ADC aduce o noua competitie pe piata romaneasca. Si daca clientilor le place sa strambe din nas in fata executiilor prezentate de agentii, acum e randul publicitarilor sa fie carcotasi si sa-si exerseze ochiul de soacra. Adica sa nu le vina sa creada ca o competitie organizata pe plaiuri mioritice se poate ridica la standardul impus de competitiile internationale. Si-aici a intervenit ADC*RO Awards. Au pornit de la nelinistea asta a romanilor – ca oricat de buna ar fi ideea, la noi implementarea o strica – si-au venit cu un argument care sa aduca linistea in sufletele publicitarilor: avem juriu romanesc, dar nivelul, ehe, e international.
Luati-o spre exemplu pe Madame Aline de Gavrillac de Borrsoin (Alina Gavrila Bortun). Intra bine in pielea personajului, e frantuzoaica de la pantofi la geanta. Nu stiu exact ce spune acolo – turuie intruna despre les hommes, le mal, le Vuitton – noroc cu traducerea de mai jos care ma lamureste: "Ideea creativa e cea mai importanta in comunicare. Vreau sa vad incercarea de a atinge excelenta. Mereu tintind un standard cat mai inalt. Si da, sa nu renunti la cautarea ta. Vreau entuziasm, nu scepticism. Adulez inovatia. Respect cunoasterea consumatorului, a pietei, a clientului si a brandului. Simplitate, simplitate, simplitate. Memorabilitate. Din toate acestea nu poate iesi decat o idee solida. Ma inclin in fata celor care au viziunea si abilitatea de a accepta o asemenea provocare. Si-i voi premia la ADC*RO Awards. Da, ii voi premia".
Mi se pare genial intro-ul pentru clipul cu Bogdanovici Naumemberg (Bogdan Naumovici). Linia melodica pentru Hava Nagila a fost usor de identificat si e foarte bine sincronizata cu scena numararii monezilor. N-ai cum sa nu razi daca stii miturile despre evrei. Domnul Naumemberg incepe in forta cu "Itzic Moses Rosen purim kibutz Telaviv" si nu pot decat sa-l cred pe cuvant. Flutura niste bancnote, numara niste monede, vorbeste repede si incheie cu "Kosher". Aha, deci e de bine. Campanii eficiente, bani multi. Daca nu te fura prea mult peisajul si nu-ti distrag atentia aliteratiile pe care le insira domnul Naumemberg – cum mi s-a intamplat mie – ai toate sansele sa intelegi ca omul premiaza campaniile pe care publicul-tinta si le aminteste, dar mai ales cele pe care chiar el si-ar fi dorit sa le faca.
Serban Alexandrescu joaca un foarte convingator Sherkan Iskandaroglu. Vorbeste mai repede decat reusesc sa urmaresc, dar imi imaginez ca "iavas-iavas" trebuie sa insemne incet-incet. Omul povesteste cu pasiune despre nevoia de creativitate in publicitatea romaneasca, dar eu nu pot decat sa ma gandesc ca Baiazid Ildirim are considerabil mai multe intelesuri decat imi aminteam eu. Sincronizarea traducerii cu replicile e de zile mari. Si in momentul in care au intrat sarailiile in discutie pe mine m-a convins.
Dar intrebarea e: pe voi v-a convins?
Comentarii