Campania "Goana", creata de CohnandJansen JWT pentru SMURD, a fost premiata cu Silver Effie la categoria Non-profit / pro bono, public service campaigns. Avand ca scop strangerea fondurilor necesare achizitionarii unui avion echipat pentru situatii de urgenta, campania a atras atentia asupra consecintelor care pot aparea in lipsa acestui obiect absolut necesar. Agentia prezinta mai jos studiu de caz al campaniei, prezentand contextul, strategia aleasa, creatiile si rezultatele:
Campanie: “The Chase”
Client: Fundatia SMURD
Agentie: CohnandJansen JWT
Media: tv, print, radio
Perioada: 9 martie – 31 mai 2011
I. CONTEXT
Trebuia sa le oferim romanilor un motiv foarte bun si puternic prin care sa ii convingem sa doneze. Cu banii stransi, SMURD urma achizitionarea unui avion echipat pentru situatii de urgenta, pentru cazuri care necesita transportul rapid, pe distante mari, nu pentru catastrofe.
Sunt multe cazuri medicale a caror gravitate poate fi remediata, cazuri care pot fi solutionate din punct de vedere medical, dar care depind de alte variabile extrem de importante: distanta ce trebuie parcursa de pacient, timpul in care un pacient trebuie sa ajunga la un anumit spital, conditiile meteo etc.
II. OBIECTIVE
Ne-am propus sa strangem aceeasi suma de bani ca anul trecut (cand am avut cea mai mare crestere: 75 % fata de 2009) prin a convinge mai multi oameni sa doneze si luand in considerare ca venitul individual a scazut.
"Luand in considerare aceste variabile imprevizibile, conceptul creativ a imbracat cat se poate de firesc niste situatii reale si a incercat sa transmita intr-o maniera extrem de realista necesitatea avionului sanitar pentru urgente, precum si cat de importanta este donatia fiecarei persoane in cumpararea acestui avion. Este foarte important ca romanii sa perceapa importanta redirectionarii acestor bani, sa perceapa faptul ca pot realiza lucruri extraordinare – ca pot salva vieti omenesti”, a declarat Andrei Ignat (Senior Copywriter, Cohn&Jansen JWT).
III. BIG IDEA
Nu lasa ca drumul pana la spital sa fie un obstacol incurabil.
Fiecare material de comunicare s-a incheiat cu apel la actiune: „Nu lasa distanta pana la spital sa devena incurabila! Redirectioneaza catre SMURD cei 2% din impozit, pentru a cumpara un avion sanitar pentru urgente. Ajuta-ne sa scurtam distante ca sa prelungim vieti”.
„Faptul ca ne-am putut atinge obiectivul principal a fost cea mai mare realizare. Cu banii stransi in urma campaniei am achizitionat un avion care acum ne ajuta sa salvam vieti”, a spus Tiberiu Fechete (Director Executiv, SMURD).
IV. CREATII
Campania a fost declinata in TV, print, radio.
V. REZULTATE
In 2011 Fundatia SMURD a cumparat un avion pentru urgente medicale si a salvat mai bine de 117 vieti.
In urma campaniei “Cursa”, SMURD a reusit sa stranga cu 10 % mai multi bani fata de 2010. Conform datelor publice de la ANAF si a rapoartelor media, campania SMURD a fost cea mai eficienta campanie sociala. Astfel, SMURD conduce in topul incasarilor cu un procent de 60 %, urmat de Salvati Copiii (31%) si Salveaza Vieti (9%). De asemenea, in ceea ce priveste notorietatea campaniei si a brandului, SMURD reuseste sa ocupe locul al treilea cu un procent de 11,11% dupa Salveaza vieti (56,88%) si Salvati Copiii (32,01%).
Intr-un context politic si economic nefavorabil, din ce in ce mai multi oameni au inceput sa aiba incredere in SMURD: peste 80 % din populatia Romaniei.
La aceste rezultate se alatura si un Silver Effie castigat pe 4 iunie la categoria "Non-profit / pro bono, public service campaigns".
VI. ECHIPE
Campania pentru SMURD din 2011 nu ar fi fost posibila fara eforturile sustinute ale partenerilor CohnandJansen JWT care, de trei ani, scriu istorie prin intelegerea conceptului de voluntariat in cea mai nobila acceptie a sa: Starcom MediaVest, Saga Film si KMP Studio. Alaturi de acestia, in campania pentru 2011 s-au mai implicat Exclus Prod, Plora Advertising, CV Printing si Digital Advertising.
Echipa CohnandJansen JWT care a lucrat la realizarea campaniei este formata din: Andreea Lupu (Account Director), Alex Stanciu (Senior Art Director), Andrei Ignat (Senior Copywriter), Ilinca Dumitrescu (A/V Production Director), Cristian Dobre (Production Manager), Mihai Gheorghe (DTP) si Gabriela Gheorghe (DTP). Regia spotului este semnata de Radu Jude.
Din partea Fundatiei pentru Smurd, la campanie au lucrat: Tiberiu Fechete (Director Executiv), Geo Procopie (Ofiter de Comunicare) si Raed Arafat (Presedintele Consiliului Director al Fundatiei).