Portofoliile voastre, livrate board-ului ADC*E din Barcelona de doi juniori romani

Portofoliile voastre, livrate board-ului ADC*E din Barcelona de doi juniori romani

Cred ca sunt putine lucruri pe care publicitarii nu le-ar face pentru ca portofoliile lor sa ajunga pe birourile unor oameni ca cei din board-ul ADC*E. Dar nu doar ca sa fie mutate in mormanul cu "lucruri de care ma ocup cand am timp". Laura Dragomir (Copywriter, Next Advertising) si Nicu Duta - Kitra (Art Director, Three) au "de vanzare" exact oportunitatea asta, ca portofoliile sa fie remarcate. Inainte sa-i las sa va povesteasca ce si cum, va mai spun asa: cei doi au fost selectati sa reprezinte Romania in juriul ADC*Europe Awards si au pus la cale o campanie (aici pagina de Facebook) prin care sa adune, intr-un mod creativ, fondurile necesare pentru a acoperi cheltuielile de drum si cazare.

IQads: Explicati-mi procesul. Dintre cate echipe de creativi ati fost alesi, care a fost criteriul, cum ati convins juriul si care a fost juriul?
Laura Dragomir: Sincer, nu stim care a fost concurenta. Eram intr-o zi la munca, prinsa cu urechile in headline-uri cu iepurasi, cand am primit de la Ema Prisca mailul cu vestea nominalizarii. Am fost alesi de membrii ADC*Romania care au cautat printre tineri publicitari, cu maximum doi ani experienta in industrie, si cu performante frumoase la activ. Nicu Duta a fost ales pentru premiul de Art Director-ul Anului 2012, in cadrul premiilor ADC*RO, iar eu pentru locul intai la Scoala ADC*RO, in 2011. Cat despre celalalt criteriu, amandoi aveam sub doi 2 ani de experienta. Uneori e bine sa fii junior.

Laura Dragomir si poza ei absolut normala de pe Facebook

IQads: Deci asa ati ajuns sa lucrati impreuna?
Laura Dragomir: Cum ziceam mai sus, destinul nostru a fost stabilit de altii mai creativi decat noi.

IQads: Care a fost brieful si cand v-a fost dat?
Nicu Duta: Am primit vestea nominalizarii la sfarsitul lui aprilie, au mai urmat apoi cateva mailuri de debriefing si cateva formalitati de inscriere in concurs.

Pe scurt, am aflat ca am fost nominalizati ca o echipa junioare de art+copy care sa reprezinte Romania in juriul ADC*Europe Awards, in Barcelona, in iunie. Concuram cu alte echipe de juniori din tarile reprezentate in ADC*Europa. Ca sa ne calificam, trebuie sa strangem, printr-un crowdfunding creativ, banii pentru avion si cazare in Barcelona, pe durata festivalului. Cum am strans acesti bani va fi povestea unui filmulet de 90”, jurizat de boardul ADC*Europe si postat pe site-ul lor.

Dintre echipele de juniori care au strans banii si au trimis filmuletul, Boardul ADC*E va alege o echipa castigatoare care primeste o bursa Erasmus pentru publicitate si sansa ca filmuletul lor sa fie vazut de cele mai creative minti europene, in cadrul Conferintei ADC*E.

Nicu Duta a.k.a. Kitra si poza lui ultra sophistique

IQads: Cat timp v-ati gandit la idee si cat timp v-a luat s-o implementati?
Laura Dragomir: Dupa Paste, am intrat in brainstorm-uri de cod portocaliu. Ne-am setat cateva standarde in filtrarea ideilor:

1. Sa ofere un beneficiu real celor dispusi sa ne ajute.
2. Sa fie relevanta pentru domeniul publicitatii, caci 1000 de euro ar putea fi stransi si vanzand limonada bio in Dorobanti.
3. Sa surprinda juriul, sa aiba deja cunoscutul “twist”. De 360 de grade, daca se poate.
4. Sa fie implementabila intr-o perioada cat mai scurta de timp.
5. Sa treaca de perioada de “teste” (fiecare idee care trecea de primele 4 filtre era testata pe “target”. Spre exemplu, am avut o idee in care voiam sa vindem, printr-un garage sale, recuzita si alte obiecte donate de agentii. Dar am invatat ca agentiile sunt atasate emotional de “recuzita” lor.

IQads: Care a fost ideea si care sunt celelalte optiuni la care v-ati gandit pana sa o alegeti pe cea de acum?
Laura Dragomir:

The big idea
Tot gandindu-ne la ce beneficii sa oferim in schimbul unor donatii, ne-am dat seama ca cel mai mare “asset” al nostru sunt chiar perechile de ochi care vor juriza filmuletul de prezentare a campaniei: boardul ADC*EUROPE. La care s-ar adauga, daca am castiga, toti creativii prezenti la Conferinta ADC*Europe din cadrul festivalului.

Asa ca am creat PITCH*ME ca o platforma de creative headhunting, prin care urmarim sa aducem creativi romani in contact direct cu directori de creatie europeni. Pentru asta, oferim spre inchiriere 60 de secunde din filmuletul nostru de prezentare a campaniei pentru oricine vrea sa-si promoveze lucrarile si sa obtina colaborari internationale. Oferim si un pachet de direct marketing prin care ducem portofoliile in Barcelona si le inmanam juriului. Desigur, oricine poate sa doneze, prin pachetul nostru de Word-of-mouth. Mai multe detalii pe Facebook-ul nostru.

