[Insight] Ioana Gheorghita (GMP): Research-ul bine facut pune pe masa adevaruri puternice, dar insight-ul are si un pic de poezie

[Insight] Ioana Gheorghita (GMP): Research-ul bine facut pune pe masa adevaruri puternice, dar insight-ul are si un pic de poezie

Fie ca e vorba de ore de munca de research sau de un scurt dar puternic moment de "aha!", strategii cauta intotdeauna modalitatea cea mai buna de a repera insight-ul. Dar ramane de discutat daca descoperirea facuta e intr-adevar un insight sau doar un adevar despre consumator. Uneori nu te asteapta nimic la sfarsitul brainstorming-ului, alteori nici macar un insight exceptional nu garanteaza o campanie de Cannes. Mai multe pe acest subiect spune Ioana Gheorghita (Head of Strategy, GMP).

Definitia insight-ului. Granita dintre insight si adevar despre consumator

Nu exista o granita clara. Diferenta dintre cele doua este una de sentiment: simti cand ai dat peste insight. De fapt, pentru mine, descoperirea insight-ului seamana cumva cu indragosteala: se simte in stomac, e un pic prostesc, dar totusi foarte adevarat. De multe ori scoate la iveala ceva putin meschin sau rusinos si vine cu bucurie, iar daca insight-ul e fructificat in creatie, atunci e wow.

Un ritual pre insight?

Nu, fiindca insight-urile vin ele la tine. De fapt, cred ca deseori insight-urile sunt deja la purtator, asteptand un brief care sa le scoata la lumina.

Rolurile pe care le joaca strategul in cautarea insight-ului

Singurul rol de jucat este cel de om. Incerc sa fiu un om aware, atent, empatic, intuitiv, rabdator - cam astea ar fi calitatile cautatorului de insight-uri. A, si mai e ceva important in proces: efortul de a verbaliza „la sange” orice gand si sentiment incercat. Tocmai pentru ca insight-urile se simt mai mult decat se gandesc, cei carora le e usor sa verbalizeze sunt mai prolifici. Exista si o meserie de cautator de insight-uri: stand-up comedians. Ei dau insight-uri pe banda rulanta, plannerii mai putin.

Revelatie sau munca grea de research?

E mai mult despre revelatie. Research-ul bine facut pune pe masa adevaruri puternice, dar insight-ul are si un pic de poezie. Insight-ul e un adevar spectaculos – fie el amuzant, trist sau induiosator...

Cel mai ciudat lucru care a condus la insight

Habar n-am.

Insight-ul care te-a facut sa dormi cel mai putin

Niciunul.                                        

Insight-ul cel putin ciudat

Toate sunt un pic ciudate.

Clasificarea proprie a insight-urilor

In afara de aia clasica: de consumator, de produs, de cumparare, de brand, culturale, de utilizare etc. Pai ar mai fi insight-uri personale si insight-uri generale. Toate lumea isi pune pe masa la un moment dat adevarurile proprii.

Concluzia dupa mult timp de cautat insight-uri

N-am trecut prin asemenea perioada.

Exista campanii bune care n-au la baza un insight?

Da, la fel cum agentiile pot functiona fara planneri.

True or false: Un insight corect garanteaza succesul unei campanii

Fals. Succesul unei campanii are multe parghii. Un insight poate sa ajute.

True or false: Insight-urile nu vin decat dupa ore de research

Fals.

True or false: Insight-ul se poate confunda cu conceptul

Adevarat.

True or false: Uneori nu exista un insight

Haha, adevarat!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info
Sectiunea Insider cuprinde opiniile profesionistilor din marcom despre knowhow, experiente, observatii, schimbari, dificultati, oportunitati si tendinte din activitatea lor profesionala.
Opiniile exprimate in articolele Insider reprezinta exclusiv punctul de vedere al autorilor lor.
Daca esti specialist in comunicare, PR, marketing, digital, research si vrei sa publicam opinia ta in aceasta sectiune, ne poti contacta aici.


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related