Un metrou numit poezie

Un metrou numit poezie

Metroul din Bucuresti e un tip popular. Zilnic, peste 700.000 de oameni se duc sau se intorc de undeva cu trenurile din subteran. Un public maricel, as spune. Ba mai mult, un public cu timp, care in si intre statii are vreme sa citeasca, sa se uite pe pereti, sa se minuneze. Probabil pe asta s-a bazat si Julius Meinl cand a coborat cafeaua si poezia sub asfalt, direct in trenurile de metrou.

In dimineata de 2 octombrie, un grup de oameni astepta, ca in fiecare zi, metroul in directia Pipera, pe peronul de la Universitate. Printre ei si domnul Emil Brumaru, Adrian Despot si Deliric. Dupa ce au trecut cateva trenuri obisnuite, pline de calatori, a venit si unul special, plin de versuri. 50.000 de post-it-uri au umplut peretii metroului Julius Meinl cu peste 260.000 de strofe. Printre autori i-am gasit pe Iv cel Naiv, pe Emil Brumaru, pe Deliric, pe Ileana Malancioiu sau pe Ovidiu Nimigean.

Evenimentul, creat pentru Julius Meinl de catre Heist Industries, are ca scop redescoperirea si recunoasterea poeziei din viata secolului in care traim. Julius Meinl, "Inspiring poets since 1862", le propune calatorilor sa ia cu ei cate un post-it de pe peretii trenului care va circula pe linia Pipera – Berceni in 2 si 3 octombrie.

"Poezia n-a murit. Ea are noi forme si continua sa faca lumea mai frumoasa. Trebuie doar sa ne oprim o secunda si sa ne dam seama de asta. Gestul Julius Meinl din metroul bucurestean se vrea un manifest al poeziei si poetilor catre marea masa. Suntem aici, suntem actuali, va dorim atentia. Si mai mult ca sigur ca viata dumneavoastra va fi mai frumoasa. Macar pentru cateva secunde", a spus Radu Pilat (Managing Partner, Heist Industries).

La capatul metroului poetic, Julius Meinl a amenajat o mini-cafenea, unde cei trei invitati speciali, poetul Emil Brumaru, Adrian Despot, Deliric, dar si Dobri Tibor (Managing Director CEE South East, Julius Meinl), au vorbit despre poezie, muzica si cafea.

Dobri Tibor a spus ca radacinile Julius Meinl se afla in cafenelele vieneze din secolul al XIX-lea, populate de poeti si artisti. "Cred cu tarie ca Julius Meinl nu face parte din business-ul de cafea, ci din business-ul cu poezie. In fiecare zi incercam sa inspiram oamenii prin cafeaua noastra", a spus acesta.

In prezent, Julius Meinl Industry Holding are o cifra de afaceri de 130 de milioane de euro, din care 90% se realizeaza din cafea. Pe piata romaneasca, brandul a revenit in anul 2000, dupa ce in perioada interbelica Julius Meinl avea un magazin propriu pe Calea Victoriei.

Emil Brumaru s-a declarat incantat de poezia de la metrou si de asocierea cu Julius Meinl: "Cred ca este foarte important sa propagam poezia. Credinta mea este ca poezia exista oriunde. Se scrie in continuare pentru ca scriitorii se vindeca prin versuri. Ar fi ideal ca tot mai multi calatori sa aiba in buzunarul de la blugi o carte de poezie. Iubitul sa-i scoata iubitei din buzunar o carte de poezie. Asa se poate propaga poezia: rog toate femeile frumoase sa poarte in buzunarul din spate al blugilor, cand merg cu metroul, o carte de poezie”.

Adrian Despot a vorbit despre asocierea poeziei cu muzica, iar Deliric a spus ca se bucura ca si hip-hop-ul e considerat, mai nou, poezie.

Metroul poetic a mers de la Universitate pana in Pipera si retur. La finalul calatoriei, invitatii au primit un cadou de la Julius Meinl: volumul "Cersetorul de cafea" de Emil Brumaru, "The Vienna Coffe Guide", o ceasca aniversara 150 de ani de Julius Meinl, un pachet de cafea si o cutie cu ceai. Si niste versuri, desigur.

Conform lui Radu Pilat, evenimentul de la metrou este doar un teasing: "Vor urma si alte situatii in care Julius Meinl si poezia vor incerca sa faca viata romanilor mai buna".

Nu am cum sa inchei altfel:

"De maini ne tineam si mergeam
Prin locuri atat de ciudate
Tu spuneai ca-i in rai eu spuneam
Ca raiul e mult mai departe…"

Emil Brumaru, Rezervatia de Ingeri.

Sa mergeti sa prindeti metroul cu poezie!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Heist Industries

Fondata in 2012, Heist Industries este singura agentie specializata in community marketing, un nou model de comunicare, bazat pe continut, povesti reale, personalitati si relevanta, folosind cele mai noi canale si... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related