Cum sa faci o reclama pe doua continente – noul spot John Lewis

Cum sa faci o reclama pe doua continente – noul spot John Lewis
Sursa foto: creativereview.co.uk

Reclamele de Craciun sunt printre putinele chestii care salveaza luna noiembrie, mohorata si dominata de incercari disperate de a recupera tot ce nu am facut pe parcursul unui an de zile. Ursi, ursuleti, spiridusi, iepurasi si beculete ne invadeaza ecranele televizoarelor si ale laptop-urilor, parca pentru a ne bate prieteneste pe umar si-a ne spune: “haide, mai rezista, uite cata veselie e de Craciun”. Din recolta timpurie pe 2013 de reclame de sarbatori se remarca, dragalasa, jucausa si produsa cu multa munca, cea pentru John Lewis, in care iepurasul il ajuta pe urs sa traiasca pentru prima data in viata lui magia Craciunului.

Realizarea animatiei de doua minute a adus laolalta doi directori de productie de pe doua continente diferite: pe Elliot Dear, de la Blinkink, Marea Britanie, si pe Yves Geleyn, de la Hornet, SUA. Sarcina celor doi a fost de a anima viziunea celor de la adam&eveDDB, in functie de un brief destul de permisiv, care includea referinte precum Bambi si care avea trecute la plusuri tehnicile de animatie 2D si stop motion-ul. Raspunsul la brief din partea celor doi producatori a venit sub forma unui spot in care desenele 2D sunt filmate in stop motion, pe un fundal 3D. Pentru ca sunt putine referinte in directia asta, regizorii a trebuit sa realizeze un clip-test pentru a-i convinge pe cei din agentie. Clipul avea 20 de secunde – s-au dovedit mai mult decat suficiente, iar agentia si-a dat ok-ul.

Cel de-al treilea profesionist din mixul de productie a spotului pentru John Lewis este Aaron Blaise, regizor pentru Disney, care a desenat personajele ce apar in spot. Una dintre provocarile lui Aaron a fost aceea de a se indeparta de stilul folosit de Disney, in care personajele au trasaturi umane, precum sprancenele sau genele lungi si curbate, si sa insufle animatiei un aer britanic, mai degraba decat american, lucru pe care agentia a insistat in mod special.

Desenele lui Blaise au reprezentat schitele alb-negru ale personajelor din spot, ce au fost apoi adaptate de o echipa din Florida si colorate de o alta din Marea Britanie. Pe platoul 3D de filmare au fost folosite modelele printate pe placaj ale acestora, care au ajuns la forma finala prin laser cutting. Decorul a fost realizat de un al patrulea super-erou al animatiei: John Lee, machetist cu experienta, care a lucrat si pentru filmele Aliens si Fantastic Mr. Fox.

Povestea din spatele spotului, in doua minute:

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related