Marius Rosu (GAV) despre pretestarea campaniilor

Marius Rosu (Director de creatie, GAV) vorbeste despre pretestarea campaniilor in cadrul agentiei: cazurile in care a fost necesara pretestarea, avantajele si dezavantajele practicii, metodele de pretestare preferate de agentie si efectele lor si succesul campaniilor pretestate

Campanii realizate de noi care au fost pretestate

Nu am avut nicio reclama pretestata, totul a fost pe repede inainte. Nu a fost timp si nici nevoie de vreo pretestare. Joburile sunt clare, ne cunoastem bine clientii si nevoile lor prin urmare credem ca putem gasi impreuna cu ei solutia ideala fara a mai apela la vreun sistem de pretestare. Eu unul nu cred in cercetarea prealabila a testelor. Focus grupurile sint disaster check – adica daca produsul e o catastrofa unanim recunoscuta de publicul de pretestare sau nu.  In rest daca rochia eroinei e mov si nu place unei doamne din grup sau cumnatei directorului de marketing i se pare ca „movul nu mai e in trend si oricum nu sprijina valorile brandului” – ma scuzati, dar nu cred ca mai vorbim despre profesionalism aici. La GAV credem in gut feeling. Organele ne functioneaza. Toate!

Metode de pretestare de ad la care au apelat clientii

Cu siguranta ca storyboard-ul e cel mai intalnit mod de a prezenta o idee unui client. Daca vrei, si proiectul o cere, e bine sa-l duci intr-un animatix, sa te joci cu muzica, sa te joci cu decupajul si sfx-urile; sa-ti prezinti idea intr-o forma cat mai apropiata de cea finala. Repet, in cazu clientilor in care crezi si care cred in tine – cei care inteleg drumul de la ideal la real, de la propunere la produs final si toata munca implicata, dar si compensarea acesteia. Despre ad-ul final...exclus, cel putin in cazul materialelor video :).

Avantaje si dezavantaje ale pretestarii

Vezi raspunsul meu de mai sus. In plus, cred in ce a zis Steve Jobs care era de parere ca daca stai la gura "subiectilor" o sa fii mereu in urma pentru ca ei o sa-si doreasca mereu altceva.

In ce cazuri se apeleaza la pretestare

Nu cred in acest tip de cercetare... Iar eu cred ca ele apar din nesiguranta sau din teama. Si cu siguranta din dorinta unora de a-si proteja scaunul confortabil. Pretestarile sint apanajul multinationalelor rigide.

Succesul campaniilor pretestate

Nimic nu garanteaza succesul altfel nu ar exista invinsi si cistigatori. Campaniile lansate direct, din viscere, au insa avantajul prospetimii, mintii curate. Ele nu se nasc in urma unor scheme matematice si prin urmare au prima sansa.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related