[Mesaj pentru boboci] Victor Dobre: Sa fie constienti ca greul de abia acum incepe

[Mesaj pentru boboci] Victor Dobre: Sa fie constienti ca greul de abia acum incepe

La inceput de octombrie ne gandim la studentii care au rasuflat usurati in fata listei cu admisi la cursurile de publicitate si PR, ignorand ca de-abia acum incepe greul. Am rugat cativa dintre profesorii care lucreaza in domeniu sa le transmita un mesaj de imbarbatare care sa ii ghideze pe parcursul intregului an universitar. Vedeti mai jos raspunsul lui Victor Dobre, General Manager la IAA Romania si cadru didactic asociat S.N.S.P.A., unde preda un curs de Etica si legislatie in publicitate la Masteratul de Publicitate.

Ce trebuie sa stie un student la comunicare inca din primele zile de scoala. Cu ce asteptari poate incepe si care ar fi nerealiste. Ce sa nu piarda niciodata din vedere. Cum sa se raporteze la cursuri si la profesori
Sa fie constienti ca greul de abia acum incepe. Sa-si clarifice mai intai motivele pentru care au vrut sa invete asa ceva. In niciun caz sa nu faca asta pentru bani. Sa invete sa o ia de la capat si sa accepte puncte de vedere diferite de ale lor (pentru ca si gloria vine, muncit). Sa fie constienti ca publicitatea nu inseamna (doar) creatie, desi executiile sunt ceea ce se vede. Sa nu piarda din vedere niciun moment ca publicitatea e doar o mica parte a efortului de marketing al companiilor si sa nu uite rolul ei social. Sa fie permanent sinceri cu ei insisi pentru ca doar asa isi vor putea respecta atat consumatorii, cat si brandurile pentru care vor lucra.

Desi sunt un om al practicii, sunt convins ca fara o buna baza teoretica nu ai ce cauta in publicitate. Odata angajati, nu va mai exista timpul fizic necesar intelegerii conceptelor de baza, simultan cu jobul de zi cu zi. Daca nu stii sa formulezi o pozitionare sau capitolele esentiale ale unui brief bun sau structura unui comunicat de presa, pierzi vremea la interviuri.

Vestea buna e ca pentru asta ai 3 ani in fata. Deci nu chiuli!

Ce anume din ce face un student acum va conta cand va vrea sa se angajeze in domeniu
Orice persoana care angajeaza juniori pentru o agentie sau pentru o companie client va aprecia orice internship intr-o companie din domeniu si, in egala masura, orice forma de  voluntariat in asociatii sau structuri studentesti de profil. Modestia, simtul realitatii si stapanirea elementelor teoretice sunt, de asemenea, foarte importante. In plus, Bunul Simt si simtul umorului sunt esentiale.

Cum poate studentul sa completeze informatiile de la cursuri. Cat de mult va conta asta la angajare.
Prin voluntariate sau prin internshipuri. Dovedind pasiune pentru domeniu, cunostinte de baza, actualitate, onestitate – inclusiv lipsa oricarei forme de impostura. Sunt esentiale in castigarea increderii angajatorilor. O spun chiar daca stiu ca repet. In al doilea rand, orice om, de orice nivel din publicitate, trebuie sa-si tina mintea deschisa si la curent cu tot ce se intampla in celelalte industrii creative. Asadar, sa mearga la filme, teatre, expozitii, concerte, dezbateri, s-si exprime punctul de vedere aparandu-l cu argumente, sa-si dezvolte simtul critic (dar si autocritic). Sa dovedeasca un bun echilibru intre ceea ce doreste si ceea ce  ofera.

Ce nu au reusit alti studenti inaintea lui, dar ar fi bine ca lui sa ii iasa
Sa evite discutiile despre bani in primul an de la angajare, sa fie deschisi la orice sarcina ce li se ofera, sa nu critice fara o baza reala, sa-si respecte munca, brandul si consumatorul. Sa stie ce vor in urmatorii 10 ani.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related