Andreea Raducan: "Sunt nostalgica si mi-aduc aminte cu mare drag de perioada in care eram sportiva si primeam mii de scrisori la Centrul Olimpic de la Deva"

Andreea Raducan: "Sunt nostalgica si mi-aduc aminte cu mare drag de perioada in care eram sportiva si primeam mii de scrisori la Centrul Olimpic de la Deva"

Andreea Raducan si-a inceput cariera de gimnasta la patru ani, in Barlad, orasul in care s-a nascut, sub indrumarea antrenoarelor Veronica Ionascu si Alice Gheorghiu. In 1996 Andreea, atunci castigatoarea unor medalii pe plan local, s-a alaturat lotului national de junioare care se antrena la Onesti. Aproximativ un an mai tarziu, Andreea a devenit parte din echipa olimpica de senioare antrenata de Mariana Bitang, Octavian Bellu si Lucian Sandu. A fost inceputul unui sir de medalii si distinctii obtinute la nivel national si international. Intre 1999 si 2001 gimnasta a obtinut sase medalii de aur, trei de argint si trei de bronz si rezultate importante la Campionatul National, Campionatele Mondiale si Europene si la Olimpiada de la Sydney.

Andreea are acum 29 de ani si in 2010 a devenit autoarea cartii autobiografice "Reversul Medaliei". Fosta gimnasta nu s-a indepartat prea mult de lumea sportului de performanta; este in prezent comentatoare sportiva si jurnalista. Mai jos am discutat despre greutatea pe care o are imaginea construita de-a lungul anilor si ce inseamna comunicarea cu publicul care a admirat-o pe podium si care continua sa o aprecieze.

IQads: Ce ai invatat in anii de cariera despre cum sa iti intretii imaginea?
Andreea Raducan: In toti anii in care am practicat gimnastica am invatat cum sa castig medalii, si mai putin despre cum sa-mi intretin imaginea. Teoretic, de acest aspect ar trebui sa se ocupe un manager. In Romania, din nefericire, prea putini sunt aceia care se pricep la marketing sportiv (si aici nu ma refer la fotbal).

IQads: Cum reusesti sa gasesti inspiratia atunci cand creezi ceva nou?
Andreea Raducan: In general, incerc sa-mi fixez obiectivul, iar dupa ce am stabilit ceea ce-mi doresc sa fac este mult mai simplu sa gasesc detaliile care sa alcatuiasca proiectul.

IQads: Care e cel mai creativ proiect in care ai fost implicata?
Andreea Raducan: Cel mai creativ proiect al meu de pana acum a fost cartea mea autobiografica “Reversul medaliei”, in care am incercat sa surprind viata tumultuoasa de sportiv de performanta, cu toata munca, sacrificiile si satisfactiile pe care le implica. Am incercat sa povestesc cum se vede lumea de pe cea mai inalta treapta a podiumului si cum arata drumul care duce acolo. Dupa interesul manifestat atat de publicul roman, cat si de cel american (cartea a fost editata si in limba engleza si distribuita pe Amazon), se pare ca demersul meu scriitoricesc a fost de bun augur.

IQads: Cum a influentat aparitia social media comunicarea ta cu fanii? Ce amintiri ai de cand primeai scrisori la “casuta postala nr. x” si cum e acum cand iti lasa mesaje pe Facebook si comentarii pe site?
Andreea Raducan: Sigur ca este foarte important sa tinem pasul cu ceea ce se intampla astazi, mai ales in ceea ce priveste metodele de comunicare. Primesc mesaje si comentarii foarte frumoase pe pagina de Facebook, insa sunt nostalgica si mi-aduc aminte cu mare drag de perioada in care eram sportiva si primeam mii de scrisori la Centrul Olimpic de la Deva (unde ne antrenam), pe adresa de acasa a parintilor mei, la Federatia Romana de Gimnastica si chiar pe adresa Televiziunii Romane. Erau care mai de care mai parfumate si mai colorate, extrem de frumos desenate, avand inserate si portrete sau imagini cu mine surprinse la competitii. Cei mai creativi mi s-au parut fanii asiatici, dar scrisorile veneau din toate colturile lumii, iar mesajele erau foarte emotionante.

