2012 a insemnat pentru echipa GolinHarris Romania o dezvoltare substantiala a business-ului si abordarea unor noi modele ce vor sa revolutioneze structura clasica a agentiei de PR. Hortensia Nastase (Managing Partner, GolinHarris) povesteste despre toate realizarile de anul acesta ale agentiei si despre asteptarile pentru 2013 de la proiectele de PR.
Clienti activi in 2012
Am inregistrat anul acesta o crestere exponentiala a business-ului GolinHarris, generata in principal pe doua rute: cresterea organica impulsionata mai ales de componenta de Digital PR si performanta foarte buna in zona de new business – ni s-au alaturat in 2012 nume disputate si foarte dorite. Avem astazi in portofoliu companii care ne arata in fiecare zi ca PR-ul are un rol din ce in ce mai important in viziunea lor asupra comunicarii. Clientii care au fost alaturi de noi in acest an si de care suntem mandri sunt: Altex Romania, AVON Romania, BASF, Bayer, CBRE, CENTURY 21, Colgate-Palmolive (Romania), Crucea Rosie Romana, Electrolux, Ferrero, Franklin Templeton Investments, Gaya Health Services, Johnson&Johnson, Kludi, LIDL, L’Oreal Romania, Mercedes-Benz Romania, Nuance Communications, Orange Romania, Praktiker, PepsiCo/Lipton, RBS – Royal Bank of Scotland, Schneider Electric Romania, SIF Muntenia, SofMedica, Stefanel, TeamNet International, Transavia, Unilever (Algida, Knorr), URBB – United Romanian Breweries Bereprod, VEKA Romania, X-Trade Brokers.
Cele mai importante proiecte ale anului 2012
Impreuna cu Colgate-Palmolive, am ajutat Romania sa Zambeasca, printr-o campanie inimoasa in care stakeholder-i de toate felurile au celebrat 20 de ani alaturi de Colgate-Palmolive...zambind. Am continuat campania educationala Protex si anul acesta, colectand inca 15.000 de semnaturi de la romani care au promis ca se vor spala corect pe maini.
Pentru Lipton, am construit platforma TeaUnions, ce a inclus actiuni de educare si formare a publicului roman privind beneficiile ceaiului verdeiar pentru Unilever Foods am comunicat lansarea Chicken Nuggets si Shaorma Knorr la Fix.
Alaturi de clientul nostru de acum iconic, Electrolux, si bloggerii de food, am continuat frumosul parteneriat cu Casa Regala, marcat in acest an prin doua evenimente majore: "Cina Regala la Palatul Elisabeta" si cooking-ul caritabil pentru beneficiarii Fundatiei Principesa Margareta si am organizat un maraton culinar de trei saptamani pentru lansarea noii game de electrocasnice Electrolux Inspiration.
Impreuna cu BASF-Chemgeneration, am lansat proiectul de educatie Future City, un joc in care poti sa construiesti orase din materiale sustenabile – Romania a fost prima pe regiune ca numar de jucatori (peste 11.500). Am dezvoltat proiectul de CSR For Women in Science pentru L’Oreal, si am comunicat pentru Nuance Communications, liderul mondial in solutii de voce, lansarea unei premiere in Romania - aplicatiile de recunoastere vocala Dragon Dicatation si Dragon Search.
Alaturi de Mercedes-Benz am obtinut rezultate excelente celebrand carierele remarcabile din cinematografia romaneasca la festivalul de film TIFF si am reluat colaborarea cu Cercetasii Romaniei, sustinand ateliere de speologie si expeditii prin natura.
Alaturi de URBB am continuat unul dintre cele mai mari programe de mediu din tara, "Capitala Verde a Romaniei", si am coordonat evenimentele Arthur Guinness Day si St. Patrick's Day.
Pentru Franklin Templeton Investments continuam procesul educational si crearea, fara precedent in Romania, a unui standard de guvernanta corporatista si bune practici in relatia cu statul roman.
Am creat pentru Transavia prima campanie educationala din Romania cu privire la beneficiile consumului de carne de pui.
Acum cateva luni am demarat parteneriatul cu XTB, lider in brokerajul financiar din Romania, sustinand astfel romanii in cunoasterea pietei de tranzactionare si dezvoltandu-le competentele in acest sens. Impreuna cu TeamNet, clientul nostru cu 11 ani de excelenta in domeniul afacerilor IT in Romania, am lansat campania educationala Eye in The Sky pentru toti studentii, masteranzii si doctoranzii, urmarind astfel stimularea creativitatii si inovatiei in cercetarea pentru lucrarile de diploma.
Alaturi de Sofmedica, am creat campania Meet Da Vinci, prima campanie nationala de constientizare a beneficiilor chirurgiei robotice din Romania.
In urma campaniei "Puciul" de la SIF Muntenia, pentru prima data in 20 de ani, comunicarea SAI Muntenia Invest, administratorul SIF Muntenia, a fost una transparenta si coerenta cu jurnalistii specializati in financiar, precum si cu opinia publica.
Am sarbatorit impreuna cu Praktiker, jurnalisti si bloggeri 10 ani de la intrarea pe piata romaneasca a retailerului de DIY. Iar de curand, pentru Avon, am lansat programul "1000 de paturi", parte a Campaniei Respectului, prin care ne-am propus, alaturi de ambasadoarea proiectului, Andreea Marin, sa crestem gradul de constientizare cu privire la situatia femeilor, victime ale violentei domestice.
Schimbari importante in agentie
Dupa un 2011 in care am asezat Romania pe harta uneia dintre cele mai valoroase retele de PR din lume, GolinHarris, 2012 a fost cu siguranta cel mai bun an al nostru.
