interviu cu Darlan Moraes, Creative Director Mercury Promotions
Darlan Moraes a parasit Sao Paolo pentru Bratislava, in timp ce breasla braziliana a publicitarilor i-a privit decizia cu indoiala si prejudecata. A trecut prin Leo Burnett si JWT Cehia, ca sa ajunga director de creatie la Mercury Romania. E locul din Europa Centrala si de Est in care se simte cel mai aproape de casa. Despre peripetiile unui sud-american in postcomunism, prejudecati, adaptare si publicitate, in rindurile de fata.
IQads: Ati lucrat in publicitate si in tara natala si in strainatate. Care sint avantajele unui publicitar intr-o tara straina?
Darlan Moraes: Avantajele sint legate de faptul ca poti descoperi aspecte pe care cei de acolo nu le vad. Si nu le vad pentru ca le iau de bune, pentru ca le stiu acolo dintotdeauna. Uite, sint mindru de un exemplu slovac. "Tento" in slovaca inseamna "acesta" si am venit cu un headline foarte simplu, care suna asa: "Daca vrei cea mai buna hirtie igienica, foloseste Tento (cu dublu sens aici - numele hirtiei si semnificatia lui in slovaca, "acesta"). Era atit de evident ca slovacii nu au vazut-o ca o posibila solutie pentru campanie. Au fost surprinsi pentru ca era atit de evident, incit nici un creativ autohton nu a venit cu aceasta idee. Rezultatul: clientilor le-a placut la nebunie, consumatorilor de asemenea, impreuna cu alte reclame pe linia aceasta, Grey Slovacia a luat un Effie de argint in 2000.