Tereza Tranaka despre work-ul Oxygen in 2011

Branduri din portofoliul Oxygen active in 2011

Portofoliul de clienti ai Oxygen cuprinde marci locale si internationale precum Heineken Romania, Garanti Group, Cinema City, Vodafone, Olympus Dairy Industry, Lacerta, Sprider Stores, Oasis Development si altii.

Brandurile pentru consumatori din portofoliu (ex. Heineken, Golden Brau, Silva Dark, Bonus Card de la Garanti Bank, lactatele Olympus) au fost cele mai active si extroverte pe tot parcursul anului.

Tipuri de proiecte implementate

Aproape tot ce am gandit anul acesta s-a axat pe proiecte neconventionale, cu mult accent pe inovatie si creativitate, si crearea unui nivel de engagement direct cu consumatorul final. Acest lucru a presupus utilizarea si combinarea eficienta a unor canale de comunicare diverse, precum social media, online, media, WOM, trade si BTL. De altfel, nu mai putem vorbi de serviciile clasice de PR, ci de o imbinare eficienta a mai multor discipline pentru a atinge rezultate maxime pentru clienti.

Impartirea proiectelor pe bugete

Aproape toate proiectele dezvoltate au avut un mix realizat din diverse componente de BTL, PR, traditional & social media, e-mail/direct marketing si creatie. Prin urmare, nu pot face o delimitare clara a bugetului pe tipul de serviciu oferit, pentru ca noi, indiferent de brief-ul clientului, venim cu solutii integrate – si acest lucru face parte din ADN-ul nostru. Gandim holistic si incercam sa abordam orice proiect din toate perspectivele pentru a atinge rezultatele scontate.

Modificari in cerintele clientilor

Inca din 2008, cerintele clientilor au devenit din ce in ce mai exigente, lucru care a continuat si anul acesta. Venind cu experienta din zona corporate in spate, acest lucru nu mi s-a parut deloc surprinzator, avand in vedere situatia economica si presiunile sub care aceste branduri sunt supuse. Clientii cer solutii pentru problemele cu care se confrunta, vor sa vada rezultate in urma campaniilor desfasurate si isi monitorizeaza atent bugetele. Acest lucru presupune agilitate din partea agentiilor, precum si o abordare pragmatica si o buna intelegere a business-ului in care clientul activeaza.

Modificari de bugete

Bugetele au ramas conservatoare, insa volumul in agentie a crescut. Anul viitor se anunta unul la fel de conservator, ceea ce va necesita o planificare atenta a bugetelor si a resurselor.

Modificari in agentie

Anul acesta ne-am extins echipa si ne-am mutat intr-un sediu mai spatios, alaturi de companiile din grup, Frank (creatie) si Momobi (aplicatii mobile), astfel incat lucram mai bine si mai indeaproape pe proiecte.

Premii castigate

Nu participam la festivaluri. Cel mai mare premiu il reprezinta increderea clientilor si asta ne multumeste ca echipa.

Tendinte observate in 2011

Anul acesta, tendintele la nivel de industrie se centreaza pe consumer engagement, cresterea reputatiei de brand prin continut relevant si de calitate, si eficienta, eficienta, eficienta. Totodata, 2011 a fost anul digital in ceea ce priveste PR-ul – daca o agentie nu are oameni dedicati si capabilitati puternice pe zona online si social media, nu are ce cauta in piata. In zona digitala s-au facut investitii si eforturi semnificative de catre brandurile adresate consumatorilor. Evolutia rapida a tehnologiei mentine industria de PR in forma, ca sa spun asa, prin aparitia constanta a unor noi instrumente si canale de comunicare. Ne face sa ne reinventam, sa ne readaptam strategiile si cum gandim despre branduri.

La nivel international, social media a devenit mainstream. Vezi ca exemplu campaniile globale Heineken, multe dintre ele centrate pe social media. Sunt de parere ca in 2012 vom vedea mai multe branduri curajoase si dispuse sa inoveze - urmeaza si la noi campaniile crowdsourced, augmented reality, mobile technology etc - toate cu accent pe interactivitate. Aceste noi tehnologii ne ofera posibilitati extraordinare de a deschide noi frontiere in domeniul comunicarii, de care industria poate sa se bucure. Evoluam si asta nu poate decat sa ma bucure.

O concluzie despre 2011

Un an volatil si al naibii de provocator, in care am reusit sa evoluam ca echipa si agentie, si sa obtinem rezultate notabile pentru clientii nostri. Daca trag linie, as zice ca sunt multumita. Insa intotdeauna se poate si mai bine, evolutia este un proces continuu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oxygen

Oxygen este o agentie integrata de comunicare, cu sedii in Bucuresti si Cluj-Napoca. Cu peste 13 ani experienta pe piata, Oxygen a lucrat de-a lungul anilor cu branduri si companii locale si internationale, din... vezi detalii »

Frank Group

Frank Group este un grup de agentii independente, care ofera servicii integrate si complete de comunicare. Din Grupul Frank fac parte companiile Frank (ATL, BTL, digital), Oxygen (PR), MSPS Marketing and... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related