[Digitalul in PR] Razvan Nastase (Free Communication): Per ansamblu, industria este neuniform pregatita, pentru ca uneori conversatia este oarba si surda

[Digitalul in PR] Razvan Nastase (Free Communication): Per ansamblu, industria este neuniform pregatita, pentru ca uneori conversatia este oarba si surda

Anul acesta la Gala PR Awards, categoria cu cele mai multe inscrieri e Digital PR & Social Media. Am vorbit cu reprezentantii agentiilor de PR din Romania despre felurile in care dezvoltarea digitalului le-a influentat business-ul. Vedeti raspunsurile oferite de Razvan Nastase (Account Director, Free Communication)

Le ofera mediul digital oportunitati mai creative agentiilor de PR?
Aglomerarea de proiecte si solutii PR in digital tine in general de permeabilitatea mediului – ajungi mai repede si mai direct la publicuri. Deci mai usor. Iar asta activeaza atat obsesia neimplinita a PR-ului de a controla ce si cum se transmite, cat si nevoia de a lua pulsul publicurilor. Problema este ca acolo unde lucrurile merg mai usor si eforturile sunt mai mici. Poate fi chiar o vulnerabilitate, care arata de ce doar putine proiecte si „comunicari” digitale&SM spun de fapt ceva publicurilor. De aceea, o legatura directa intre mediu si creativitate nu este obligatorie. Creativitatea in PR tine in continuare de gandirea strategica - capacitatea de a raspunde intr-un mod relevant nevoilor relevante ale publicurilor si ale marcilor/companiilor in egala masura.

Proportia din cifra de afaceri a agentiei care se datoreaza proiectelor digitale si evolutia ei in timp 
Noi derulam in general proiecte integrate, unde componentele sunt selectate in functie de nevoie si utilitate. Exista o crestere considerabila a prezentei digitalului in mixul de instrumente, care  se va accentua in viitor, in principal datorita abordarii noastre de a integra PR-ului orice solutie de comunicare, traditionala sau nu, care este adecvata obiectivelor si contextului.

Serviciile oferite in aria digitala
Abordarea strategica este, de fapt, cel mai important serviciu, prin care ordonam instrumente si tactici. Acoperim intregul spectru de comunicare digitala, de la owned media (websites, newsletters) la shared (social media), earned (presa) si paid media (platforme) si de la integrare strategica si brand&community building pana la sales leads.

Investitiile agentiei in dezvoltarea competentelor de digital ale echipei 
Consultantii PR participa la cursuri si evenimente de profil, iar pentru proiecte complexe din punct de vedere tehnic lucram in parteneriat cu firme specializate in digital.

Influenta dezvoltarii digitalului in procesul de recrutare in agentie. Noi cerinte obligatorii? 
Pentru un profesionist PR, a fi „social” este astazi in acelasi timp o competenta si o sarcina de baza. La fel cum sunt capacitatea de a scrie (adaptabil) si responsabilitatea de a cunoaste afacerea si industria clientilor. Cautam interes pentru social media in profilul candidatilor, insa ne uitam mai mult la atitudine si la ingredientele obligatorii de comunicator.

Cat de bine s-au adaptat agentiile de PR nevoii brandurilor de a fi prezente in mediul online
PR-ul a inteles ca in digital se gaseste consumatorul, deci aici trebuie sa fie si brandurile. Insa fiecare se adapteaza cum alege si cum poate sa o faca – de la „a comunica” digital pentru ca e la indemana sau „asa trebuie” pana la a face proiecte relevante pentru public si marci. Pentru o lunga perioda, industria a avut un contact mediat si aseptic cu consumatorii. Dar acestia sunt astazi peste tot, lasa urme, sunt galagiosi, vor si cer lucruri. Este nevoie de contact uman si PR-ul mai trebuie inca sa invete cum fie un partener de conversatie. Per ansamblu, industria este neuniform pregatita, pentru ca uneori conversatia este oarba si surda. De aceea, competentele pentru digital nu sunt in esenta altceva decat competente de comunicare pura, de baza. Care inseamna a asculta, a intelege si a vorbi pe limba consumatorilor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related