Ca sa nu ne ratacim in hatisul intunecat al creativitatii de la Noaptea Agentiilor, zic sa abordam problema strategic si eficient, maximizandu-ne sansele de piscoturi si bauturici in cat mai multe agentii fara sa dam ocol orasului de 10 ori. Vom urma harta intocmita de The Institute verificand daca agentiile isi respecta promisiunile "electorale" din campanie. Usile creative se deschid pe marti, 15 mai, la orele 20:00 si va recomand sa nu intarziati pentru ca generozitatea si nebunia fiecarei din cele 19 agentii participante abia asteapta sa fie testate.
Obisnuite sa se adreseze promotional catre consumatori, la editia aceasta, agentiile se intrec in concepte creative de petrecere, unele din ele oferind si premii consistente. Va prezint pe scurt desfasuratorul aprobat de creativii care vor veni miercuri la birou cu cearcane si mai putin chef de munca decat de obicei.
Pornim usor de la Energiea, care, vazand ca tot e populata de advertiserii after-hours, si-a propus ca anul acesta sa se transforme in agentie. Directorii de creatie Octav Gheorghe si Serban Alexandrescu vor servi musafirii cu brief-uri Grolsch, iar Iulian Fecioru si Tuan Nini vor asigura melodiile care desfac creativitatea. Ca sa fie si mai apetisant inceputul de calatorie, Energiea ne ademeneste vizual cu aer proaspat imbuteliat si bere.
Si-ar trebui sa beti destul pentru ca la Propaganda ne asteapta un adevarat "Freak Show", asa cum chiar ei si-au dorit. Pe strada Latina nr. 6 vor defila personaje cu numere speciale: Barba cu Om, Half-Finger Man, Omul Cap de Ras, Roboschiopu', Femeia cu P*&^(^%$#, Cinciarti in Unu', Omu Invizibil (cine-l gaseste va fi premiat!) si Omul Foca.
Si daca tot am intrat in lumea ciudatilor, putem sa continuam cu o vizita la HIPPOS, care isi scot mustatile dictatoriale la inaintare. "Let your inner moustache dance and we'll give you a real one. You can sneak and plot the night away at our MOUSTACHE SOIREE. Lustigen gas chamber, free trinken and rough dictators" se anunta pe strada Vaselor nr. 60. Einstein n-a fost niciodata mai inteligent decat atunci cand a spus "Relativity wants you to be fit and drunk". Ne asteptam la variante publicitare ale viralului cu Hitler.
Dupa o incursiune vesela in istoria dictatorilor, ne indreptam gandurile spre viitor pentru ca cei de la 2ActivePR ne promit ca ne vor citi in stele si ne vor da in bobi despre bugete, clienti, pitch-uri, dusmani, dragoste si sanatate. Folosindu-se de adresa sediului din strada Viitorului nr. 14, mamele omizi ale PR-ului ne promit ca ne vor impinge mana in Gura Adevarului. Sa speram ca va fi de bine.
Traversam bulevardul Dacia si ajungem la Cohn&Jansen JWT. Creativii de pe strada Aurel Vlaicu nr. 6 se auto-proclama Amazing Inc. si vor sa aiba de toate. Camerele agentiei in care de obicei se intampla brainstorming-uri de creatie sau intalniri cu clientii vor fi impartite acum in: Art Room – puteti castiga un internship doar desenand pe tricouri, Sharing Room – trebuie sa fiti musafiri fotogenici si sa strangeti cele mai multe Like-uri pe Facebook la poza voastra pentru a castiga un telefon Nokia Lumia 800; daca nu castigati va puteti macar admira fotografia printata in Exhibition Room. Iar in Music Room invitatii pun muzica din telefoanele proprii.
Dupa atata distractie si alergatura, vom lua o pauza classy pe strada Amman nr. 14, la Chelgate Public Affairs & Public Relations, care ne asteapta la un ceai la petrecerea "all things british". Cum nici britanicii nu sunt asa potoliti cum s-ar zice, ne vom face poze la photo corner-ul londonez si vom juca Charades. Iar inainte sa plecam in continuare in calatoria noastra prin agentii vom zabovi cateva minute la posterele regale de tipul "keep calm and...".
