Am adunat printre speakerii conferintei Romanian Youth Focus oameni cu background-uri diverse, dar care sunt adusi impreuna de faptul ca ii cunosc foarte bine pe tinerii de azi. De la cei care se afla chiar acum la varsta aia si construiesc proiecte pentru colegii lor de generatie, pana la oameni care ii vad pe tineri prin intermediul studiilor de piata sau a campaniilor publicitare pe care le creeaza pentru tineri. Si pentru ca diferentele dintre generatii se accentueaza din ce in ce mai mult, multi dintre ei se simt si tineri si batrani prin comparatie cu altii. I-am invitat sa ne povesteasca astfel de momente, inainte sa vorbim mai pe larg despre tineri la Romanian Youth Focus.
CUTARICA / Vlad Mihai (Ilustrator freelance)
"M-am simtit batran cand am fost odata acasa la Buzau, si cand intram in bloc era un baietel, de maxim 7 ani, care il chema pe altul la joaca la telefon: 'Hai ma, iesi pe afara, ca sunt la tine in fata blocului!'". CUTARICA / Vlad Mihai va vorbi pe 14 decembrie despre sursele de inspiratie ale proiectelor sale si ce le face virale.
Ioana Cozma (fondator, Student din Provincie) va povesti la conferinta despre cum a reusit sa construiasca un brand media destinat tinerilor. Desi are doar 21 de ani, Ioana a trecut deja printr-un moment in care vocea interioara a inceput proprozitii cu "pe vremea mea...".
"Prima oara in mult timp cand m-am simtit batrana a fost cand am vazut un grup de copii asteptand in fata unui club, probabil ca sa intre la Balul Bobocilor. Aveau in jur de 12-13 ani si erau imbracati toti la patru ace: baietii cu papioane si costume scumpe, iar fetele machiate ca de nunta si in rochii de 'seara la opera'. Parea o scena atat de gresita incat am ramas blocata in mijlocul trotuarului cu pricina, iar primul gand care mi-a trecut prin cap a fost 'ce s-a ales de copiii astia? (aka: Pe vremea mea...)'" .
Copywriter la McCann si apoi director de creatie la Momentum, Radu Pilat a fondat anul acesta prima agentie de community marketing din Romania, Heist Industries. In prima zi de Romanian Youth Focus, Radu va vorbi despre marketingul pentru comunitatile de tineri, exemplificand cu activarile Burn din Romania.
"Cel mai tanar m-am simtit la intalnirea de 10 ani de la terminarea liceului. Parea ca toti au noua mii de ani, zeci de copii, greutati si responsabilitati. Cel mai batran m-am simtit asta vara cand m-am dus la Street Heroes - un festival de sport extrem si arta urbana tinut in skatepark-ul Tineretului. Parea ca am venit sa supraveghez clasa...", spune Radu
Pilat (Managing Partner, Heist Industries).
"Baietelul meu, Matei, m-a intrebat: 'Tati, pe vremea ta, cum aratau mp3 player-ele?'", e momentul in care Adrian Preda (Creative Director, MRM Worldwide) s-a simtit batran. Adrian vine pe 14 decembrie la Romanian Youth Focus sa povesteasca despre cum au evoluat campaniile publicitare adresate tinerilor din perspectiva unei agentii care gestioneaza multe conturi cu acest target.
"Ma simt tanar de fiecare data cand ma reintalnesc cu volumul boxelor la maxim, in multimea unui festival sau concert. Indiferent de varsta, muzica produce aceasta transhumanta si intinereste sufletele! Prima data cand m-am simtit cu adevarat batran a fost cand m-am intors dintr-o deplasare si l-am vazut pe pustiul meu de un an, dupa 2 saptamani. Daca noi, cei adulti, imbatranim cu acceasi viteza cu care copiii cresc, este cu adevarat tulburator", ne-a povestit Radu Bogdan (Managing Partner, Brennan Research & Consultants).
La conferinta Radu va prezenta rezultatele studiului "Youth Monitor" despre conceptul de originalitate in randul tinerilor.
Sergiu Floroaia (Stand Up Comedian si Partener, Sector 7) stie ce ii face pe tineri sa rada sau sa dea ceva mai departe. La conferinta ne va povesti despre marketing-ul educational pentru tineri si cum se asociaza brand-urile cu proiectele de stand-up.
"Una din putinele dati cand m-am simtit batran a fost acum cateva zile cand eram la Sibiu, tocmai ce daduse prima ninsoare, erau zero grade si a trecut pe langa mine un grup de elevi ce probabil ca tocmai iesisera de la scoala. Eu dardaiam de frig si nu stiam cum sa ajung mai repede la masina, in timp ce ei radeau si se bucurau, fiind imbracati cat se poate de subtire. Atunci mi-am dat seama ca as prefera oricand sa nu-mi fie frig, decat sa 'arat bine' si ca, din moment ce gandesc asta, e clar ca am imbatranit. In schimb, ma simt tanar de fiecare data cand trebuie sa explic tatalui meu cum functioneaza ceva anume pe internet. Ceea ce se intampla foarte des."
Vorbesc la conferinta si ne-au mai povestit despre momente in care s-au simtit tineri sau batrani: Serban Alexandrescu (Managing Partner, Headvertising), Alfred Dumitrescu (Managing Partner, Lighthouse Research & Marketing), Andrei Botescu (Pegas), Ana-Maria Olaru (Senior Strategic Planner, Cohn&Jansen JWT), Stefan Palarie (Head of Corporate Engagement, Scoala de valori) si Mihaela Alexandru (Qualitative Research Director, 360 Insights). Lista completa a speakerilor si programul celor doua zile ale conferintei Romanian Youth Focus se gasesc aici.