Se da urmatorul spot. O mama ingandurata e asezata pe un pat, un copil in prim-plan se joaca cu jucariile. Pe fundal scanceste un bebelus. Dintr-o data se aude un tzar - tzar. Vine din partea telefonului de jucarie de pe podea. Fetita din prim-plan ii inmaneaza telefonul mamei. “A, se joaca” e gandul oricarui om care stie ca nu porti conversatii reale la telefoane de jucarie. Dar cat m-am inselat!
Cine e de cealalta parte a receptorului? Nimeni alta decat Andreea Marin. Care, cu tenul ei perfect, cu coafura ei din care nici macar un fir de par nu e nelalocul lui si cu zambetul ei larg, ce mai, cu toata persoana vorbeste cu mama din imagini. Despre care deduc ulterior ca e coplesita de responsabilitatile pe care le aduce cu sine statutul de mama.
Nu stiu de ce fosta diva Surprize -Surprize este imaginea iconica a mamei perfecte pe plaiurile mioritice, dar in reclama asta nu se potriveste. Nici o mama nedormita care, spre exemplu, in acelasi timp trebuie sa schimbe scutece, sa pieptene celalalt copil, sa incalzeasca laptele si sa pregateasca masa pentru odrasle NU raspunde la telefonul de jucarie asteptand-o pe Super Andreea sa-i vina in Super Ajutor.
O mama prinsa de responsabilitati n-are timp sa raspunda la telefoane de jucarie si nu se asteapta sa fie ajutata de o necunoscuta care e doar o alta figura frumoasa care apare la televizor. Daca are nevoie de ajutor cauta singura site-ul scoalamamelor.ro (pe care il promoveaza cu prea putina inspiratie Andreea Marin), in cel mai rau caz. Dar cel mai plauzibil ajutor al mamelor sunt proprii soti, parintii sau prietenii. Dar nu Andreea Marin. Care da sfaturi prin telefonul de jucarie.
Ceea ce ma duce la concluzia ca Andreea Marin e un fel de Chuck Norris in varianta feminina. Daca Andreea Marin vrea sa te gaseasca, Andreea Marin poate. Nu esti in apropierea vreunei forme de comunicare moderne? N-are importanta. Andreea Marin te suna pe telefonul de jucarie. Cum? E simplu, doar vorbim de Andreea Marin.
In headerul site-ului scoalamamelor.ro, se poate citi: "Acest website este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013". Fiind vorba de un proiect atat de complex, n-ar fi meritat ceva mai multa atentie in ceea ce priveste ideea creativa?
Comentarii
E adevarat ca cel mai bun spijin sunt prietenii si familia, dar, cateodata acestia nu fac fata sau nu-ti pot oferi solutii.
Ideea unui Centru de ajutor al mamelor e, dupa mine, o idee foarte buna. Cat despre promovare, caci despre asta vorbim aici, oricand se poate si mai bine. Ceea ce face acest spot este doar sa informeze mamele, la un nivel cat mai larg, deci prin TV (care oricum face zgomot in toate casele noastre), despre existenta acestui centru, a acestui site...
Analiza asta nu e in nici un caz o critica la adresa proiectului pentru ca, pana la urma, nu asta este rolul meu. Si nicaieri nu am declarat ca imi place sau nu-mi place Andreea Marin. Dar spotul, asa cum am argumentat si mai sus, nu este convingator pentru publicul-tinta. Daca as fi avut acces la un studiu cu privire la eficienta spotului vizavi de target, as fi putut scrie o analiza si mai bine documentata. Si daca doriti sa impartasiti informatiile astea cu noi, suntem mai mult decat bucurosi sa le folosim cat mai bine cu putinta.
Mama nu schiteaza nicio surpriza atunci cand il primeste. In mod normal, s-ar fi aratat mirata, ar fi schitat un zambet efemer, ar fi intrat in jocul fetitei si ar fi arborat iarasi chipul acela trist si responsabil.