Buzz cu Cristian 'Kit' Paul (Creative Director, Brandient)
IQads: Cum a evoluat procesul de rebranding pentru Bitdefender?
Cristian 'Kit' Paul: O buna parte a acestui volum de munca s-a concentrat pe partea de identificare a valorilor profunde ale organizatiei si de scenariile care probau viabilitatea strategica a directiilor bazate pe aceste valori. Aneta Bogdan, Managing Partner Brandient, si echipa de strategie au aliniat directiile de pozitionare la obiectivele de business.
Etapa realmente dificila este aceea a deciziilor legate de afirmarea originii romanesti. Dupa cum stim, Romania nu a facut un efort coerent de constructie a unui brand de tara, iar proiectele de branduri sectoriale sunt neconvingatoare (vezi recent lansatul brand de turism, doar un desen generic, nu un brand, si deci incapabil sa genereze activitati si business), lasand imaginea Romaniei pe pietele externe cu asociatorii negativi de care suntem cu totii constienti. In conditiile acestea, decizia Bitdefender si Brandient de a prelua pieptis o buna parte a constructiei brandului national sectorial de IT prin inglobarea originii in propriul brand a fost dificila si, cu atat mai mult, de aplaudat. Pe de alta parte, credem ca am vazut suficient din incompetenta guvernantilor ca sa realizam ca abordarea centralizata este sortita esecului, si am facut swith la ideea de branding sectorial privat, descentralizat.
Asa am ajuns la explorarea simbolurilor stravechi, dintre care steagul dacic — dragonul-lup, cum il numim noi pentru a-l si explica pe pietele externe — a fost ales pentru implementare in doua forme: un avatar 3D, usor de recunoscut si de folosit in comunicarea orientata catre consumator, si un simbol abstractizat al dragonul-lup pentru logoul de corporatie, reprezentand energia interna extraordinara a unei organizatii de oameni tineri, hipercompetitivi care anul acesta a reusit sa creeze cel mai performant antivirus din lume.
Logo-ul Bitdefender inainte si dupa rebranding:
Suita comerciala 2011 (inainte de rebranding) si suita comerciala 2012 (dupa rebranding).
IQads: In ce fel s-a ajuns la promisiunea de brand "Awake" si ce alte idei au fost luate in considerare ?
Cristian 'Kit' Paul: Am fost impresionati de batalia invizibila care are loc zi si noapte pe intreaga suprafata a mapamondului, oriunde exista computere — si acum exista peste tot —, intre virusi, SPAM si atacurile cibernetice pe de-o parte si pazitorii ordinii si a integritatii vietii noastre digitale de cealalta. Bitdefender este o armata de elita in aceste batalii epice, de dimensiuni inimaginabile, cu sute de milioane de combatanti. Si armata Bitdefender nu doarme niciodata, asa cum produsele instalate stau mereu la panda, mereu gata de riposta. Sloganul "Awake" a venit ca un rezumat intr-un cuvant al acestei stari de fapt, perfect laconic, tacut, asa cum ii sta bine unui luptator.
IQads: In ce fel a fost integrata in materialele de comunicare noua identitate Bitdefender?
Cristian 'Kit' Paul: Noua identitate este centrala in intreaga comunicare Bitdefender, stand la baza platformelor de comunicare specifice. Mai mult, elementele de identitate Bitdefender sunt proiectate sa preia o buna parte a efortului de comunicare. Cutia in sine, cu avatarul 3D, si sloganul functioneaza aproape ca un ad de presa, putand comunica eficient in pietele fara sprijin de advertising.
IQads: Procesul de rebranding pentru Bitdefender a inceput in 2009; care au fost etapele de atunci pana la finalizare?
Cristian 'Kit' Paul: Bitdefender este o corporatie complexa, cu o echipa internationala si un ecosistem vast de stakeholders, ceea ce a dus natural la un proiect de rebranding totalizand doi ani de efort.
IQads: Cum a decurs colaborarea dintre agentie si client: cate intalniri au fost, cate propuneri au fost refuzate?
Cristian 'Kit' Paul: Colaborarea intre Brandient si Bitdefender a fost extraordinara. A fost un proiect pe care ni l-am dorit foarte mult si noi si ei, si astfel am reusit sa trecem impreuna peste toate etapele dificile. Ei au adus la masa un produs senzational si o echipa de rock stars ai stiintei computerelor, noi am adus o expertiza unica in piata si curajul de a ataca de pe pozitii egale cele mai importante branduri globale.
Comentarii