Cum arata un festival local de publicitate respectat si inainte, si dupa gala de premiere? Am aflat parerile a 21 dintre membrii juriului celei de-a doua editii ADC*RO Awards, iar acum vedem ce spun si alti creativi interesati de subiect. Aflati parerea lui Razvan Soare (Senior Copywriter, Propaganda).
Cum arata un festival local respectat de oamenii din industrie
La fel ca si in politica, e foarte greu, aproape imposibil de gasit un om de-al locului care sa aiba tot ce trebuie pentru a fi respectat de toata lumea. Asa ca, in Romania, un festival local respectat de oamenii din industrie ar trebui sa fie facut, probabil, de vreun neamt. Un Hohenzollern al publicitatii, ceva.
Ce face si ce nu face un festival local
Teoretic, e o oglinda a pietei de publicitate din tara respectiva. Practic, incet-incet ajunge sa mareasca aria de selectie pana ajunge un festival regional. Asta, bineinteles, in timp ce viseaza sa ajunga un festival international.
E usor de organizat, dar foarte greu de mentinut un festival local. Pentru ca tot timpul vrei sa te compari cu ai' mai buni. Si tentatia/nevoia de business pentru organizatori e mare, si tot asa. Cam asta cred ca face si nu face un festival local - incearca sa ierarhizeze lucrurile valoroase din industria respectiva, dar in lipsa unei industrii puternice risca sa pice in derizoriu. Nimeni nu vrea sa se uite intr-o oglinda care ii subliniza defectele.
Ce se intampla la un festival local respectat si ce nu
Nu sint un fin observator al festivalurilor locale, dar intuiesc ca e ca la fotbal: se incearca organizarea unui campionat local puternic, care sa livreze competitori buni pentru Liga Campionilor. Un scop nobil. Doar ca orice campionat are nevoie de jucatori talentati ca sa castige respect.
Deci, respectabilitatea unui festival local vine in mare masura din calitatea lucrarilor (in afara de chestiile evident necesare - o organizare buna, un juriu cu impartialitate incontestabila etc).