Loredana Caradimu (New Business & Strategy Director, Ogilvy Group) vorbeste despre pretestarea campaniilor in cadrul agentiei: cazurile in care a fost necesara pretestarea, avantajele si dezavantajele practicii, metodele de pretestare preferate de agentie si efectele lor si succesul campaniilor pretestate.
Evolutia numarului de campanii pretestate in 2011 fata de anii precedenti
Pentru 2011, la nivel general, se observa o crestere a investitiilor in research, comparativ cu anii trecuti. Este evident ca exista mai multa pecautie din partea clientilor, un lucru de inteles.
Metode de pretestare de ad la care au apelat clientii
In principal la animatix si ad final.
Avantaje si dezavantaje ale pretestarii
Vorbim despre un efect pozitiv, atunci cand testezi o platforma de comunicare noua si testezi spotul cu care lansezi campania.
Si despre unul negativ, pentru cazul specific in care testezi doar executii...si atat. Exista cazuri in care discutiile sunt strict legate de executie. Vorbim de gesturi si emotii livrate intr-un storyboard. Iar discutiile cu clientii sunt apoi legate de culoarea hainelor, expresia fetei unui personaj in loc sa fie concentrate asupra claritatii mesajului.
In ce cazuri se apeleaza la pretestare
In marea majoritate a cazurilor in momentul lansarii unui produs nou ori a unei platforme de comunicare ori a unei directii creative noi, sau in cazul unei repozitionari de brand.
Efecte ale pretestarii asupra campaniilor lansate
Nimic grav. Dar se intampla de multe ori sa se piarda din vedere esentialul din cauza concentrarii discutiilor pe partea de executie. Si atunci varianta de pretestare (oricare ar fi ea) nu este aproape deloc relevanta. Si am intalnit si agentii de research ce s-au specializat in scenarii si fac recomandari la nivel de executie/script.
Succesul campaniilor pretestate comparat cu al celor lansate direct
Personal consider ca exista o egalitate...