe site-ul workshop-ului. Campania a fost gandita de Deutsch NY, implementata in digital de MediaMonks, iar prototipurile de jucarii pe care le poti personaliza vin de la Invisible Creature.

Pentru mai multe sanse la un cadou 3D de Craciun, General Electric tocmai a lansat campania #3DprintMyGift. Campania-concurs a inceput pe 3 decembrie, ziua pe care General Electric au denumit-o Ziua Printarii 3D, si continua pana pe 6 decembrie. Mecanismul concursului e centrat in jurul Twitter-ului: utilizatorii isi pot personaliza cadouri pe site-ul dedicat si, daca posteaza pe Twitter despre dorintele lor de Craciun cu hashtag-ul #3DprintMyGift, intra in competitie si pot castiga obiectul pe care l-au creat. Prototipurile de la care utilizatorii incep sa isi realizeze cadourile au fost create de mai multe celebritati, precum Stacy London, prezentatoarea emisiunii What Not To Wear, jucatorul de baseball Craig Breslow sau cei din spatele serviciului online de muzica Spotify.

Ultimul cadou 3D de Craciun se adreseaza unui segment ceva mai restrans al populatiei, mai exact fanilor inraiti ai filmului The Hobbit care au si o imprimanta 3D in dotare. Hm...unui segment foarte restrans al populatiei, daca stau sa ma gandesc mai bine. Reclama care promoveaza a doua parte a filmului, ce se va lansa la noi pe 13 decembrie, va avea la sfarsit un link de unde fanii isi pot downloada gratuit o schita pentru imprimarea 3D a Cheii lui Erebor (obiect magic in cadrul povestii). Fisierul pe care utilizatorii il downloadeaza poate fi trimis ca atare catre o imprimanta 3D, deci tot ce mai au fanii de facut pentru a obtine o cheie a lui Erebor este sa apese print…mai usor de zis decat de facut, avand in vedere ca imprimantele 3D nu se gasesc chiar pe toate strazile. Fisierul va fi disponibil incepand cu data de 13 decembrie, iar in spatele ideii se afla Microsoft si Warner Bros.

Pentru ca fericirea e mai buna decat toate, sa ne amintim de pionierii cadourilor printate 3D: Coca Cola. Vara aceasta, cu prilejul lansarii sticlelor mini in Israel, Coca Cola a oferit drept premiu miniaturile in 3D ale castigatorilor, realizate dupa chipul si asemanarea acestora.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related