Raluca Mihalachioiu (General Manager, The Public Advisors) vorbeste despre crearea departamentului health & care si afilierea lui la agentia londoneza de PR Tudor Reilly, cateva dintre proiectele cele mai importante ale anului 2012 si spilt-ul comunicare corporate – comunicare de produs.
Clienti activi in 2012
In acest moment doua departamente puternic individualizate: cel de fashion & lifestyle PR si cel de health & beauty PR. Pe langa acestea, lucram campanii de corporate, tehnical sau product PR, rezolvam crize de comunicare sau imagine si organizam evenimente sau conferinte punctuale.
In ceea ce priveste departamentul nostru de Fashion & Lifestyle cei mai activi clienti au fost in 2012 brandurile IL PASSO si STACCATO si bineinteles AVANPREMIERE Fashion and Lifestyle Fest, cel mai mare festival de moda multibrand din Romania. Departamentul de Health & Beauty a fost de asemenea angrenat in proiecte importante pentru clienti precum BUPA International, MediHelp International sau lantul de clinici stomatologice premium DENT ESTET.
In plus, ne-am implicat anul acesta si in proiecte culturale, precum Concursul de idei INSPIRED.
Cele mai importante proiecte ale anului 2012
Am avut foarte multe proiecte interesante derulate in acest an, dar din motive de confidentialitate putem mentiona doar cateva dintre ele. As vrea sa mentionez in primul rand campaniile de comunicare bianuale pentru IL PASSO cu tactici specifice pentru fiecare sezon (primavara-vara si toamna-iarna), lansarea brandului STACCATO in Romania sau deschiderea noului magazin bam boo din AFI Palace Cotroceni, un proiect complex care a implicat cei mai importanti bloggeri de fashion si lifestyle din Romania.
Schimbari importante in agentie
Cea mai importanta schimbare in cadrul agentiei a fost afilierea departamentului nostru de health & beauty la reteaua internationala a uneia dintre cele mai bune agentii londoneze de healthcare PR: Tudor Reilly.
In ceea ce priveste echipa The Public Advisors, pot spune ca din acest punct de vedere a fost un an destul de linistit. Avem o echipa de baza stabila, foarte bine inchegata la care adaugam constant noi membri de valoare, ceea ce nu poate decat sa ne bucure. In plus, din toamna avem un sediu nou, intr-o cladire veche si incarcata de istorie in centrul capitalei.
Split-ul pe tipuri de proiecte
Cred ca cel mai interesant este splitul intre comunicarea corporate si comunicarea de produs/serviciu. Cred ca ponderea primeia este in jur de 35-40%, restul fiind reprezentat de comunicarea de produs. businessuri de succes.
Noutati si influente in industria de PR din 2012
Cuvintele cheie in 2012 au fost: creativitate, optimizarea bugetelor si impact pozitiv asupra obiectivelor de marketing si vanzari. Nu cred ca sunt mult diferite de ceea ce s-a intamplat anii trecuti, insa clientii sunt din ce in ce mai orientati spre rezultate, iar raportarea devine din ce in ce mai complexa. In plus, creativitatea in utilizarea tacticilor de PR si bineinteles in media relations sunt puncte importante pe care le-am avut in vedere in cursul acestui an si pe care ne vom axa si in viitor.
Cerinte si bugete ale clientilor in 2012
Ne bucura faptul ca fiecare client cere din ce in ce mai mult de la noi, acest lucru ne stimuleaza extraordinar. In ceea ce priveste bugetele, cred ca si acestea sunt in evolutie si anii ce vor veni vor fi din ce in ce mai buni si in anii ce vin.
Premii obtinute
Chiar daca nu este un premiu in sine, in 2012 ne mandrim cu faptul ca The Public Advisors a fost inclusa in TOP-ul Forbes – Cele mai influente agentii de PR din Romania.
Creativitatea proiectelor de PR din Romania in 2012
Pot spune cu certitudine ca anul acesta ne-am intalnit cu clienti care au acceptat chiar si cele mai "nebune" proiecte. Am avut astfel parte de lansari de produse exclusiv online, de o leapsa intre bloggeri, de sedinte foto cu cele mai fashionable jurnaliste si de concursuri online palpitante.
Asteptari de la industria de PR in 2013
Cred ca suntem pe un trend ascendent si din ce in ce mai multe companii realizeaza importanta actiunilor de PR pentru cresterea notorietatii si implicit a businessului. Ma astept deci ca 2013 sa fie mai plin decat anul care s-a incheiat.