Pe piata furnizorilor de servicii medicale private, dominata de 2 competitori puternici care acopereau segmentul corporate, strategia MEDAS a fost de a oferi o alternativa la serviciile de stat care sa le fie accesibila clientilor individuali. Provocarea Leo Burnett a fost cresterea notorietatii si a numarului de vizite in clinica MEDAS pe perioada campaniei, in conditiile in care perceptia romanilor era ca preturile practicate de clinicile private sunt foarte mari. Vedeti studiul de caz al campaniei premiate cu Bronze Effie, realizata de Leo Burnett & Target, iLeo, THE PRACTICE, Starcom.
Client: MEDAS
Agentie: Leo Burnett & Target, iLeo, THE PRACTICE, Starcom
Medium: Radio, Print, OOH, Online, PR
Perioada campaniei: Octombrie-Decembrie 2011
I. DESCRIERE
Centrul Medical MEDAS este unul dintre principalii furnizori de servicii medicale private din Bucuresti. Si-a inceput activitatea in anul 2003 prin deschiderea Clinicii Medicale Gabroveni, urmata la scurt timp de deschiderea primului Laborator de Analize Medicale.
Piata pe care activa MEDAS era dominata de doi mari jucatori: Medlife si Regina Maria, ambii dezvoltandu-se in cadrul segmentului de abonamente corporate. Avand o notorietate mult mai scazuta si o retea mai restransa de clinici, MEDAS nu putea concura in cadrul aceluiasi segment. Astfel ca orientarea de business s-a facut catre zona de retail, sau de clienti individuali. Cresterea in segmentul de retail era conditionata de nivelul de notorietate si de numarul de vizite medicale, numar destul de scazut la nivel national.
II. OBIECTIVE cresterea notorietatii si a numarului de vizite in clinica pe perioada campaniei.
III. TARGET cetatenii responsabili (profesori, contabili, functionari), neabonati la clinici private, dar care sunt nemultumiti de felul in care sunt tratati in sistemul de stat.
IV. STRATEGIE
Sistemul sanitar prezenta doua mari zone: sistemul de stat, cu probleme deja vizibile si discutate, si cel privat, inca inaccesibil multora din cauza perceptiei de pret. MEDAS a creat segmentul de mainstream intr-o piata in care nu exista asa ceva, pozitionandu-se ca alternativa decenta la sistemul sanitar actual.
V. CREATIE
VI. REZULTATE Fara a creste numarul de clinici, fara a avea traditie pe piata sau bugete semnificative de comunicare, MEDAS a depasit obiectivul de vanzari cu 175% si a ajuns la cel mai inalt nivel de notorietate de pana atunci.
VII. ECHIPA
MEDAS: Dr. Simona Iolanda Ateia (Director General), Dr. Voichita Cociasu (Director Medical), Dr. Shadia Ateia (Director Clinica MEDAS Feminis), Razvan Besnea (Director de Vanzari Servicii Medicale).
Leo Burnett Group: Mugur Patrascu (Managing Partner, iLeo), Anda Lazar (Client Service Director, iLeo), Monica Radulescu (Strategic Planner, Leo Burnett), Valentin Lica (Copywriter, Leo Burnett), Liviu Toader (Art Director, Leo Burnett), Andrei Dobrescu (Art Director, iLeo), Dominic Timotin (Head of Programming, iLeo), Gabriela Lungu (Managing Partner, The Practice), Oana Bulexa (Head of PR Department, The Practice), Monica Jitariuc (Head of Social Media Department, The Practice), Anca Banita (Junior PR Manager, The Practice), Mirabela Dinu (Social Media Specialist, The Practice), Raul Man (Communication Director, Starcom), Alina Stanescu (Media Buyer, Starcom).