Potrivit studiului AdMonitor, derulat de Gemius, bannerele standard raman cele mai populare formate de publicitate online din Europa Centrala si de Est, insa media cea mai ridicata a ratei de click este inregistrata de bannerele de tip Preroll, Toplayer si Interstitial, informeaza un comunicat emis de compania de research.
Analiza a inclus campanii publicitare online monitorizate de Gemius in Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Lituania, Letonia, Polonia, Romania, Serbia, Slovacia, Slovenia, Ucraina si Ungaria, iar datele sunt valabile pentru a doua jumatate a anului 2012.
Din totalul campaniilor online din Europa Centrala si de Est, 84% au folosit bannere standard. O mare parte dintre aceste bannere se regasesc in Romania, Letonia, Bulgaria, Ungaria, Serbia, Slovenia si Lituania. De asemenea, bannerele standard sunt frecvente si in Croatia, Slovacia si Republica Ceha. Singurele exceptii sunt Polonia si Ucraina, unde ponderea campaniilor care folosesc acest tip de format este mai mica decat media intregii regiuni (84%).