Branduri din portofoliul IMAGE PR active in 2011
Avem un portofoliu de clienti cu traditie, care au fost activi si in 2011: Unilever (categoria margarina - branduri: Rama, Becel, Delma), Arctic (brandurile Arctic si Beko), Strauss Romania (cu brandul Doncafe), Coca-Cola HBC Romania, Eco-Rom Ambalaje, Coca-Cola Romania, Philip Morris Romania, Bunge Romania, Prologis Romania.
Multe dintre conturi sunt de comunicare corporativa, comunicare interna si altele, nu toate tin de comunicare de brand.
Totodata, in 2011 am castigat o serie de conturi noi:
- - Unilever, categoria ingrijire personala - branduri: Dove, Rexona, Clear, Axe
- - Asociatia Romana a Producatorilor International de Medicamente (ARPIM)
Tipuri de proiecte implementate
Probabil mai mult ca niciodata facem in ultimii ani comunicare integrata pentru companiile si brand-urile pentru care lucram. Este o dovada de incredere din partea clientilor nostri si una de maturitate la nivelul pietei. Pentru noi este desigur o mare oportunitate, aceea de a avea o viziune de ansamblu si de a asigura coerenta si consistenta in mesaje dar si in implementare.
Astfel delimitarea intre servicii este mai degraba conventionala, in dinamica programelor de comunicare de astazi realizam in permanenta un mix de servicii, de la comunicare corporativa si media relations, la digital si comunicare interna. Lucrurile sunt astazi mai complexe si totodata mai simple: totul se subsumeaza obiectului de business si de comunicare, strategiei si viziunii noastre; apoi, ca oameni de comunicare avem la indemana o mutitudine de tactici si instrumente pe care le putem folosi.
Impartirea proiectelor pe bugete
Majoritatea programelor de comunicare pe care le derulam sunt integrate, implica un mix de servicii de relatii publice, si este dificil de indicat in ce proportie a contribuit fiecare tip de serviciu la cifra noastra de afaceri.
Putem insa afirma ca aproximativ 60% din veniturile IMAGE PR sunt din servicii de consultanta in comunicare – consultanta, strategie, planificare, iar restul din implementarea programelor.
Modificari in cerintele clientilor
Brief-urile si cerintele nu s-au schimbat mult fata de 2010. Putem spune, in general, ca in ultimii ani exista o dorinta tot mai mare de a integra eforturile de comunicare pentru o companie sau un brand, de aici numeroase campanii de comunicare integrata la care lucram in ultima vreme.
Fata de 2008, cerintele s-au schimbat in sensul unei presiuni mai mari pe rezultate, pe atingerea unor KPIs stabiliti impreuna cu clientul. Am fost cu totii mai atenti la obiective si la evaluare si cred ca acesta este un lucru bun, ne determina sa ne pastram simtul realitatii si ne responsabilizeaza mai mult ca oameni de comunicare.
Modificari de bugete
Cifra de afaceri IMAGE a crescut an de an incepand cu anul 2009, iar de atunci trendul se mentiune pozitiv.
Sigur ca bugetele de comunicare au avut de suferit, in special in 2009, la inceputul crizei financiare. Lucrurile difera insa mult de la o industrie la alta si de la o companie la alta. Cred ca in in ultimii ani vorbim, inainte de toate, despre o alocare mai atenta si justa a bugetelor.
In ce priveste cresterea cifrei noastre de afaceri, ea reflecta extinderea portofoliului nostru de clienti dar si a echipei noastre de consultanti, pe fondul continuarii parteneriatelor cu clientii traditionali.
Modificari in agentie
Una dintre cele mai importante schimbari, si cea mai vizibila, este cresterea echipei IMAGE: avem astazi o echipa de 29 de oameni la IMAGE, dintre care 22 de consultanti, si formam probabil una dintre cele mai numeroase echipe ale pietei de relatii publice autohtone in acest moment.
Premii castigate
Nu am participat anul acesta la competitii de comunicare.
Tendinte observate in 2011
Cuvantul-cheie al anului 2011 este in opinia mea VIZIUNEA: cu totii ne-am largit orizonturile, am invatat lucruri noi, fie ca vorbim despre viziunea de management sau de viziune in PR. Piata de comunicare de la noi a atins un anumit grad de maturitate, de la care putem porni mai departe doar printr-o viziune asupra acestui business, asupra comunicarii in general si a rolului nostru pentru business.
Astfel, am castigat o perspectiva mai ampla pastrandu-ne totodata focusul, am invatat sa stapanim mai multe discipline pentru a le pune apoi in slujba comunicarii. Am redevenit rand pe rand consumatori, utilizatori si fani si am descoperit astfel noi si noi perspective.
O concluzie despre 2011
2011 a fost un an reusit pentru noi, in care am continuat sa crestem, atat din punct de vedere al portofoliului de clienti, cat si al echipei noastre de consultanti.