Despre minunile consumerismului si branduri-mamut…cu mult umor!

Despre minunile consumerismului si branduri-mamut…cu mult umor!

Film: Wanderlust (Cu lumea-n cap)
Branduri
: HBO, Apple, CNN, FBI, Honda, Blackberry, Nintendo, Embassy Hotel, Sky Mall, Cadillac, Moet, Hummer, iPhone 4, Volkswagen Beetle, IKEA
Actori
: Paul Rudd, Jennifer Aniston


Considerat de multi drept o comedie (prea) ieftina , “Wanderlust” este filmul perfect pentru cei cu dor de duca. Toti cei care se simt captivi in automatismele propriilor vieti, toti cei care se simt prizonieri ai consumerismului exacerbat si toti cei care se simt incorsetati de ritmul de viata inerent oricarui angajat al unei mari corporatii.

Protagonistii aventurii vor fi nevoiti sa renunte la stilul de viata pe care il duceau in New York . Linda (Jennifer Aniston) va fi tentata sa lase totul in urma, fiind revoltata ca propunerea sa de subiect pentru un documentar cu pinguini a fost refuzata de board-ul HBO, pe motiv ca nu era “suficient de sexy”. Insa, viziunea sa despre evadare nu pare sa semene cu locul ce respira prin toti porii consumerism, si anume casa cumnatului sau din Atlanta. Mandru de noua achizitie, un Cadillac, avand o sotie dependenta de sampania Moet si cu o conceptie de viata inclinata spre materialism, individul ii provoaca repulsie protagonistei. Astfel ca, Linda si George (Paul Rudd) vor evada in comunitatea de hipioti Elysium – aluzie clara la Campiile Elizee din mitologia greaca –, unde vor avea revelatii mistice, dar si aventuri hilare.


Intrebarea este: de ce si-ar dori branduri high-tech sa fie asociate cu un film care promoveaza – cel putin aparent – un stil de viata care anuleaza principiile consumeriste? Altfel spus, de ce regasim plasate vizibil si foarte vizibil branduri precum laptopul Mac, telefonul BlackBerry sau iPhone 4? Raspunsul este simplu: protagonistii realizeaza ca nu se pot integra in stilul de viata care initial li se paruse tentant. Astfel incat, la final, opteaza pentru o solutie intermediara: ok, au decis sa renunte la stilul de viata corporatist, dar nu e cazul sa devina “una cu natura”. Asa ca aleg o cariera antreprenoriala, care le permite sa locuiasca decent si confortabil, intr-un apartament mobilat de la IKEA in mod aproape ostentativ.

Desigur, am o vaga banuiala ca pierderea masinii Honda pe fundul lacului a cantarit greu in decizia lor de a renunta la viata lipsita de griji din comunitatea Elysium. E greu sa renunti la Honda, oricat de hartanita ar fi ea…si Slava Domnului ca masinuta lor trecuse prin cateva aventuri cu efecte vizibile.

Oricum, un lucru este cert: brandurile-mamut care apar in Wanderlust capitalizeaza concluzia privitorilor care s-au identificat cu frustarile personajelor, au trait intens aventurile acestora si au realizat, alaturi de ei, ca viata confortabila cu care ne-am obisnuit, este greu de lepadat. Iar brandurile fac parte in mod inidisolubil din aceasta lume.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related