Alina Dumitru (PR Manager, Propaganda) despre schimbarile prin care a trecut Propaganda pe parcursul anului, campaniile cu care se mandreste agentia si o imagine despre industria de publicitate in Romania in 2012.
Branduri din portofoliul Propaganda active in 2012
Incheiem anul asta foarte mandri de campaniile mari si frumoase pe care le-am realizat. Ca sa dam cateva exemple, lansarea sezonului 2 al serialului HBO "In deriva", pestele salbatic de la Alfredo Foods (poate ati facut cunostinta cu personajul balenei pofticioase la TV), Vodafone – factura electronica, Penes Curcanul, Beciul Domnesc, Boromir - noul sortiment de covrigi, dar si croissantele. Extrem de activa a fost divizia noastra de BTL, pentru care 2012 a fost un an minunat, castigand mai multe conturi importante. Pe unele poate le-ati vazut (Ursus, AVON, Bionorica), iar pe altele urmeaza sa le vedeti implementate – pana atunci, surpriza. J
Cele mai importante schimbari din agentie
A fost un an cu schimbari pozitive, un an in care am crescut (si ca numar de oameni in unele departamente, precum creatie si client service, dar si ca dezvoltare a unor divizii ca branding sau digital. Nu pot spune ca a existat insa o schimbare de viziune, ne dorim (atat oamenii mai vechi din agentie, cat si cei mai noi) sa facem acelasi lucru ca si pana acum: campanii frumoase, empatice, diferentiatoare. Si daca le avem pe astea, clientii sunt fericiti. Si noi alaturi de ei, mai ales cand campaniile respective iau si premii (anul asta fiind si din punctul asta de vedere unul fericit, pentru ca am castigat din nou multe premii care ne fac mandri, de eficienta dar si de creatie, in ATL, dar si in digital (viralul Duraziv "Cum vopsesc rockerii din Regie" sau proiectul My Name is Brand).
Modificari in departamentul de creatie
Departamentul de creatie a castigat oameni noi care s-au integrat foarte bine. E finalul unui proces lung, dar fructuos; lucrurile s-au asezat, am terminat cautarile si ce-am gasit ne place tuturor. J
Tipuri de campanii create
Clientii isi doresc acelasi lucru ca intotdeauna: rezultate bune si rapide. E de datoria noastra sa le recomandam ce tip de campanie raspunde fiecarei nevoi. Insa recunoastem ca incercam de fiecare data sa construim imagine, indiferent care e tema punctuala. Pentru ca oricum deriva unele din altele: ai o imagine frumoasa, un brand puternic, vin si vanzarile.
Media folosite in campanii
Suntem foarte multumiti ca am facut mult tv. Din nou. J Pentru ca e cel mai vizibil. Dar evident ca ne bucura foarte tare cand putem sa dezvoltam campanii integrate (cum a fost lansarea serialului "In deriva" sau campania la croissantele Boromir, de exemplu), desi din pacate bugetele de multe ori nu permit mai mult de 2-3 medii. Tocmai de-asta provocarea e mai mare de a gasi mereu cea mai buna strategie media.
Premii castigate
Avem de ce sa fim mandri cand vine vorba de premii. Daca vorbim in cifre, anul asta am adunat peste 20 de premii de la 5 festivaluri, de la Effie pana la Internetics si ADC*RO, pentru si mai multe campanii. Ne-am bucurat tare mult ca am fost la ADC*RO cea mai premiata agentie (8 premii pentru cinci campanii diferite), la fel cum s-a intamplat si in primavara la Best Ads, de unde am plecat acasa cu 10 premii.
Un lucru important pentru noi a fost recunoasterea primita pentru campaniile realizate de divizia noastra de digital. Intr-un fel, a fost anul nostru pe online si asta ne bucura foarte tare. Am luat primele trofee pentru o agentie romaneasca la un festival international dedicat exclusiv online-ului – Euroviral. Am mai fost premiati la Internetics pentru viralul Duraziv "Cum vopsesc rockerii din Regie" (devenit cel mai vizionat viral din Romania, cu peste 1.000.000 de vizualizari) si am luat aproape tot ce se putea lua la ADC*RO cu trei proiecte frumoase: campania neconventionala prin care am lansat site-ul MyNameIsBrand, si cele doua virale deja celebre – Delfinii din Dambovita si Rockerii din Regie.
Evolutia bugetelor in campanii
Bugetele sunt mereu prea mici pentru ce vrei sa faci. Nici anul asta nu au fost altfel. Dar n-au fost nici mai mici decat in alti ani. Criza se reflecta mai mult in temerile si in prudenta accentuata a clientilor, mai degraba decat in bugete neaparat.
O parere despre industria de publicitate in 2012
Din pacate, daca e sa fim sinceri, nu a fost cel mai bun an pentru publicitate. Numai la televizor daca ne uitam, putine campanii cu insight, putine valoroase strategic sau creativ. Poate mai putine decat in alti ani. Poate criza ne-a facut din ce in ce mai putin curajosi, poate multor clienti li se par mai safe caile batute, cert e ca nu sunt multe exemplele de campanii care chiar sa te "loveasca", fie ca esti consumator sau publicitar. Speram intr-un 2013 cu peisaj publicitar mai optimist.