Povestea juniorului "terorist" care a pus o bomba in profilurile de Facebook ale Directorilor de Creatie romani

Povestea juniorului "terorist" care a pus o bomba in profilurile de Facebook ale Directorilor de Creatie romani

Marti seara nu se anunta nimic spectaculos in afara de meciul la care toata lumea parea ca se uita (nu ma intrebati cine juca, sunt femeie). Daaar, pe Facebook, un tip care tocmai imi daduse add cu o zi inainte parea sa primeasca din ce in ce mai multe comentarii si like-uri. E vorba despre Andrei Eduard Niculescu, care tocmai lansase o campanie adresata catorva directori de creatie din Romania, cu intentia de a-i face sa se uite pe portofoliul lui. Am ras recunoscandu-i si le-am zis si prietenilor mei "vedeti? v-am zis eu ca nu e nimic rau in a fi stalker!". Pentru ca Andrei tocmai asta facuse. A urmarit online Copywriteri si Directori de Creatie din Romania si s-a fotografiat in ipostazele in care erau ei, indemnandu-i pe ceilalti sa ii recunoasca si sa le dea tag. N-a uitat nici de premii foarte tentante pentru comunitatea creativa. Target-ul a reactionat repede, de cele mai multe ori propunandu-i un interviu. Am simtit ca in spatele campaniei e mai multa munca decat pare la prima vedere si l-am luat pe Andrei la intrebari. Juniori, cititi cu atentie! Creative Directors, mangaiati-va egourile!

IQads: Spune-ne cate ceva despre tine. Ce background educational ai? Pe unde ai mai lucrat? Care-i obiectivul tau cu publicitatea? Cu ce te mai lauzi in afara de campania asta?
Andrei Eduard Niculescu: Absolvent de SNSPA, sectia Publicitate. Trecut prin cateva dintre scolile de creativitate autohtone, iesit victorios dupa "semestrul Cannes" la The Alternative School. Rezultatul, doua saptamani de poveste la Festivalul International de Creativitate de la Cannes, inclusiv un “private tutorship” cu cei mai incantatori creativi ai planetei, in trei cuvinte "Roger Hatchuel Academy".

Intors plin de energie cu spirit antreprenorial, deschis boutique de creatie cu alti creativi ambitiosi. Ontheroof, start fulminant. Doua spoturi pentru Hotel Vega. Tot ceea ce inseamna branding, comunicare si promovare a unei noi aplicatii de mobil, proaspat premiate, Wallet Buzz. Clienti mai mici si mai mari, lucrurile mergeau neasteptat de bine, cand, ne-am trezit si lucrurile au intrat pe un fagas "normal".

Un detaliu interesant despre mine. Am trecut prin 5 facultati si am lucrat de la om de mentenanta intr-o fabrica de chimicale (undeva peste hotare), pana la programator in cadrul unei companii de software.
Curios din fire, Copywriter in devenire.

IQads: Cum ti-a venit ideea asta? Ce obiectiv ai avut cu campania asta?
Andrei Eduard Niculescu: Facebook-ul era "the perfect crime scene", trebuia doar sa gasesc modalitatea prin care sa atrag atentia pentru a reintra in circuitul agentiilor. Ideea mi-a venit intr-o dimineata, dupa o cercetare cu ce au mai facut tinerii creativi aflati in situatii similare.
Ingredientul cheie – internetul si ale sale locuri obscure.

(Adrian Botan)

(Catalin Dobre)


(Claudiu Dobrita)

IQads: Ai incercat sa te angajezi si dupa modelul clasic, cu aplicatie si CV si nu a mers? Sau ai vrut sa-ti faci intrarea asa?
Andrei Eduard Niculescu: Am incercat si metoda clasica, din curiozitate. Rezultatul il puteti deduce. Puneam la cale o astfel de campanie de mai multa vreme, acum s-a dovedit a fi momentul oportun pentru lansare.

IQads: Cum ai lucrat la ea? Cat timp ti-a luat? Ai lucrat ca pe un brief normal? Cerinte, research, strategie, copy, productie?
Andrei Eduard Niculescu: Partea de research era inceputa de mai multa vreme, o faceam fara sa vreau de multe ori, eram in cautarea solutiei “ideale”, numai buna de pus in practica. Din momentul stabilirii conceptului si strategiei am lucrat de-a lungul a trei saptamani, seara, cate putin. Aici intra fotografiatul, prelucratul si layout-ul. Adunate cred ca au fost in jur de 5 zile de munca, program de agentie. Pe parcurs am mai "cosmetizat" proiectul din mers pana sa ajunga in forma sa finala, cea postata.

IQads: Cum ti-ai ales momentul lansarii? De exemplu mie mi-ai dat add cu o zi inainte. A facut parte din strategie? Also, aseara era meci si teoretic lumea era cam prinsa cu asta. Sunt alte aspecte de care ai tinut cont?
Andrei Eduard Niculescu: Am tot amanat momentul lansarii din pricina unor mici retusuri. Odata finalizat, am profitat de saptamana aceasta cu "Noaptea Agentiilor". Mi s-a parut un context potrivit. De ceva vreme am tot adaugat "la prieteni" oameni din industrie. Imi trebuia un mediu cat mai propice campaniei. Se pare ca l-am obtinut.
Da, m-ai prins, am incercat sa maresc sansele unui eventual articol pe platforma voastra.
Cat despre serile de Champions League, toata lumea isi verifica Facebook-ul in pauza meciurilor. Iar la 4-0 pentru Bayern aveai si material de postat.
De mentionat este ca aveam in plan si un sponsored story, dar lucrurile au evoluat de la sine si am renuntat.