Daca tot am prins gustul calatoriilor peste hotare, mergem la Free Communication sa ne luam concediul de vara. The Moood si DJ Stalin vor deschide sesiunea de Summer Jam in gradina agentiei plina de sezlonguri, slapi si ochelari de soare. In plus, la agentia din Calea Floreasca, nr. 242, cladirea G, puteti castiga un concediu pe bune si 2 bilete de avion.
Ca sa fie siguri ca ajungem la fix pe strada Ceasornicului nr. 17, creativii din grupul Lowe organizeaza si transportul din Piata Charles de Gaulle. Incepand cu ora 20:00, din 30 in 30 de minute, in parcarea de la intrarea din Parcul Hearastrau veti gasi o masina ce va va duce catre "Cursa Pasiunilor".
"Pastreaza-ti ochiul pasionat de publicitate larg deschis, lasa-te ademenit de advertising si NU rezista tentatiilor: cocktail-uri cu fructul pasiunii, mancare blogger made, muzica surpriza. Si fii atent, o mare incercare te asteapta aici! Restul e-n detalii!", spun misterios si seducator cei de la Lowe.
La noua agentie Jazz (Str. Av. Mircea Zorileanu, nr. 43), muzica va fi in plan secund pentru ca cel mai mult va conta castingul. Recrutarile actorilor amatori se fac pentru sectiunea de Related Videos din Jazz Tube, dar si pentru un internship de o luna in agentie.
"Te punem pe net, iti dam sa bei si te filmam, in ordine inversa. Asculti cel mai groovy playlist din cartier si vezi cel mai spectaculos video content online, din advertising si nu numai", promit cei de la Jazz.
Revenind in centru, G2 Romania pregateste o experienta de sharing completa cu un singur check-in pe strada Frumoasa nr. 39.
"Vei putea sa te dai prin curte cu shopper chopper-ul, Absolut promite sa te convinga sa te destainuiesti, vei putea face schimb de obiecte, se va canta live de pe un altfel de YouTube, te vei plimba prin agentie sa vezi ce te pintereseaza si vei fi intampinat cu bunatati de la Printesa Polonic!" spun destainuitorii de la G2.
Si dupa atatea sentimente si informatii online, e frumos si firesc sa revenim la autenticul romanesc. Si cum sa nu revii atunci cand agentiile din grupul Leo Burnett se organizeaza intr-un Ansamblu si ne imbie cu "palincuta, vinut, muzici poporale interpretate de artisti de renume, digeiasi, mandre, flacai si voie buna" la o Petrecere Romaneasca pe strada Nicolae Iorga nr. 13.
Asa ca luati-va itarii ai' buni si pregatiti-va sa gustati publicitate cu slana, tuica si prieteni cu Leo Burnett & Target, 2 Parale, Digital Star, iLeo, Starcom MediaVest Group si The Geeks.
Si chiar daca palinca va poate face sa credeti ca e testul suprem, n-ati terminat pana nu intrati in Estul Salbatic de la Smart Corporation Group (Strada Semicercului, nr. 4) care ne invita in Eastern Saloon alaturi de comisari, sefi locali, fete frumoase si mafioti. Cine reuseste sa treaca toate testele va primi un kit de supravietuire in Estul Salbatic.
"Veti afla cum e cu publicitatea in Est: DJ-ul si Barman-ul ne dau motive sa facem fata, ruleta ruseasca e din partea casei, iar bautura nu e contrafacuta!", promit cei de la Smart Corporation Group.
Trebuie sa fi obosit putin cu toata alergatura si licorile magice din pahare, asa ca includem o vizita la Institute, The Cafe (strada Stirbei Voda, 104-106) unde cat timp zboviti la o cafea puteti sa admirati portofoliile studentilor celei de-a patra editii a Scolii ADC si sa va aprovizionati cu carti de advertising, design si branding din Rafturile Carturesti la preturi cuprinse intre 20 si 50 de lei.
