Prigatul subtire, cu multe spoturi se tine

Prigat este, alaturi probabil de Unirea, cel mai bine definit brand din Romania, fapt care, dincolo de orice comentarii punctuale pe un spot sau pe altul, este o performanta extrem de rara si merita aplauze la scena deschisa. Prin ritmarea unui acelasi mesaj simplu si clar in executii diferite, inevitabil unele mai reusite decit altele, agentia a facut din Prigat ceea ce Cappy nu o sa fie probabil niciodata, daca e sa ma rezum doar la contracandidatul sau.

Intrebati pe oricine de pe strada ce inseamna Prigat si aveti sanse mai mari sa va raspunda repede si clar decit daca il chestionati despre Coca-Cola. Si cred ca orice comparatie de acest fel se poate extinde si la alte brand-uri, nu doar la bauturi racoritoare.

Ultimul spot
Cu siguranta ati vazut ultimul spot pentru Prigat, cel cu tipul care sare prin tavan vreo doua etaje, propulsat de energia data de suc, cu pulpa sau fara.
Dar inainte de a spune despre el, ma maninca limba si degetele sa spun ca penultimul, acela cu papucul urnit din picior, mi s-a parut cel mai putin inspirat din serie, dupa cum cel cu copiii pe umeri, primul daca nu ma insel, se bate cu pescarul pentru cel mai reusit.

O parte din secretul lui este ordinea si punctul de vedere din care este spusa povestea. Astfel incepem cu mosii care se uita la televizor, moment in care, deja, stim ca linistea lor va fi spulberata de ceva. Tensiunea continua si dupa ce auzim un zgomot puternic si in sufrageria pensionarilor si-a facut aparitia tinarul descins in mod evident de la o petrecere.
Altfel spus, spotul este foarte bine construit. Acumuleaza tensiune de la o sectiune la alta si descarca dintr-o data la sfirsit. Simplu si eficient. Atit de simplu incit unii ar fi tentati sa se piarda in elogii lipsite de cumpatare.

Comentarii
Daca spotul e unul foarte bun, doar bun sau obisnuit, depinde, in ultima instanta de fiecare privitor. Motivul este ca el se bazeaza pe o situatie care nu are putere definitiva. Nu ma "aresteaza" cu nimic, ceea ce inseamna ca am loc de rezerve, ceea ce, la rindul ei, duce la concluzia ca fiecare telespectator poate avea rezerve.
Pentru mine, strict ca privitor, el nu functioneaza. Tipul de exagerare pur si simplu nu imi spune nimic. Nu o gasesc amuzanta sau, mai bine spus, nu o gasesc atit de amuzanta pe cit ar vrea agentia sa fie, dar e vorba de o apreciere subiectiva. Constat pricepere in constructie, transmitere clara si simpla a mesajului, dar nu ma las amuzat de poveste.
Ceea ce, in fond, este cit se poate de putin relevant. Sint convins ca majoritatea publicului privitor la televizor va fi amuzata, ceea ce e indeajuns pentru reusita spotului.
In alta ordine de idei, este un spot la care jocul actorilor imi pare pretios, fapt care dezavantajeaza spotul de la vizionari repetate. Pe linga noutatea lui, acela cu copiii pe umeri la care le fluturau bojocii din cauza curentului de aer, avea acest ingredient. Acela m-a confiscat pe loc, si m-a tinut asa ori de cite ori l-am vazut, fapt care, sint convins, s-a intimplat si cu majoritatea celorlalti consumatori care l-au vazut.
La capitolul mici constatari rautacioase, as observa doua neconcordante. Daca petrec asa de bine, cum de sint mosii treji? Iar a doua ar fi, ca "Cine-i nascut in …" este un cintec care, de unde ma trag eu, se cinta exclusiv la nunti si in nici un caz la petreceri de tineri. Dar acestea sint observatii care nu cred ca stirbesc in vreun fel reusita. Le inteleg rolul de declansatori si nu le consider divergente de la sensul spotului.

Daca produsul se vinde si cit de mult nu tine numai de publicitate. Dar daca intrebi pe oricine despre Prigat si ce inseamna el, care-i esenta lui, pun pariu ca va sti sa iti raspunda, ceea ce rezuma exemplar munca agentiei. Din partea mea, felicitari pentru campanie si citeva retineri in privinta ultimului spot tv.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related