Smaller big ideas:
Sa vedem…am avut o idee in care voiam sa salvam publicitatea romaneasca din ghearele lui Ponta. Voiam sa strangem bani de la agentii ca sa facem lobby industriei noastre la Barcelona, pentru schimbarea legii audiovizualului.

Nicu Duta: O alta idee a fost sa vindem editii limitate cu obiecte ce reprezinta materializarea unor cuvinte inventate in publicitate. Pe lista erau: combinatozaur, pupicimetru, fainosag, alintaroma, afacereza, dormitoreo etc.

Pe lista mai era si un festival al lucrarilor necontractate. Stiam ca in folderele multor creativi romani zac lucrari foarte bune dar care nu au fost apreciate de client, deci nu au putut sa participe la un festival. Asa ca ne-am gandit sa structuram spatiul din filmuletul de prezentare ca un showcase cu lucrarile necontractate nominalizate. Pentru a te inscrie la festival, trebuia bineinteles sa platesti un fee.

Laura Dragomir: Ne mai gandeam sa mergem pe la agentii si sa le cerem sa ne doneze recuzita din spoturi sau alte obiecte de prin agentii pe care apoi sa le vindem la un garage sale publicitar. Speram sa punem mana pe cateva din tricourile cu mesaje ale lui Andi Moisescu sau pe unul dintre dildo-urile roz care decoreaza mansarda celor de la Friends. Si recuzita din spoturile ING ar fi fost la mare cerere.

IQads: Ce-a fost dificil la nivel de art direction si la implementare pentru ideea asta?
Nicu Duta: Felul in care ne prezentam era foarte important pentru ca urma sa le cerem creativilor romani sa se asocieze cu imaginea noastra, noi fiind purtatorii lor de “portofoliu” catre Barcelona. Cel mai dificil nivel in implementare a fost sa zicem: “DA! Gata, pe asta o facem!”.

IQads: Cat costa 4 secunde din filmul vostru? Cat e recomandat ca cei care contribuie sa doneze?
Nicu Duta: Noi am calculat estimativ o suma pentru fiecare pachet de servicii: 30 euro pentru un slot de 4 secunde (se poate opta pentru mai mult) in filmuletul nostru, sau 15 euro pentru livrarea portofoliului direct la Barcelona. Cumulate, ele acopera costurile pentru deplasare si cazare in Barcelona pe perioada festivalului. Desigur, daca nu vom strange suma necesara si nu ajungem la Barcelona, toata lumea isi va primi banii inapoi.

IQads: De ce ati ales sa le cereti oamenilor sa “doneze” in loc sa le cereti sa “cumpere” contra unei sume fixe? 
Laura Dragomir: Pentru ca scopul final este sa promovam creativitatea romaneasca. Vrem sa castigam competitia pentru ca in seara de 8 iunie, la conferinta ADC*Europe, cei mai mari creativi ai Europei sa vada filmuletul cu exemplele de creativitate romanesca. Nu vrem sa refuzam nimanui sansa asta punand un pret fix pe pachete. Acceptam orice forma de suport.

IQads: Cand ati inceput promovarea campaniei si cat timp aveti la dispozitie?
Laura Dragomir: Am inceput mai intai in offline, vorbind cu trei persoane din targetul nostru si povestindu-le ideea. Asta se intampla pe la mijlocul lui mai. Feedback-ul primit a fost pozitiv asa ca, dupa 3 zile de “teste”, am inceput sa scriem efectiv ideea si sa o implementam apoi vizual. Pe 23 mai totul era gata de lansare. Dar acum, in timp ce raspund la intrebare, mai sunt 4 zile pana la deadline (29 mai).

IQads: Cum va promovati cauza?
Nicu Duta: Am facut o pagina de Facebook pentru platforma PITCH*ME. Am vrut sa prezentam informatia cat mai structurat asa ca am creat cateva taburi. Lumea poate sa citeasca povestea noastra, sa studieze pachetele de promovare pe care le oferim si sa faca cunostinta cu juriul.

Laura Dragomir: Pagina de Facebook e doar interfata unui maaare mecanism de PR. Aa, iar pagina de Facebook este in engleza pentru ca vrem ca juriul sa o poata naviga.

IQads: Cine sunt cei interesati de cele 4 secunde din filmul vostru, pana acum?
Laura Dragomir: Avem cateva promisiuni din partea unor creativi din domenii precum: typography, post-productie foto sau motion design.

IQads: De ce ati ales sa va adresati nisei (publicitarilor din Romania) si nu unui public mai larg?
Laura Dragomir: Pentru ca am vrut sa ramanem relevanti pentru domeniul creativ. Sigur, puteam sa vindem cupcakes sau limonada, dar ne-am simtit mai bine facand ceva care sa ajute publicitatea romaneasca.

IQads: Aveti doua randuri pentru reclama nerusinata:
(sunt doua randuri, da' obraznicii le-au scris cu font mic)
Laura Dragomir si Nicu Duta: Extraordinar! 2in1! Esti art director, copywriter, type connoisseur, ilustrator, motion designer sau freelancer? Ai sansa sa-ti expui cele mai frumoase lucrari in fata celor mai mari directori de creatie din Europa si sa sustii creativitatea romaneasca in acelasi timp. DONEAZA ACUM! Sau MAI TARZIU. Dar totusi pana pe 29 mai!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Dosare editoriale

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related