Continuam noaptea publicitara cu o vizita la Pygmalion & The Public Advisors, care se lauda cu pozitionarea sediului lor din Gheorghe Marinescu nr. 19, invitandu-ne sa sa vizitam cele 3 muzee apropiate de ei – casa memoriala Liviu Rebreanu, Ion Minulescu si Ion Pillat.
In sediu ni se mai promite si "muzica din playere si DJ din lumea buna, citire in stele si in carti tarot, atelier de papioane, niste cupcakes delicioase, poze nebune de la Lomography, shoturi, bere, drinky-drinky, info intern si alte lucruri de bine. Un platouas frumos cu de toate bune".
Pastel (strada Sabiutei nr. 11) pregateste o oaza de distractie cu muzica buna, karaoke, ateliere de fotografie, percutie si arta teatrala. In gradinita lor cu trandafiri se vor servi bauturi flambate si zbenguieli de toate felurile.
Pastrati-va puterile pentru ca noaptea e inca tanara cata vreme petrecerea va fi in toi la DC Communication (Calea Rahovei, nr 196 A, la The ARK). Agentia vrea sa aboleasca formele constituite si sa rearanjeze miturile industriei intr-un colaj propriu, de aceea va deschide 3 nivele ale cladirii, fiecare fiind supus la cel putin 2 interpretari. Dincolo de premiile ce constau in 2 bilete Bucuresti – Paris si 2 bilete la Espace Dali din Paris, la DC Communication va asteapta un jam-session George Baicea Electric Blues Band, o zona de jocuri cu Xbox, Kinect si Nokia Lumia, dar si vernisajul expozitiei de fotografie Bucarest, ajuns la noi in premiera nationala dupa ce a circulat deja prin 6 capitale europene.
"Incurajam jocul dezinteresat al gandirii eliberate de constrangeri astfel ca vom scrie impreuna Manifesto PR in stil pur suprarealist si vom asocia liber imagini pentru afisul Manifesto", spun cei de la DC Communication.
Va fi deja tarziu in noapte cand vom ajunge la Arena Advertising Key (Soseaua Viilor nr. 11), iar ce vom intelege din Tara Minunilor pregatita de ei poate deveni si mai magic. Regina de inima, Iepurele Alb, Omida, Palarierul Nebun si Alice vor povesti cum e viata de personaj printre creativi.
Sunt sigura ca fraza "Nimic nu este ceea ce este pentru ca totul este ceea ce nu este" va avea sens atunci cand vom ajunge in agentie.
Dupa portia de magie ajungem si la Saatchi & Saatchi (Calea Serban Voda, nr.133, Cladirile D+E, parter) unde iubitorii de publicitate pot face schimb de lovemarks.
Si nu in ultimul rand, incheiem seara asa cum se cuvine la Infinit Solutions Agency (Rin Grand Hotel, Soseaua Vitan-Barzesti, 7D) care stie exact cum sa finalizeze in stil mare. Promitandu-ne o noapte despuiata de conventional, Infinit ne invita la hotel sa bem un Sex on the Pitch sub conceptul Porno.
"De ce o noapte porno? Pentru ca asa este industria si asa sunt oamenii din agentii, deschisi la minte si cu foarte putine inhibitii. Asta nu inseamna ca publicitarii lucreaza nud. Nu. Porno inseamna sa faci campanii frumoase, dar care sa si vanda. Porno este momentul castigarii unui pitch. Porno este relatia dintre art si copy. Porno este ideea aia geniala pe care ai cautat-o doua zile si ti-a venit cu doua ore inainte de deadline cand te uitai pe net la un clip cu delfini", au explicat cei de la Infinit Solutions.
Va stiu tineri si cu pofta de umblat prin oras, asa ca va spun si de after-party-ul organizat in club Papiota de Leo Burnett, la care vor mixa Organ Hammond Skills si Morden.
Ne vedem cu totii la cafeaua de miercuri sa povestim unde ne-a placut cel mai mult la Noaptea Agentiilor.