(Razvan Capanescu)


(Sorin Tranca)

IQads: Te-ai gandit ca targetand directori de creatie din agentii diferite unii ar putea sa intelega ca vrei sa ajungi la orice agentie, as long as you get the job?
Andrei Eduard Niculescu: Pentru reusita campaniei era important sa ma adresez unui numar potrivit de Creative Directors din diferite agentii. Pare sa-mi fi iesit.
Am vrut sa fie un proiect distinct in peisajul advertisingului autohton.

IQads: Explica-ne putin mesajul: “Now that I’ve got the looks, can I get the job?”. E si putina ironie la mijloc. Nu te-ai temut ca unii nu vor gusta gluma?
Andrei Eduard Niculescu: Am vrut sa captez atentia printr-un cliseu, sa starneasc zambete, sa mai descretesc o frunte. Vorbind de teama, in prima jumatate de ora, in lipsa unei activitati consistente pe profil, mi-au trecut prin minte toate scenariile negative. Ulterior, lucrurile au inceput sa se miste si nu ma mai desprindeam din fata laptopului.

IQads: Cum ai ales oamenii? De ce sunt mai multi din aceeasi agentie? (Sebastian Olar, Adrian Botan si Catalin Dobre de la McCann, Mihnea Gheorghiu si Razvan Capanescu de la Publicis) De ce nu apar si altii din alte agentii?
Andrei Eduard Niculescu: I-am ales in functie de imagini si activitatea de pe Facebook. Era important sa fie activi in social media, sa isi verifice profilul cat mai des.


(Sebastian Olar)

IQads: Ce investitie a presupus intitiativa asta? Cine te-a ajutat?
Andrei Eduard Niculescu: Timp, un trandafir si o bere. M-a ajutat Adrian Rusu, coleg si Art Director la ontheroof. El este omul din spatele aparatului foto.

IQads: Any making of fun stories to share? :)
Andrei Eduard Niculescu: M-au "certat" ospatarii din Centrul Vechi. Nu intelegeau de ce stau intins pe jos :). Vezi poza cu Mihnea Gheorghiu.
Ar mai fi faptul ca mergeam prin centrul orasului cu 4-5 tinute dupa mine. Aveam doua rucsace pline cu haine si cateva obiecte pentru decor. M-am schimbat si in mijlocul strazii. A fost fun.

IQads: Cate raspunsuri ai primit si de la cine?
Andrei Eduard Niculescu: Revin cu un rezultat concret dupa incheierea campaniei. Sper sa pot face un revealing mai ceva ca RAM-ul celor de la Daft Punk.

IQads: De ce ai atasat si o mecanica? Cum ai facut rost de premii? Cum te-ai gandit la ea?
Andrei Eduard Niculescu: Mecanica joaca un rol foarte important in cazul de fata, nu voiam sa fie niste simple replici ale imaginilor de profil in care sa le dau "tag" creativilor. Astfel, lumea are ocazia sa se aventureaza sa ghiceasca personajul, totul este mult mai "entertaining".
O buna parte din premii sunt de la Cannes, din cadrul festivalului de anul trecut, iar restul le aveam prin casa. Obiectele sunt noi, chiar daca sunt scoase din tipla. Imi vine foarte greu sa ma despart de ele!

IQads: E ceva ce crezi ca ai fi putut face mai bine in initiativa asta?
Andrei Eduard Niculescu: O corelare cu portofoliul sau o sustinere concomitenta a campaniei pe offline.

IQads: E ceva la care te-ai asteptat sa se intample si nu s-a intamplat sau poate nu te-ai asteptat si s-a produs?
Andrei Eduard Niculescu: S-a dovedit a fi de o amploare mai mare decat cea scontata. Si nu au trecut decat 24 de ore.

IQads: Am vazut ca unele reactii din partea directorilor de creatie sunt publice si unii te-au invitat deja la interviuri. Ai o strategie neconventionala si pentru etapa asta?
Andrei Eduard Niculescu: Ramane de vazut. Am cateva idei de continuare in offline a campaniei. Odata cu interviurile poate le voi pune in aplicare.

IQads: Cum te simti discutand cu unii dinte cei mai importanti oameni din publicitatea romaneasca de acum?
Andrei Eduard Niculescu: Ma simt pregatit sa acumulez cat mai multe informatii noi din orice discutie.

IQads: Presupunand ca totul se finalizeaza cu o angajare, ce vei face cu campania asta? Te-ai gandit sa o inscrii la festivaluri?
Andrei Eduard Niculescu: Incerc sa-i fac un case study si vom vedea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ontheroof

Suntem o agentie independenta, infiintata in 2011 de doi juniori (pe atunci), inspirati de magia festivalului Cannes Lions. Am functionat o perioada ca agentie in cloud, cu multi creativi, specialisti din agentii... vezi detalii »

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related