Racoritoare
Sectorul Racoritoare a generat in luna octombrie a acestui an 1.720 de aparitii in online, cu 17% mai multe decat in luna precedenta, si un viewership de aproximativ 30,4 de milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut pe segmentele de presa online si pe cel al retelelor sociale cu 27%, respectiv 22%, scazand cu 10% pe segmentul de bloguri si forumuri. Topul lunar al celor mai vizibile branduri pe Facebook este realizat de fbMonitor, platforma de monitorizare si analiza a paginilor de Facebook lansata de TreeWorks, si acopera 24 de categorii de branduri.
Topul vizibilitatii brandurilor de Racoritoare in online, in functie de expresiile folosite de utilizatori pe toate canalele analizate, este condus in luna octombrie de Pepsi, 7UP si Mountain Dew.
Pe Facebook, numarul de fani ai paginilor de Racoritoare se apropie de 30 de milioane, crescand cu 61% fata de luna septembrie. Numarul fanilor activi a scazut insa cu 36%.
Numarul total de comentarii postate de fani pe paginile brandurilor de Racoritoare a scazut cu 16% fata de luna precedenta, la fel ca si numarul de share-uri, care a scazut cu aproximativ 28%. Numarul de like-uri a crescut, in schimb, cu 55%.
Numarul de postari ale brandurilor de Racoritoare a ramas relativ constant fata de luna septembrie, scaderea fiind de doar 1%. A fost postat acelasi numar de statusuri ca in luna precedenta, cu 1% mai putine fotografii, si cu 125% mai multe videoclipuri.
Topul celor mai importante pagini ale brandurilor de Racoritoare in functie de numarul de "people talking about this", calculat de Facebook, si in functie de numarul total al activitatilor fanilor de pe pagina, calculat de fbMonitor, este condus de Mountain Dew Romania, Prigat Romania si Dimineata cu Cappy.
"People talking about this" este numarul dat de Facebook si este listat si pe pagina, dupa numarul de like-uri. Acest numar este calculat saptamanal, iar in topul fbMonitor este afisat ultimul numar dat de Facebook in luna octombrie.
Categoria "active" desemneaza numarul de useri unici care au comentat sau au dat like la un post al paginii in luna respectiva si este calculat de fbMonitor.
Cele mai de succes postari vin din partea Pepsi.
In topul realizat pentru luna septembrie nu au fost adaugate la monitorizat brandurile Coca-Cola, Sprite si Fanta datorita lipsei paginilor de Facebook localizate pentru Romania.
Apa
Sectorul Apa a generat in luna octombrie a acestui an 292 de aparitii in online, cu aproape 11% mai putine ca in luna precedenta, si un viewership de aproximativ 1,2 milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut fata de luna precedenta cu 19% pe segmentul de bloguri si forumuri, dar a scazut cu 26%, respectiv 10% pe categoriile presa online si retele sociale.
Topul vizibilitatii brandurilor de Apa in online, in functie de expresiile folosite de utilizatori pe toate canalele analizate, este condus de AQUA Carpatica, Dorna si Biborteni.
Pe Facebook, numarul de fani ai paginilor de Apa este de aproximativ 1,1 milioane, in crestere cu 2,7% fata de luna septembrie. Numarul fanilor activi a crescut cu aproximativ 46%.
Numarul total de comentarii postate de fani pe paginile brandurilor de Apa a scazut cu 6% fata de luna precedenta. In schimb, numarul de like-uri si cel de share-uri au crescut, cu 92%, respectiv 85%.
Numarul de postari ale brandurilor de Apa a inregistrat o scadere de 8% fata de luna septembrie. Au fost postate cu 7% mai putine statusuri, cu 8% mai putine fotografii si acelasi numar de link-uri. In schimb, numarul videoclipurilor postate a crescut cu 30%.
Topul celor mai importante pagini ale brandurilor de Apa in functie de numarul de "people talking about this", calculat de Facebook, si in functie de numarul total al activitatilor fanilor de pe pagina, calculat de fbMonitor, este condus de AQUA Carpatica, Dorna si Apa Bucovina.
Cele mai de succes postari vin, si luna aceasta, din partea Dorna si AQUA Carpatica.
Cafea
Sectorul Cafea a generat in luna septembrie a acestui an peste 1.350 de aparitii in online, cu 100% mai multe ca in luna septembrie, si un viewership de aproximativ 6,1 milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut fata de luna precedenta pe toate segmentele: cu 62% in presa online, cu aproape 40% pe bloguri si forumuri si cu 134% pe retelele sociale.
Topul vizibilitatii brandurilor de Cafea in online, in functie de expresiile folosite de utilizatori pe toate canalele analizate, este condus si in luna septembrie de Doncafe, Jacobs Kronung si Julius Meinl.
Pe Facebook, numarul de fani ai paginilor brandurilor de Cafea se apropie de 1,1 milioane, crescand cu 2,5% fata de luna septembrie. Numarul fanilor activi a scazut insa cu 6,4%.
Numarul total de comentarii postate de fani pe paginile brandurilor de Cafea crescut cu 1450% fata de luna precedenta. Si numarul de like-uri si cel de share-uri au crescut cu 65%, respectiv 36%.
Numarul de postari ale brandurilor de Cafea a crescut cu 56%, la fel ca si cel de link-uri, care a crescut cu 50%, si cel de fotografii, cu 56% mai mare. Cea mai mare crestere s-a inregistrat la capitolul statusuri,cu 600% mai multe ca in luna precedenta, si la capitolul videoclipuri, unde s-a inregistrat o crestere de 500% fata de luna septembrie.
Topul celor mai importante pagini ale brandurilor de Cafea in functie de numarul de "people talking about this", calculat de Facebook, si in functie de numarul total al activitatilor fanilor de pe pagina, calculat de fbMonitor, este condus de Doncafe, Julius Meinl Romania si Jacobs Kronung Romania.
Cele mai de succes postari vin luna aceasta din partea Julius Meinl Romania si Doncafe.
FbMonitor prezinta intr-un mod structurat acele metrice care reflecta eficienta comunicarii pe o pagina de Facebook, atat in mod absolut, cat si prin raportare la concurenta sau la o perioada aterioara. Platforma poate fi accesata la adresa www.zelist.ro/fb si ofera companiilor posibilitatea de a determina care este eficienta demersurilor de comunicare in cadrul paginii proprii de Facebook.