Breslo - despre handmade si unitate in comunitate

Breslo - despre handmade si unitate in comunitate

Cand eram in scoala generala, orele de lucru manual imi placeau cel mai mult. Erau totodata orele la care ma descurcam aproape cel mai prost din clasa si pentru care fratele meu imi facea cam toate temele. Asa ca pe de-o parte ii individez si pe cealalta parte ii admir pe cei care fac parte din comunitatea Breslo. Iar dupa ce am stat de vorba cu echipa care a creat si care se ocupa de managementul comunitatii, ii invidiez si ii admir si pe ei.

Breslo este o comunitate online unde creatorii de handmade, de la macrameuri la papusi din carpe, bijuterii, sau imbracaminte, isi expun produsele si de unde cei pasionati le pot cumpara. Si este un hibrid: nu e o comunitate de brand, dar este la fel de mare ca una, avand peste 100.000 de membri. Are peste 16.000 de magazine inregistrate, insa datorita specificului, locul Breslo nu e nici in categoria site-urilor de e-commerce. Pentru ca am gasit suficiente interviuri cu membri ai Breslo si prea putine cu oamenii din spatele proiectului, i-am luat la intrebari despre ce inseamna proiectul, despre colaborarea lor recenta cu revistele Avantaje si Unica, despre managementul comunitatii lor. Iata ce ne-au spus.

Primele margele insirate pe ata
Breslo s-a nascut in 2008, moment in care a inceput si dezvoltarea pietei handmade din Romania. A fost un raspuns natural la nevoia artizanilor de atunci de a avea un loc unde sa se adune, sa comunice si sa creasca.

Scopul e simplu: Breslo se pozitioneaza ca marketplace de unde poti cumpara orice produs handmade, de la orice creator roman, din orice oras al tarii.

Breslasii sefi
Nucleul e format din 3 oameni care joaca pe rand orice rol de care e nevoie: Luigi Meclea - fondator, product developer, marketing, grafica, Ruxandra Meclea - fondator, PR, marketing, Monica Alexandru - PR, marketing, copy, grafica.

In restul timpului, Ruxi si Luigi au grija de Victor, noul membru al familiei lor, iar pe Monica o gasiti de obicei pe la vreun concert sau mesterind acasa.

In afara de noi mai e si echipa de editori ai blogului si forumului, o gasca intreaga de artizani cu penita de aur.

Breslo - un nume cu mestesug
Am ales numele pornind de la intrebarea ”ce facem noi?”. Le dam celor ce mesteresc un spatiu de adunare. Cum se adunau mestesugarii pe vremuri? In bresle. Geeky fact: "breasla" are radacina in sl. "bratu" - "frate". Bratislava=fratia slavilor

Unitate in comunitate
Comunitatea are o viata proprie si mecanismele de descoperire deja nu prea mai tin de noi. Membrii Breslo folosesc Galeriile si Forumul ca sa isi promoveze preferatii, iar noi folosim blogul si social media ca sa le spunem mai multe despre ei.

Sunt frumoase povestile creatorilor, multe chiar inspirationale. Le gasiti pe blog, sub forma de interviuri, special features, imagini din spatiile lor de lucru, ba chiar si comics cu animalele de prin ateliere.

Promovare cu migala
Proiectul se promoveaza cu foarte mult efort de marketing, PR si vanzare. Acum ne pregatim de Handmade Black Friday, deci pe 29 va asteapta peste 400 de magazine cu reduceri la tot felul de produse numai bune de cadouri pentru Craciun.

Strategic, e o combinatie de campanii oficiale si incurajare de word of mouth. Cheia e comunitatea; nici o campanie de brand nu se va putea compara vreodata cu 100 000 de voci sincere la unison. Majoritatea campaniilor Breslo sunt bazate pe asta. Vrem sa ii facem sa simta ca fac parte dintr-o miscare extraordinara. Incercam sa ii incurajam sa vorbeasca despre ce fac cu mandria pe care o merita.

Inspiratia din traditii - litera de lege
Am observat boom-ul de obiecte handmade de inspiratie traditionala anul trecut, cand a inceput sa creasca interesul pentru national si traditional cam in toate domeniile, la nivel global. Sa fie legat de proteste oare? Oricum, handmade inseamna design, fashion, grafica si orice alt domeniu creativ pe care ti-l poti imagina, deci se muleaza pe fix aceleasi trenduri.

Creeaza Romaneste, parteneriat cu Unica si Avantaje
Creeaza Romaneste e doar inceputul unui parteneriat care speram sa dureze cat mai mult. Breslo, Unica si Avantaje au multe lucruri in comun, era si timpul sa facem cunostinta publicului nostru cu publicul lor. A fost o placere sa colaboram cu ei si abia asteptam sa apara revistele de decembrie. Cine sunt creatorii pe care ii vor promova puteti vedea pe blog, tocmai am anuntat castigatorii. De citit si comentariile pentru o doza de energie pozitiva.

TOP100 inseamna cate un produs de la fiecare participant ale carui propuneri ne-au placut. Produsele trebuie sa tina cont de criteriile de jurizare si sa ne placa tuturor. Multi dintre participanti inscriu cate trei propuneri foarte frumoase care nu ajung toate in TOP100, dar le includem in ghidul de cadouri.

Bresle si branduri
Avem tot felul de proiecte speciale cu branduri. Incercam sa le facem cat mai creative si mai relevante pentru membri. Cele mai recente au fost cu Grolsch si Aqua Carpatica, pentru care i-am provocat pe artizani sa creeze lucruri cu ambalajele lor. Cat despre colaborarile pe care ni le dorim pe viitor... Smiley se pune ca brand? :)

Monetizarea - mestesug greu
La capitolul monetizare este extrem de greu, daca cineva ar dori sa inceapa un astfel de proiect cu gandul ca va face bani, i-am recomanda sa se gandeasca de doua ori inainte.

Handmade-ul romanesc in viitor
Viitorul pietei handmade e in online, chiar daca suna paradoxal. E singurul spatiu care le ofera cu adevarat artizanilor vizibilitatea si promovarea de care au nevoie.
In rest, handmade-ul romanesc creste constant si frumos. Cresc profesionalismul creatorilor, calitatea produselor si respectul clientilor pentru munca depusa. Deci ne bucuram.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related