Conceptele creative ale campaniilor AdPrint din ultimii 4 ani

Conceptele creative ale campaniilor AdPrint din ultimii 4 ani

Din 2008, Catalin Rusu (Creative Director si Managing Partner, Rusu + Bortun Brand Growers) face parte din echipa care promoveaza in randul publicitarilor festivalul AdPrint, alaturandu-se astfel lui Andrei Bortun, pe care il numeste "tatal" festivalului, si lui Marc Bortun, caruia ii revine statusul de "tatal ingerului". Iata ce spune Catalin referitor la campaniile de comunicare cu care agentia si-a propus sa ii insipire pe creativi si sa ii determine sa se inscrie in competitie si la conceptele creative de la fiecare editie.

In 2009 a fost campania de repozitionare All About Print, care pleca de la faptul ca printul inseamna mult mai mult decat ziare, reviste si panouri. "Print is all around" era conceptul care vorbea despre cat de important este printul in viata noastra si cate materiale pline de semnificatie din viata noastra sunt in print! In executiile typography, am incercat sa punem degetul pe cateva dintre ele.

Campaniile nu s-au rezumat niciodata la print. In 2009, i-am facut pe cei din target parte din campania de outdoor si ambient: primeai o serie de stickere care-ti aminteau de diverse locuri, medii mai speciale, unde puteai castiga un inger daca aveai o idee relevanta pentru acel mediu.

In 2011, dupa o discutie cu Andrei Bortun, am ajuns la concluzia ca, oricate medii noi de comunicare ar aparea, printul ramane rege prin traditie si prestanta. Poate nu mai este executiv,  nu mai are puteri absolute, dar ramane reprezentativ ca mediu nobil al exprimarii creative. Faptul ca internetul, prin sau dincolo de social media, este prezentul si viitorul ofera printului o noua dimensiune de valoare, cea istorica. Printul iese din functional, unde poate fi usor inlocuit, si devine o alegere, o atitudine. Un mediu devine mai valoros atunci cand nu mai este neaparat necesar.

In 2012, pentru a puncta aparitia competitiei de design de la AdPrint, ne-am gandit sa ne jucam putin cu cliseele din industria creativa. Faptul ca din 2012 la AdPrint exista o competitie de design, pe langa cea de advertising, ne-a scos la iveala un nou tip de competitie intre doua tipuri de creativi: publicitari si designeri. Cliseistic vorbind, primii pun mare accent pe freshness of idea, ceilalti pe armonia formelor. Pentru unii e esential gandul creativ si mai putin cum ajungi la el, designerii sunt rigurosi de la schita pana la save as. Pentru a genera conversatie plus maximizarea media planului, ne-am gandit sa aratam cu umor diferentele dintre cele doua tipuri de participanti. La AdPrint, sunt "Two competitions in competition", doua competitii specializate care se concureaza intre ele pentru ca oamenii de creatie, indiferent de specializiare, vor fi mereu in competitie. Sutele de like-uri, share-uri si commenturi tind sa ne confirme acest insight.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related