Circula acum ceva vreme pe net un indemn la solidaritate literara, daca vreti sa-i zicem asa, care spunea, pe scurt, ca atunci cand ajungi acasa la vreun potential iubit sau la vreo potentiala iubita si vezi ca nu are carti, sa nu te culci cu omul respectiv. Eventual sa-i si spui de ce nu vrei sa te culci: pentru ca nu citeste. E o chestie care cred ca ar ajuta foarte mult, nu neaparat la gradul de cultura al populatiei, dar macar la vanzarea de carte. Indemnul asta mai spunea ca e nevoie de ceva care sa ajute cartile sa devina, din nou, cool. Cand si-au pierdut cartile factorul cool si mai ales ce poate sa le aduca din nou printre preferintele oamenilor in cautare de astfel de lucruri? O parte dintre raspunsurile la intrebarea asta am incercat sa le aflu de la Oana Boca (Managing Partner, Headsome Communication), care si-a petrecut 9 ani in fruntea departamentului de comunicare de la Polirom, si, in 2012, a infiintat prima agentie de comunicare din Romania care dezvolta exclusiv proiecte de comunicare dedicate promovarii lecturii si pietei de carte. Cu un portofoliu care include un Silver obtinut la PR Award 2009 pentru campania "Intreaba-ma despre Firmin", singurul premiu obtinut de un angajat al unei edituri la acest eveniment, Oana vorbeste cu pasiune despre piata de carte de la noi, ale carei ascunzisuri le-a invatat de-a lungul carierei. Despre motivele care au convins-o sa deschida agentia, despre Gala "Bun de Tipar" si Festivalul International de Literatura de la Timisoara, dar si despre mijloacele si bugetele de promovare ale cartilor din Romania, cititi mai jos.
Oana Boca (Headsome Communication): Cele mai traduse carti din ziua de azi sunt cele ale scriitorilor mobili, dispusi sa se plimbe pentru cartea lor
Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative: