Alin Marghidanu (Creative Director, TBWA) vorbeste despre pretestarea campaniilor in cadrul agentiei: cazurile in care a fost necesara pretestarea, avantajele si dezavantajele practicii, metodele de pretestare preferate de agentie si efectele lor si succesul campaniilor pretestate.
Campanii realizate de noi care au fost pretestate
Nu cred ca am mai fost la o pretestare de campanie de prin 2006 sau 2007. Era un pitch la care muncisem foarte mult si facusem niste chestii de care eram foarte mandru. L-am pierdut, evident.
Metode de pretestare de ad la care au apelat clientii
De regula e animatics, probabil ca sa fie frustrarea si mai mare cand auzi de dincolo de geam "nu stiu ce sa spun… parca nu ma reprezinta".
Avantaje si dezavantaje ale pretestarii
Sincer sa fiu, n-am auzit vreodata pe cineva zicand "noroc cu focus groupul ca altfel ieseam cu prostia aia pe TV si se duceau dracu’ vanzarile". In schimb am vazut destule idei omorate de aceasta institutie a datului cu parerea.
In cele mai multe cazuri avantajul pretestarii este ca omul de marketing poate sa doarma linistit chiar daca nu vinde. Ca doar are un tabel in care consumatorii din focus group au raspuns afirmativ la transanta intrebare "ati cumpara produsul la care se face reclama?".
In ce cazuri se apeleaza la pretestare
Atunci cand e vorba de o campanie foarte importanta la care nimeni nu trebuie sa-si asume nimic.
Efecte ale pretestarii asupra campaniilor lansate
Asupra mea fiecare pretestare a avut efectul a inca vreo doua nopti de nesomn in cautarea unui compromis intre ideea initiala si o lista de modificari care "nu trebuie sa afecteze conceptul". Asupra celor din focus group, efectul kilogramului de fursecuri mancat moca.
Succesul campaniilor pretestate
Mi-e greu sa cred ca poate avea succes o idee nivelata de impresiile celor 10 cobai siliti sa-si dea cu parerea, de cheful fiicei clientului si de sfaturile dezinteresate ale doamnei Katy coafeza. Pardon, stilista.