Cum arata un festival local de publicitate respectat si inainte, si dupa gala de premiere? Dezbatem problema cu membrii juriului celei de-a doua editii ADC*RO Awards si vedem rezultatele pe 2 decembrie, la gala. Aflati parerea lui Sorin Bechira, Director de creatie la X3 si membru al juriului la categoria Online.
Cum arata un festival local respectat de oamenii din industrie
Local sau national? Caci pentru mine local nu este Bucuresti :)... Cum mi-as dori eu sa arate: sa fie, in primul rand, un prilej de socializare a oamenilor din industrie de la toate nivelurile si, in al doilea rand, sa promoveze valori reale in domeniu, valori incontestabile, venite chiar si de la branduri mici si freelanceri, caci intr-o piata care inca este sugrumata si chinuita, acestia trebuie in primul rand ajutati sa exceleze, iar acest festival trebuie simtit pe plan national, nu doar in Bucuresti.
Ce face, ce nu face
Nu are taxe mari, pentru a da o sansa si celor independenti sa se poata inscrie, nu face rabat de la calitate, nu are juriu roman, nu dureaza mai putin de 3 zile, timp in care nu se vorbeste despre criza si concesii cu clienti dificili, ci despre noutati si trenduri in design, arta si publicitate. Si cel mai important, nu graviteaza in jurul unui concurs, ci in jurul educatiei si socializarii.
Face workshopuri la diferite niveluri de pregatire pe diverse specializari, predate de profesionisti "de afara", face expozitii cu studii de caz prezentate chiar de cei ce le-au conceput impreuna cu clientii si face posibila o explozie de energie precum se percepe la alte festivaluri de gen din lume.
Personal apreciez mai mult un festival de genul OFFF si cu nerabdare astept sa vad o astfel de abordare si in Romania.
Ce se intampla, ce nu se intampla
Se intampla doar 10% din ce am scris mai sus. Pana cand nu se intampla 90%, nu este destul de interesant.