Hortensia Nastase despre work-ul GolinHarris Bucuresti in 2011

Branduri si companii din portofoliul GolinHarris Bucuresti active in 2011

Dintre toate disciplinele de comunicare, PR-ul ca business traieste cele mai prolifice vremuri din istoria sa. Cel mai bine s-a vazut acest lucru in anul 2011.

BMW, CBRE Real Estate Consultancy, Century 21, Colgate-Palmolive (Romania), Crucea Rosie Romana, Electrolux, Ferrero, Franklin Templeton Investments, Gaya Health Services – York Test, Johnson&Johnson, Kludi, Orange Romania, RBS – Royal Bank of Scotland, Readers Cafe, Schneider-Electric Romania, Stefanel, Transavia, Unilever Food, UNICEF sunt companiile care ne-au aratat in 2011 ca PR-ul are un rol primordial in construirea perceptiilor, in construirea reputatiei, in construirea viitorului. Si le multumim.

Tipuri de proiecte implementate

Impreuna cu Electrolux si bloggerii de food am construit probabil cea mai frumoasa relatie client-bloggeri-agentie din cate exista, alaturi de Franklin Templeton Investments am comunicat listarea istorica a Fondului Proprietatea la Bursa de Valori Bucuresti, cel mai mare eveniment din istoria de peste 100 de ani a BVB, impreuna cu RBS - Royal Bank of Scotland am lansat in Romania programul de educatie financiara MoneySense, am comunicat lansarea noii colectii Dr. Mouse de la Kinder Surprise intr-un spital de cascaval, alaturi de Protex am strans peste 15.000 de semnaturi de la romani care au promis ca vor respecta ritualul spalatului pe maini in cea mai mare actiune organizata de Ziua Mondiala a Spalatului pe Maini, am inceput o campanie digitala integrata pentru Transavia, liderul pietei romanesti a carnii de pasare, impreuna cu BMW Group Romania am comunicat, ca de la campion la campion, sponsorizarea echipei de handbal feminin Oltchim Ramnicu Valcea, pentru Century 21 Romania am lansat primul studiu national despre perceptia si comportamentul consumatorilor de servicii imobiliare, am rasplatit zambetele romanilor cu inghetata alaturi de Algida, am lansat singurul Concept Store Stefanel din Romania si am re-editat un numar tribut al revistei Media & Advertising pentru a celebra afilierea noastra la reteua GolinHarris.

Sunt o parte dintre proiectele care au facut din 2011 cel mai de succes an din evolutia noastra alaturi de clientii GolinHarris.

Modificari in cerintele clientilor

Clientii nu mai asteapta un anume tip de servicii in detrimentul altora. Clientii, cel putin clientii GolinHarris, nu mai cer 100g media relations combinate cu 50g celebrity relations, un 20 de picaturi de social media asa, pentru aroma si, doar la nevoie, un varf de crisis handling, daca e cazul. Vor solutii de comunicare eficiente, reflectate in vanzari si asteapta de la agentiile de PR 4 lucruri esentiale: Insight-uri valoroase, Idei smart, Engagement si Executie ireprosabila.

Modificari de bugete

Bugetele au fost mai mari, focusate pe consultanta, evenimente si digital. Estimam o crestere cu 10-20% a bugetelor alocate serviciilor de PR in 2011, tocmai fiindca serviciile de PR si-au dovedit eficienta si forta mai ales in aceasta perioada trepidanta.

Modificari in agentie

2011 a inseamnat pentru agentia noastra trecerea intr-o noua etapa. Purtam din acest an numele GolinHarris si suntem bucurosi sa fim parte a uneia dintre cele mai valoroase retele globale de PR. GolinHarris este o mare scoala de PR, construita in urma cu mai bine de 55 de ani de oameni legendari care au alaturi cele mai puternice branduri. Este totodata una dintre cele mai iubite retele de PR, nominalizate in acest an de 7 ori ca Best place to work for de publicatii internationale de prestigiu. Suntem primul lor birou din Europa Centrala si de Est, alaturi de cele 34 de birouri din America, Asia Pacific, Europa si Orientul Mijlociu. Apartenenta la o astfel de retea ne-a adus numeroase avantaje competitive de care beneficiaza in primul rand clientii nostri. Avem acces, prin intermediul retelei, la expertiza globala – gandeste-te cat de important este sa poti suna oricand un coleg din Londra, Dubai sau Chicago sau pur si simplu sa te conectezi la portalul specialistilor pe care vrei sa ii contactezi in cadrul retelei, un fel de Facebook intern. Este un beneficiu imens pe care il simtim mai ales in zona competentelor de digital PR, expertiza pentru care GolinHarris este recunoscut ca unul dintre liderii globali. Si, evident, exchange-urile in retea – Manu tocmai s-a intors de la biroul nostru de la Stockholm, Monica a vizitat biroul din Londra in primavara, iar anul viitor vom creste ritmul de training-uri si schimburi de experienta in retea.

Premii castigate

13 nominalizari transformate in 12 trofee la PR Awards: 3 Golden Award for Excellence, 7 Silver Award for Excellence si 2 Diplome de Excelenta. Campania de comunicare a listarii Fondului Proprietatea la Bursa de Valori Bucuresti coordonata de GolinHarris sub managementul Franklin Templeton Investments, cel mai mare eveniment din istoria BVB si unul dintre cele mai mari pe piata de capital din Europa Centrala si de Est, a stabilit nu doar recordul Galei 2011, ci un record absolut in istoria de 9 ani a Festivalului: inscrisa in 6 categorii, campania a avut 6 nominalizari si tot atatea premii. La nivel international, am avut campanii finaliste sau premiate la European Excellence Awards si IPRA Awards.

Tendinte in 2011

Dupa un 2011 in care am fost martori neputinciosi ai unui esec in PR (si in casnicie) al unui Tiger Woods ingenunchiat, dupa un 2011 in care am vazut cum Wikileaks afecteaza concret perceptiile despre guverne (si chiar mai concret Bank of America), este clar ca in continuare vom vedea din ce in ce mai multe situatii de "Crisis In the World of PR". Cand orice emitator de mesaj poate deveni influentator pentru brandul tau, cand un simplu tweet poate genera zeci de mii de reactii negative, cand un comentariu suparat pe un blog strange sute de mii de like-uri care iti afecteaza business-ul, se cheama ca esti "Inside the War Room" aproape fara incetare. Iar ca specialist in PR in anii ce vor urma, trebuie sa ai nervii tari, sa cunosti in amanunt (inclusiv cat de minat este) terenul pe care te desfasori si sa gasesti rezolutii rapide, corecte si creative.

O concluzie despre 2011

Noua ordine in lumea comunicarii faciliteaza cresterea PR-ului intr-o forma fara precedent. Totul este sa nu ne fie frica. Sa nu ne fie frica sa ne transformam din disciplina-suport in disciplina-lead, care da tonul, spune povestea si croieste haina comunicarii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related