S-a lansat Tanarul in Romania. Profil urban de marketing, un nou raport de cercetare realizat de Brennan Research & Consultants si Quantix Marketing Consulting sub umbrela SMARK Research si adresat comunitatii profesionistilor de marketing din Romania.
Raportul este o cercetare reprezentativa pentru populatia adolescenta de 14-21 ani din mediul urban, un set de informatii relevante si specifice gandit sa ghideze si sa inspire marketerii in deciziile care se refera la segmentul tanar, de la produse si servicii care li se adreseaza si pana la programe care sa le aduca beneficii atat lor, cat si companiilor care gestioneaza produse si marci relevante acum sau in viitor tinerilor.
Studiul acopera atat aspecte generale - demografice, valori, stil de viata, comportamentul online, modele de succes - cat si detalii la nivel de categorii - alimentatie, ingrijire personala, sport, muzica, moda, servicii telecom, de banking sau turism. De asemenea, exista perspective mai putin explorate pana acum, precum relationarea la contextul social, realizarea profilului de consum, pozitionarea fata de oameni in general si prieteni sau familie etc, care ajuta sa intregeasca imaginea actuala a populatiei tinere din Romania.
Cercetarea propune si o segmentare dupa valori, in 8 profile distincte de adolescenti, datele analizate putand fi urmarite in paralel pentru a se decela asemanarile si deosebirile dintre acestea, in functie de sex, zona de resedinta, mediul de rezidenta, studii, varsta si venitul lunar, dar si obiceiuri de consum pe mai multe categorii.
In demersul stiintific de realizare a acestui studiu, un aport important l-a avut Prof.Univ.Dr. Vintila Mihailescu, seful Catedrei de Sociologie a Facultatii de Stiinte Politice din cadrul SNSPA. Acesta s-a dovedit a fi un contribuitor important pentru intelegerea mai aprofundata a segmentului tanar de populatie, precum si in procesul de setare a obiectivelor de cercetare pentru o cat mai ampla si corecta perspectiva asupra profilului urban al tinerilor din Romania.
Tanarul in Romania. Profil urban de marketing a fost realizat in 3 etape, in perioada mai - noiembrie 2011, pe un esantion de 900 de respondenti reprezentativi pentru populatia de 14-21 ani din mediul urban. Etapa calitativa s-a desfasurat in intervalul mai - iulie 2011 si a fost precedata de faza pregatitoare (cercetare de birou, respectiv discutii cu echipa de proiect si oameni de marketing din diverse organizatii). Tanarul in Romania. Profil urban de marketing este primul demers comercial al platformei de cercetare YOUTH MONITOR, o initiativa a Brennan Research & Consultants si Quantix Marketing Consulting.
"Cercetarea Tanarul in Romania. Profil urban de marketing este un demers firesc si, indraznim sa spunem, mult asteptat in contextul de business actual. Din ce in ce mai multe organizatii sunt interesate in intelegerea aprofundata a tinerilor din tara noastra, in dinamica acestora, in modul in care se raporteaza la branduri, la achizitii sau consum. In calitate de consumator final sau de factor de influenta in decizia de achizitie, tanarul devine tinta principala pentru omul de marketing din multe sectoare. Intamplator sau nu, pe agenda unor branduri se afla chiar obiective de „intinerirea” sau crearea de platforme speciale care sa adreseze acest segment al populatiei atat de important pentru viitorul deloc indepartat. Abordarea noastra anticipeaza un efort sustinut al marketerilor in directia targetarii tinerilor, pe fondul unor tendinte globale fara precedent, cu ramificatii complexe si in preferintele sau consumul local. Studiul de fata este un prim pilon al unei platforme mai largi - Youth Monitor- care este proiectata sa mentina un flux informational permanent, viu si flexibil, intre marketeri si tineri. Dealtfel, intregul proiect este rezultanta unui lung sir de discutii cu oameni de decizie, cu profesionisti din marketingul marilor organizatii prezente pe piata noastra, care ne sustin demersul, ne-au ajutat in dezvoltarea obiectivelor si carora le multumim si pe aceasta cale pentru interesul manifestat.” au declarat initiatorii YOUTH MONITOR.
Care sunt cele 8 profiluri de tineri intalnite in mediul urban din Romania? Cum isi fac adolescentii cumparaturile si de unde se inspira atunci cand se imbraca? Ce imagine de sine au tinerii din Romania? In ce tipuri de produse investesc tinerii si din ce tip de buget (personal, de la familie, credit etc)? Ce fel de telefoane au si la ce anume le folosesc cel mai des? Sunt doar cateva dintre intrebarile la care Tanarul in Romania. Profil urban de marketing ofera raspunsuri aprofundate.
Cateva informatii punctuale din raport:
• 79% dintre adolescenti intra zilnic pe internet
• 1 din 4 tinerii de 14 - 21 ani participa in actiuni de voluntariat organizate de ONG-uri sau de branduri
• dintre bauturi, cele carbogazoase au cea mai mare incidenta de consum saptamanal, dar si cea mai mare concurenta pentru gusturile tinerilor
• 9% dintre tineri detin o consola de jocuri
• baietii sunt mai predispusi decat fetele sa isi cumpere telefone tip smartphone
• cea mai iubita echipa locala de fotbal este Steaua Bucuresti, iar din strainatate, FC Barcelona
• 5% dintre adolescenti detin un telefon iphone
• mai mult de 50% din tineri au branduri favorite de ingrijire personale, carora le sunt fideli
• doar 1 din 10 adolescenti nu se implica in deciziile de achizitie din gopodarie
• 1 din 2 tineri ar pleca din tara in eventualitatea unui castig mai mare
• religia nu este pe cale de disparitie pentru adolescenti, ajungand sa le ofere o explicatie credibila despre lume si viata in general
"Acest studiu a fost gandit ca prelungirea naturala a colaborarii incepute in 2009 pentru cercetarea Femeia ca target - ce e relevant acum. Ideea proiectului depre tineri a venit oarecum normal, iar criza economica ne-a ajutat sa observam ca tinerii incep sa aiba o putere din ce in ce mai mare in decizia de cumparare, atat pentru sine, cat si pentru familiile lor fata de alte segmente ale populatiei care si-au ajustat consumul in multe categorii. Ne dorim asadar sa ajutam brandurile sa treaca de la abordarea in care acest segment era doar unul dintre cele incluse in strategia de marketing la crearea unui mindset care sa le faca sa aiba atitudinea tinereasca pe care si-o doresc, pentru a putea vorbi pe limba generatiei click, play, like, share", a declarat Adriana Lungu, business developer SMARK.
Cei care doresc sa afle mai multe informatii despre raport sau sa il comande au la dispozitie site-ul Research.SMARK.ro/Tanarul_in_Romania
Tanarul in Romania. Profil urban de marketing este cel de-al patrulea studiu realizat sub umbrela SMARK Research, dupa: Femeia ca target - ce e relevant acum (2009), alaturi de Brennan Research & Consultants, CREME (Celebrity Rating for Effective Measurement of Endorsement), impreuna cu Daedalus Millward Brown si Romanii, asa cum sunt. Puls si de la capat, realizat impreuna cu ISRA Marketing Center.
Comentarii