E plina lumea de reclame cu barbati. Jur. Sunt peste tot, in toate tipurile de reclame: spot-uri scurte de 30 de secunde, spot-uri lungi, de peste doua minute, print-uri, mash-uri si alte declinari posibile si imposibile, online sau offline. Si cate declinari, tot atatia barbati: tineri, copti, grasi, slabi, blonzi sau bruneti, sugari sau mai in varsta, publicitatea nu a ratat nicio categorie. Barbatii au fost si sunt foarte bine portretizati in reclame.
In asteptarea primei conferinte care vorbeste despre barbatul din Romania, Marketing for Men, am dat o tura printre spot-urile adresate descendentilor lui Adam, ca sa vad care sunt varstele barbatilor din publicitate. A fost asa, ca in viata, de la primele momente, cand barbatii-sugari nici nu vad bine la distanta, pana in senectute, cand ajung niste batranei simpatici si cam zurlii. Va rog sa va luati niste popcorn sau niste bere si sa va pregatiti sa radeti, sa plangeti si sa oftati alaturi de bebelusi zgomotosi, pusti optimisti, baieti dispusi sa ajunga barbati cuceritori si batranei fara inhibitii.
Incepem cu un spot pentru Volkswagen Jetta, care are in rolul principal un bebelus abia iesit din maternitate. Mogaldeata, cum ar spune Andreea Marin, se loveste de lumea mare si rea a traficului din orase inca din primele clipe de viata. Si are o mini-revelatie:
Odata cu bebelusul crestem si noi, si ajungem pe la vreo 10 ani, cand pasiunile barbatilor sunt la fel de schimbatoare ca starile lor de spirit.
Cred ca tranzitia intre baiat si barbat e cel mai greu lucru prin care trec adolescentii. Si mai ales daca ritualul de initiere inseamna a petrece noaptea, intr-o padure plina de lupi si alte lighioane pentru care tu reprezinti doar cina, nu o fiinta in continua evolutie. Tok&Stok, un producator de mobila, a imaginat trecerea asta ca o poveste aproape mitologica:
Cred cumva ca intre 30 si 40 de ani barbatii isi demonstreaza cel mai bine calitatile de cuceritori, dar si de sfinti, dupa cum ne arata spot-ul asta de la Coca-Cola:
Pe la vreo 50 de ani, daca e sa ne luam dupa spusele reclamelor, aparent barbatii nu prea mai au inhibitii, mai ales vara, cand stau in chiloti:
Iar la batranete sunt plini de tupeu. E de la lapte:
Despre modul in care apar barbatii in reclame o sa vorbim si pe 12 si 13 septembrie, la conferinta. Marketing for Men 2013, parte din seria de evenimente SMARK KnowHow. Discovery Channel va fi prezent in calitate de Men Specialist. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru. Evenimentul este “leathered by” Unika si este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.
Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV si Radio Guerrilla.