Super Bowl e o bataie de orgolii publicitare pe care n-ai cum s-o ratezi. Ce mi se pare mie cel mai interesant e ca toata lumea e panicata. Marketerii sunt mai paranoici ca niciodata pentru ca trebuie sa demonstreze ca n-au sustinut degeaba investitia de milioane de dolari in fata board-ului companiei. Publicitarii fug disperati dupa o idee de viral. Cat mai viral, cel mai viral! Iar americanii se bucura de entertainment pe langa meci.
Cine a castigat meciul de inainte de meci
Dar pana la urma cati se uita, cati inteleg ce-a vrut sa zica publicitarul si cati retin? Inca nu s-au descoperit metodele pentru a raspunde la toate intrebarile de mai devreme, asa ca deocamdata putem sa spunem doar cati oameni au vazut reclamele. Iar duelul nu se mai poarta doar in marea seara a meciului, ci incepe mai devreme, unde strategiile de atragere a click-urilor sunt foarte complicate. "Sa lansez inainte ca sa atrag click-uri? Sa astept pana la meci ca sa nu stric surpriza? Oare ce fac competitorii mei?", imi imaginez ca se gandeste marketer-ul.
Potrivit Visible Measures, un tool care masoara toate vizualizarile online, nu doar cele de YouTube, lupta de inainte de meci a fost castigata anul acesta de Toyota, care a ales sa lanseze un teaser si sa dezvaluie o parte din povestea care o implica pe Kaley Cuoco (actrita din rolul lui Penny in The Big Bang Theory). Teaser-ul avea vineri 3.2 milioane de vizualizari, iar spotul trecuse deja de 11 milioane.
Pe locul 2 a iesit Volkswagen, care a optat pentru aceeasi strategie de teasing (1.5 milioane de vizualizari) + spot, iar pe 3 rivalul Audi, care a reusit sa stranga peste 4 milioane de vizualizari cu povestea unui bal reusit.
Bataia din timpul meciului
7000 de panelisti din intreaga lumea au votat reclamele preferate din timpul meciului pe Ad Meter, scrie USA Today. Iar rezultatele arata ca cel mai indragit spot a fost anul acesta cel de la Budweiser, care a spus frumos povestea unui om si a calului sau Clydesdale.
Foarte aproape de primul clasat a fost si spotul Tide care celebra o pata faimoasa. Copy-ul spotului Chrysler citit in vocea lui Paul Harvey a reusit sa iasa pe locul 3, depasind spotul user generated declansat de Doritos, Fashionista Dad.
Un alt top pe care ne-am uitat a fost Brand Bowl, un clasament alacatuit in fiecare an de agentia Mullen din Boston, care se foloseste de tehnologia Radian6 pentru a vedea care sunt reclamele despre care se vorbeste pe Twitter si daca reactiile sunt pozitive sau nu.
In Brand Bowl-ul de anul acesta a iesit castigator suprem Volkswagen, spotul Bud Light a fost cel mai discutat, iar cel de la Taco Bell cel mai iubit (81% sentimente pozitive) – era si normal sa empatizam cu batranii care termina o seara de distractie cu tacos, nu-i asa?
Castigatori de moment
Un mare castigator al meciului a fost si Twitter. Desi n-a jucat pe teren si nici pe ecranele publicitare, platforma a reusit sa stranga un total de 24.1 milioane de tweet-uri referitoare la meci pana la pauza, urmand ca apoi sa depaseasca numarul tweet-urilor similare inregistrate anul trecut, se precizeaza intr-un post pe blogul companiei.
Cele 24 de milioane de tweet-uri nu le includ si pe cele declansate de reclame. Peste jumatate din spoturile difuzate anul acesta au continut un hashtag, o crestere foarte mare daca luam in considerare faptul ca anul trecut era vorba doar despre o cincime.
Si pentru ca i-au invitat sa discute despre ce au creat, oamenii din agentii au fost si ei pe pozitii. Ca sa va faceti o idee, cam asa de serioasa era situatia in camera speciala pentru oamenii de social media de la Coca-Cola.
Sursa foto: instagram.com/nztucker
Tot pe Twitter s-au incis discutiile si la minutul 33 al meciului, cand a intervenit o pana de curent. Bud Light si Speed Stick s-au miscat repede si au introdus promoted tweets la cautarile dupa termenul "power outage". Iar cel mai castigat brand din pana de curent a fost Oreo, care a scris "Power out? No problem. You can still dunk in the dark" si a primit 10.000 de retweet-uri in interval de o ora.