Am inceput anul in forta si am adus cea mai mare schimbare nu doar business-ului nostru, ci probabil intregii industrii de PR romanesti: am inlocuit structura agentiei clasice de PR cu un nou model de business. Se numeste g4 si aduce o noua viziune axata pe cultivarea talentului fiecarui membru al echipei. In g4, rolurile echipelor se configureaza altfel decat intr-o agentie traditionala, bazata pe echipe de generalisti si segmentare ierarhica. g4 este construit in jurul a 4 comunitati de specialisti si se bazeaza pe aptitudini si performanta, combinand asadar intr-o singura entitate 4 mari arii de expertiza: Strategii, Creatorii, Conectorii si Catalistii.
Tot in 2012, am lansat la Bucuresti un hub unic de comunicare multimedia, The Bridge™, in care digitalistii monitorizeaza in timp real si plaseaza rapid mesajele clientilor nostri si am implementat doua instrumente de success din reteaua GolinHarris - Bright Collective™ si Planning Cube™. Mai mult, The Bridge™ a fost desemnata Inovatia Anului in Comunicare de catre PRWeek.
Split-ul pe tipuri de proiecte
Pentru GolinHarris, 2012 a fost anul in care cele doua divizii de business, Divizia Consumer si Divizia Corporate, au functionat in paralel, intr-o crestere aproape simetrica. Relatiile cu stakeholder-ii, indiferent de zona lor de influenta, au avut o pondere importanta in mixul de comunicare. Bineinteles, comunicarea in mediile digitale a fost regina in 2012.
Noutati si influente in industria de PR din 2012
2012 a fost anul efervescentei, al dinamicii, al ambitiilor, al creativitatii. Autenticitatea si onestitatea s-au impus tot mai clar ca atribute cheie in comunicarea oricarui brand. Iar in dialogul cu publicul, sinceritatea a ramas cuvantul cheie.
In 2012 am vazut campanii de PR mai curajoase, mai deschise. De ce putem fi siguri in momentul acesta este ca IDEEA creativa nu va mai apartine doar agentiilor de creatie. Avem numeroase exemple – campania Lipton TeaUnions, o platforma educationala dezvoltata de GolinHarris, ale carei mesaje au atins milioane de romani, sau una dintre cele mai fresh initiative, "Campania Respectului", pe care am derulat-o pentru Avon pentru a atrage atentia impotriva violentei domestice, toate ne-au aratat ca PR-ul poate fi generatorul IDEII unei campanii integrate.
Cerinte si bugete ale clientilor in 2012
Suntem foarte norocosi sa avem alaturi de noi clienti curajosi, vizionari, care acorda un rol privilegiat PR-ului in mixul de comunicare. 2012 a fost anul in care s-a vazut cel mai bine cat de mult a crescut disponibilitatea companiilor de a investi in imaginea si reputatia lor. Iar acesta este doar inceputul.
Premii obtinute
Pentru al patrulea an consecutiv GolinHarris joaca marea finala pe scena Festivalului PR Award :), de altfel singura agentie care reuseste aceasta performanta. Ne mandrim anul acesta cu 1 Golden Award for Excellence si 4 Silver Awards for Excellence pentru Ajutam Romania sa Zambeasca (Colgate-Palmolive), Green TeaUnion (PepsiCO – Unilever), "Puciul" de la SIF Muntenia (SIF), Meet Da Vinci (SofMedica).
La Premiile GolinHarris, am stat umar la umar langa campanii dezvoltate de birouri mari din retea din intreaga lume, de gigantii din US, UK si China. Ne mandrim acum cu distinctia Gold pentru campania educationala Protex "Spala-te corect pe maini" si un Honorable Mention pentru campania Lipton Green Tea Union.
La PRWeek Awards, am fost onorati cu titlul de Agentia Internationala de PR a Anului. Toate au culminat, spre final de an, cu confirmarea ca lucram pentru cea mai buna agentie de PR din lume: Global Agency of the World. GolinHarris a obtinut cea mai inalta distinctie, situandu-se in topul agentiilor de PR din intreaga lume.
Creativitatea proiectelor de PR din Romania in 2012
Creativitatea in PR nu mai este de mult ceva nou. De la concepte de campanii, la idei de eveniment, propuneri de deal-uri media creative, proiecte digitale engaging, un specialist in PR trebuie sa fie creativ. GolinHarris este singura agentie de PR din Romania care are un director de creatie dedicat.
Pentru ca nevoile clientilor nostri cresc odata cu evolutia societatii in care traim, acum mai mult ca oricand se pune pret pe oameni inteligenti, creativi, care pot oferi solutii de business si nu doar solutii de comunicare. Clientii doresc idei holistice si mai ales engagement holistic (termenul implicare nu transpune nuantele si complexitatea termenului engagement), doresc idei transmise pe platforme multiple, inovatoare si eficiente. E nevoie de o solutie unitara care sa imbine strategia, creativitatea si engagement-ul si cred ca piata romaneasca a inceput sa inteleaga acest lucru, iar asta se vede in proiecte din ce in ce mai spectaculoase.
Asteptari de la industria de PR in 2013
Dupa un 2012 foarte bun, mai ales la nivel local - daca ne uitam la clientii tot mai curajosi, vizionari, cu planuri mari pe aceasta piata, PR-ul isi va continua povestea frumoasa despre crestere, intensitate si imaginatie. Totul va fi schimbare de acum inainte, iar pentru PR acest lucru va insemna engagement, dialog 24/7 si digitalizare.