Inceput ca un eveniment de socializare organizat de The Institute, Noaptea Agentiilor a devenit seara aia in care iti propui multe si faci putine. Iti propui multe pentru ca ai ce alege, faci putine pentru ca te-ai intalnit cu 5 prieteni in prima agentie si v-ati apucat sa depanati bauturi. Oricat de mult s-a ingalbenit codul de ploi, tot s-au strans anul asta cam 1-2 mii de suflete dornice sa fie incalzite de la interior spre exterior si sa vada cum au rezolvat agentiile brieful de petrecere. Cu emotii din culise au urmarit totul Irina Florea si Teo Calin care, impreuna cu alti 4 colegi de la The Institute, au inceput sa coaca totul acum mai bine de cateva luni.
Un timeline al pregatirilor pentru Noaptea Agentiilor ne duce in urma cu vreo 4 luni, cand echipa incepe sa stabileasca regulamentul, materialele de comunicare si noutatile editiei. Odata lamurite lucrurile de baza, urmeaza o discutie cu agentiile, discutie care se lungeste timp de vreo 2 luni jumate si e punctata, in medie, de cam 500 de mailuri. Pe masura ce se apropie data evenimentului, sediul The Institute se transforma in call center pentru ca mereu apar lucruri noi si urgente de rezolvat.
Toata agitatia isi gaseste insa rasplata in niste cifre care sunt tot mai mari de la an de an. Daca in 2010 s-au inscris 11 agentii, anul trecut s-a ajuns la 16, iar acum am putut sa alegem dintre 25 de agentii (de publicitate, media si PR). Alte cifre cu bucurie inclusa au fost cele 250 de aparitii in presa (dintre care cele mai demne de mentionat sunt de la noi, am spus eu cu PR desantat).
Irina si Teo au raspuns joia trecuta la trainingul IQads Kadett la cateva dintre intrebarile pe care cred ca ni le-am pus cu totii la un moment dat. De exemplu, motivul pentru care Noaptea Agentiilor nu se face vinerea, o zi mai prietenoasa pentru petrecut pana tarziu, este ca se prea poate ca atunci sa nu fim in oras sau sa preferam o iesire in club sau la terasa, asa cum arata experienta de lucru in PR. Alta lamurire e in privinta propunerilor de concepte de petreceri care, am aflat, sunt meritul agentiilor. In primul an de Noapte a Agentiilor, the Institute le-a dat idei de activitati agentiilor, idei pe care fiecare a ales sa le duca mai departe asa cum si-a imaginat mai frumos.
In ce priveste vizitele pe care o sa le facem la anul, aud ca s-ar putea sa fie pe biciclete.
Programul de talent scouting IQads Kadett este organizat de IQads cu sprijinul agentiei-partener Mercury360. Cadetii sunt alesi in urma unui test de orientare si examinare online care verifica gradul in care personalitatea tinerilor se apropie de personalitatea ideala a principalelor meserii din industria de marketing si comunicare, testul fiind disponibil pe site-ului programului - www.IQadsKadett.ro.
Odata admisi in program, cadetii participa la o serie de training-uri si prezentari de case study-uri organizate special pentru ei in Clubul Kadett, aflat in sediul IQads. In plus, cadetii primesc invitatii la evenimente ale industriei, carti de specialitate, precum si sansa de a beneficia de stagii de practica in agentii si companii.