[Festival local] Costin Radu (The Geeks): Nu cred ca specificul local trebuie sa schimbe criteriile de a evalua calitatea unui festival

[Festival local] Costin Radu (The Geeks): Nu cred ca specificul local trebuie sa schimbe criteriile de a evalua calitatea unui festival

Cum arata un festival local de publicitate respectat si inainte, si dupa gala de premiere? Dezbatem problema cu membrii juriului celei de-a doua editii ADC*RO Awards si vedem rezultatele pe 2 decembrie, la gala. Aflati parerea lui Costin Radu,Managing Partner la The Geeks, membru al juriului la categoria Online.

Cum arata un festival local respectat de oamenii din industrie
Arata ca unul international de prim rang. Doar ca lucrarile sunt create exclusiv local. Cu alte cuvinte, nu cred ca specificul local trebuie sa schimbe criteriile de a evalua calitatea unui festival sau a lucrarilor inscrise in acesta. Desi avem creatii care sunt bune doar pe plan local (pentru ca, uneori, un “schepsis” executional prea local poate sa nu fie inteles de juriul international), o creatie nu e buna din motivul ca e locala si atat. Din acest motiv, calitatea juriului – care decide ce este si ce nu este o creatie buna – va conta intotdeauna in judecarea calitatii festivalului. Un juriu nerespectat duce la pierderea respectului fata de festival.

Dincolo de competitia in sine, festivalurile mai sunt respectate pentru atmosfera pe care o raspandesc, motivatia pe care o insufla dupa experienta oferita, knowledge-ul acumulat cu ocazia acestuia, networking-ul si petrecerile.

Ce face, ce nu face
Un festival respectat aduna toti jucatorii importanti si da premii doar acelora care merita. Mai mult, un festival bun scoate in fata creativii buni si le acorda doza de orgoliu de care au nevoie sa se intoarca si in anul urmator. Nu face niciodata rabat la criterii. Uneori, juriile decid sa dea totusi niste premii chiar si in categorii unde lucrarile nu sunt suficient de bune. Personal, cred ca un festival este cu atat mai respectat cu cat ajungi mai greu sa iei premii la el. Daca oricine poate sa ia oricand un premiu la un anumit festival, importanta acelui festival dispare.

Ce se intampla, ce nu se intampla
Ce se intampla intotdeauna? Se dau premii. Ce nu se intampla niciodata? Nu pleaca toata lumea fericita.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


The Geeks Bucharest

The Geeks este parte din Saatchi Creative Hub Bucharest, impreuna cu Saatchi & Saatchi Romania. Agentia se pozitioneza ca un partener de business cu focus pe solutii creative multidisciplinare de comunicare si... vezi detalii »

ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related