Crenguta Rosu (DC Communication): "Scenariul pe care lucram este o bugetare asemanatoare cu cea din 2012"

Crenguta Rosu (Managing Partner, DC Communication) vorbeste despre segmentul Corporate & Brand communication in care se pozitioneaza cele mai multe dintre proiectele agentiei, orientarea clientilor catre solutii mai prudente si previziunile bugetare pentru 2013.

Clienti activi in 2012

Ernst&Young, Romtelecom, Raiffeisen, Nokia, Teva, Dell, Western Union, Michelin, Elefant.ro, KLM-AirFrance, Liberty Technology Park-Cluj, Delegatia Comisiei Europene-Centrul de Informare, Patzaikin, Niculeasa Tax&Regulatory, Nurofen.

Cele mai importante proiecte ale anului 2012

Fiecare dintre proiectele derulate au avut importanta si pentru noi si pentru clienti. Am contribuit la lansarea unor noi smartphones sau produse ca in cazul Nokia sau Patzaikin, am prezentat solutii integrate in cazul Dell, am adresat teme de pozitionare strategica (in cazul Teva, Raiffeisen sau Romtelecom), am lansat proiecte noi (cazul Liberty Technology Park sau Niculeasa Tax & regulatory), am comunicat constant pe teme de interes pentru industrii specifice (in cazul Ernst & Young sau centrul de informare al Delegatiei Comisiei Europene), am contribuit la proiectele educationale privind siguranta rutiere (in cazul Michelin sau “Cuvintele dor, nu-i asa?” pentru Romtelecom). Toate proiectele au reprezentat un suport substantial pentru stabilirea raporturilor de buna intelegere cu diferitele categorii de public vizate de clientii nostri: angajati, parteneri, mass-media, bloggeri, public.

Schimbari importante in agentie

Nu am trecut prin schimbari importante. Ne consolidam abordarea strategica si integrarea diferitelor medii (online si offline) in activitatea cotidiana. In paralel ne completam continuu cunostintele in sesiuni de training, de sharing, conferinte profesionale etc pentru a fi mereu la curent cu evolutia mediului si a profesiei.

Split-ul pe tipuri de proiecte

Corporate & Corporate Brand communication - 25%;
Change management communication -10%;
Comunicare interna & employer branding - 20%;
Monitorizarea riscului si prevenire -15%;
Comunicare institutionala 15%;
Lansari produse, proiecte – 15%.
Distributia pe servicii ar fi: media relations 35%; consultanta 20%; digital : 20%; evenimente -15%; produse de comunicare online si offline :10%.

Noutati si influente in industria de PR din 2012

Integrarea fireasca a mediilor online si offline, mai mult si mai eficient.

Cerinte si bugete ale clientilor in 2012

Nu am identificat schimbari majore in cerinte: clientii nostri construiesc pe termen lung, sunt atenti continuu la dialogul cu diferitele categorii de public. As marca poate orientarea catre mai multa prudenta, solutii sigure.

Premii obtinute

Nu am inscris proiecte in competitii niciodata - atunci cand proiectele noastre au primit premii si distinctii, cei care au facut inscrierea au fost clientii nostri.

Creativitatea proiectelor de PR din Romania in 2012

In mod evident sunt numeroase proiecte apreciate ca fiind creative, judecand dupa numarul de distinctii pentru creativitate obtinute de companii romanesti in competitii locale si internationale.

Asteptari de la industria de PR in 2013

Prudenta este invocata de majoritatea analistilor din diferitele industrii - este natural ca si partea de bugetare sa urmeze aceasta tendinta. Scenariul pe care lucram este o bugetare asemanatoare cu cea din 2012.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related