IQads: Ce lucruri alegi sa impartasesti cu fanii de pe Facebook? Unde e granita dintre informatiile care le arata fanilor ca sunt importanti pentru tine si cele care tin de viata privata?
Andreea Raducan: Comunicarea pe Facebook este una foarte interesanta atat timp cat stii cum si ce sa postezi. Trebuie sa recunosc faptul ca nu am dorit sa am o pagina de Facebook si poate daca n-as fi fost persoana publica nici n-as fi facut-o. Insa pentru o mare parte din proiecte mi-a fost de folos. Cum ar fi promovarea cartii autobiografice, atat pentru varianta in limba romana, dar mai ales pentru varianta in limba engleza. Pe Facebook postez ce consider eu ca ar fi interesant si pentru ceilalti sau lucruri si proiecte in care sunt implicata. Mai putin despre viata mea personala, pentru ca am un public ales si foarte bine educat, care este interesat de latura profesionala a vietii mele si nu de cea privata.

IQads: Ce postari ai observat ca apreciaza fanii tai de pe Facebook cel mai mult? Si, de partea cealalta, ce mesaje au avut mai putin succes ca media?
Andreea Raducan: Cum spuneam, am un public ales, cu care se poate comunica foarte frumos. M-am bucurat sa vad ca munca si performantele obtinute de sportivii romani in marile competitii sunt apreciate si primesc intotdeauna cele mai multe like-uri. Poate ca nu de aceeasi popularitate s-au bucurat postarile cu un mesaj pentru o campanie social-umanitara.

IQads: Cum comunici cu fanii in offline?
Andreea Raducan: Nu sunt dependenta nici de Facebook si nici de internet. Ca dovada, desi am un telefon mobil care imi permite accesul la e-mail, Facebook, Twitter etc., am ales sa verific mesajele doar la birou sau atunci cand am timp acasa. Imi pare destul de obositor si consider ca timpul pe care il petrec la birou in fata calculatorului sau acasa lucrand la diverse proiecte imi este suficient. Sunt sigura ca fanii pot intelege acest lucru.

IQads: Ce asteptari ai de la colaborarea cu brandurile?
Andreea Raducan: Pot sa apreciez modul in care aleg sa se promoveze, cat sunt de profesionisti si creativi.

IQads: In ce conditii nu ai colabora cu un brand?
Andreea Raducan: Cred ca ar fi foarte dificil sa pot colabora cu un brand care nu impartaseste aceleasi valori ca mine. Nu pot promova ceva in care nu cred si cu care nu sunt compatibila. Este vorba si despre un nivel al performantei si al imaginii, desigur.

IQads: Ce faci in pauza publicitara? Iti place sa urmaresti calupul de reclame sau e momentul perfect in care sa iei o pauza?
Andreea Raducan: Nu sunt o mare amatoare a programelor TV, pentru ca nici nu am suficient timp, dar in zilele mai linistite pot gasi emisiuni sau reportaje foarte interesante. Nu urmaresc intotdeauna publicitatea, dar daca vreo reclama imi atrage atentia, sunt ochi si urechi.

IQads: Pentru ce categorii de produse/servicii ai face publicitate si pentru care ai refuza?
Andreea Raducan: M-as asocia cu drag cu orice brand care isi doreste sa devina campion in domeniul sau de activitate. Doar asa am putea reusi sa facem o echipa buna!

IQads: Ce brand respecti? De ce?  La fel, sunt branduri pe care le urasti?
Andreea Raducan: Apreciez brandurile care au constanta, care stiu exact unde vor sa ajunga, carora le pasa de opinia publicului.

IQads: Povesteste-ne putin despre o reclama care iti place.
Andreea Raducan: Imi plac reclamele gandite frumos si care transmit acel “ceva”. Care nu sunt agresive, si care imi permit mie sa aleg daca vreau sa cumpar/folosesc produsul respectiv.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related