Iulia Suteu (EYE CONEXIUNI): "Am remarcat ca pentru lansari de produse bugetele de PR au crescut comparativ cu 2011"

Iulia Suteu (Managing Director, EYE CONEXIUNI) vorbeste despre campaniile "Castiga o casa-n deal, in mijloc de Ardeal", comunicarea Romprest si campaniile Beciul Domnesc si Ambrosio – cateva dintre cele mai importante proiecte ale agentiei, revizuirea portofoliului de servicii si cresterea bugetelor de PR pentru lansarile de produse.  

Clienti activi in 2012

2012 a fost un an plin pentru Eye Conexiuni. Avem activi clienti din domenii diverse, de la FMCG, servicii financiare, auto si servicii de salubritate, pana la electronice si gadgeturi sau moda. Printre clientii din 2012 se numara Romprest, Vincon Romania, Boromir, Alfredo, Napolact, Tchibo, E-Boda, Hormann, Honda Romania, V&TM, Hotel Melodia sau Trends by Adina Buzatu.

Cele mai importante proiecte ale anului 2012

Am creat si implementat campanii de comunicare 360, integrate in campaniile de publicitate, in care am avut componente de media relations, social media, managementul evenimentelor, comunicare interna.

Printre cele mai importante proiecte, mentionez: strategia de comunicare Romprest, campaniile Beciul Domnesc si Ambrosio, pentru Vincon Romania, campania Napolact "Castiga o casa-n deal, in mijloc de Ardeal" (PR), campania Tchibo: schimbarea imaginii produselor, lansarea si promovarea gamei de tablete E-Boda, lansarea sediului Hormann, lansarea Honda Civic si Honda CR-V si lansarea hotelului Melodia, Venus.

Schimbari importante in agentie

In 2012 am revizuit portofoliul de clienti si l-am adaptat conform misiunii Eye Conexiuni, aceea de a oferi servicii integrate de PR antreprenorilor romani.

Split-ul pe tipuri de proiecte 

In 2012 am avut un mix echilibrat intre componenta de corporate PR si cea de promovare produs/serviciu.

Printre clientii pentru care am folosit un mix de servicii (si corporate si pe produs) se numara Romprest, Vincon Romania, E-Boda, Honda, Trends by Adina Buzatu.

In proiectele cu Vincon Romania, Alfredo, Romprest, V&TM si Hormann am folosit comunicarea corporate, in timp ce pentru Honda, Tchibo, Boromir si E-Boda, focusul a fost pe lansari / relansari.

Noutati si influente in industria de PR din 2012

In primul rand, ma bucura faptul ca PR-ul devine din ce in ce mai puternic. Ca tendinte generale am observat ca PR-ul contribuie la indeplinirea unor obiective concrete de business. Clientii doresc ca PR-ul sa lucreze in acest sens si cred ca acesta este un lucru pozitiv, atat pentru echipa din agentie care stie foarte clar ce are de facut, cat si pentru client, care masoara mai usor rezultatele de PR. In acest an, mai mult ca inainte, clientii au dorit masurarea constanta a activitatii de PR. Am remarcat cele doua tendinte la clientii nostri, din care aproximativ 80% sunt antreprenori romani, centrati pe obtinerea de rezultate concrete. In acest an, prin rezultatele de PR am facut fericiti nu numai antreprenorii, ci si directorii financiari ai companiilor pentru care lucram, care au fost prezenti la intalnirile de evaluare.

Un alt punct pe care il consider important este ca PR-ul trebuie sa spuna povesti frumoase, de aceea continutul materialelor este foarte important. Comunicatele trebuie ambulate frumos, intr-un continut complex si atragator.

In plus, continua crestere a importantei social media in mixul de comunicare.

Cerinte si bugete ale clientilor in 2012

Mai mult decat o crestere a bugetului remarc dorinta de a face PR. Este foarte bine pentru industria noastra ca multe companii care inainte nu luau in calcul campaniile de PR, acum le includ in mixul de marketing. Bugetele au variat mult, in functie de proiecte. De exemplu, am remarcat ca pentru lansari de produse bugetele de PR au crescut, comparativ cu 2011.

Premii obtinute

Anul acesta ne-am concentrat pe revizuirea misiunii si viziunii noastre si am decis sa nu participam la competitii de PR. Am castigat totusi impreuna cu Propaganda si Senior Interactive un Effie Bronz pentru campania "Branzeturi de la Taga", Napolact.

Creativitatea proiectelor de PR din Romania in 2012

Am vazut multe campanii eficiente, dar, in egala masura, creative si ma bucur sa constat ca strategia, eficienta si creativitatea sunt criteriile esentiale pentru dezvoltarea campaniilor de PR.

Asteptari de la industria de PR in 2013

Consider ca, atata timp cat campaniile de PR vor demonstra ca ating obiectivele setate si sunt masurabile, clientii vor continua investitiile in comunicare.      

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related