Buzz cu Cristian 'Kit' Paul (Creative Director, Brandient)
IQads: Cum a evoluat procesul de rebranding pentru Bitdefender?
Cristian 'Kit' Paul: O buna parte a acestui volum de munca s-a concentrat pe partea de identificare a valorilor profunde ale organizatiei si de scenariile care probau viabilitatea strategica a directiilor bazate pe aceste valori. Aneta Bogdan, Managing Partner Brandient, si echipa de strategie au aliniat directiile de pozitionare la obiectivele de business.
Etapa realmente dificila este aceea a deciziilor legate de afirmarea originii romanesti. Dupa cum stim, Romania nu a facut un efort coerent de constructie a unui brand de tara, iar proiectele de branduri sectoriale sunt neconvingatoare (vezi recent lansatul brand de turism, doar un desen generic, nu un brand, si deci incapabil sa genereze activitati si business), lasand imaginea Romaniei pe pietele externe cu asociatorii negativi de care suntem cu totii constienti. In conditiile acestea, decizia Bitdefender si Brandient de a prelua pieptis o buna parte a constructiei brandului national sectorial de IT prin inglobarea originii in propriul brand a fost dificila si, cu atat mai mult, de aplaudat. Pe de alta parte, credem ca am vazut suficient din incompetenta guvernantilor ca sa realizam ca abordarea centralizata este sortita esecului, si am facut swith la ideea de branding sectorial privat, descentralizat.
Comentarii