Sinucideri dramatice intr-o campanie pentru China Environmental Protection Foundation

Sinucideri dramatice intr-o campanie pentru China Environmental Protection Foundation

Nu e clar daca umorul creativilor de pe continentul asiatic e doar diferit sau daca Ogilvy China a ales, pur si simplu, sa imprumute din specificitatile colegilor de breasla britanici in materie de amuzament, nici macar nu e clar daca printurile campaniei pentru China Environmental Protection Foundation (CEPF) sunt menite sa provoace zambete. Elementul amuzant al campaniei asteia ar putea trece usor drept sarcasm daca luam in considerare mesajul campaniei "How far can we push nature before it simply gives up?". Banuiala mea e ca au vrut sa impacheteze un mesaj serios si greu livrabil, intr-un ambalaj care sa-l faca mai usor de digerat, sa-l transforme intr-un banc amuzant cu un sambure maricel de adevar.

Avem pe de o parte animalele (sobolanii, vrabia si iepurele) care, asa cum citim in copy-ul cu scris maruntel,erau deja moarte in momentul crearii ad-urilor. Mai avem si un mesaj care isi propune sa starneasca controversa in randul oamenilor din publicul tinta: animalul asta a murit din cauze naturale sau suntem noi de vina pentru ca i-am distrus habitatul si a fost fortat sa traiasca in conditii care i-au provocat moartea? Sufletele usor impresionabile s-ar putea grabi sa-si asume partea de vina. Dar toata frumusetea campaniei asteia in coada de peste este ca nu vine sa arate cu degetul, ci lasa publicul sa-si faca procesele de constiinta si sa dea verdictele singur.

Pe de alta parte, daca facem abstractie de factorul morbid, dramatismul atent pus in scena al printurilor nu e rau deloc. Cutiile de bere si tigarile care zac la picioarele unui scaun rasturnat sunt semn ca vrabia a incercat sa se amorteasca inainte sa-si ia viata. E si cazul iepurelui care alege moartea prin supradoza sau a sobolanilor care s-au decis sa moara asfixiati de gazele propriei masini. Asta aminteste de filmele alea in care personajele ameninta cu gesturi dramatice de sinucidere, dar pana la urma nu moare nimeni si totul e doar o gluma. Nu? Here comes the smart part. Ipostazele din printuri, care aproape umanizeaza animalele, sunt alese pentru ca publicul le asociaza cu scenele alea aparent grave, dar la care ne asteptam cu totii sa radem sau pentru ca vor aduca problema atat de aproape de oameni incat sa nu mai poata fi ignorata?

Voi pentru ce votati? Amuzanta sau serioasa? Socanta sau usor de digerat? Reusita sau nu?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Companii

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Catalin Boieroiu
acum 12 ani
SOCANT :((


Branded


Related