[Digital Buzz] Radu Ionescu: "Evaluarea a fost prea exigenta" la Internetics 2009

Digital Buzz cu Radu Ionescu (Managing Director, Kinecto)

IQads: Sugestia ta de imbunatatire a festivalului Internetics ar fi "o regandire a formularelor de inscriere si o clarificare a tipurilor de proiecte vanate pentru fiecare categorie si sectiune", conform declaratiei de pe internetics.ro. Kinecto a obtinut la Internetics un premiu pe sectiunea "Servicii publice", in cadrul categoriei "Site-uri, microsite-uri si bloguri de promovare", cu ioanid.com. Ca sa fie constructiva critica, hai sa incepem cu formularul si criteriile pentru aceasta categorie, in care ati castigat. Ce schimbari ar trebui facute?

Radu Ionescu: In general au fost prea multe campuri, nu intr-o ordine logica sau campuri care lipseau cu totul din formular. Formularele trebuie sa urmeze structura si logica unui case pentru a fi atat valoros, cat si usor de jurizat si sa comunice explicit tipurile de informatii urmarite pe fiecare camp.

IQads: Ati obtinut 5 nominalizari in celelalte categorii cu Concurs LG ("Site-uri, microsite-uri si bloguri de promovare", 2 nominalizari la "Best Use of Social Media" "? juriu de specialitate si bloggeri, "Campanii Interactive") si Bigger Balls ("Campanii Interactive"). Cum ar fi trebuit sa fie formularul ca sa va puteti pune mai bine in valoare lucrarile?

Radu Ionescu: Probabil puteam explica mai bine faza de concept si rezultatele obtinute, insa nu inseamna ca daca scriam mai bine case-ul, automat luam si premiu.

IQads: Criteriile de jurizare pentru celelalte 2 categorii ("Best Use of Social Media" , "Campanii Interactive") "? ar trebui sa fie altele, sa aiba alte ponderi...?

Radu Ionescu: Criteriile, cu ponderile prezentate de organizatori, mi s-au parut corecte. Evaluarea a fost poate prea exigenta doar.

IQads: Inteleg ca puteati atasa formularului documente suplimentare. Crezi ca juriul nu acorda suficienta atentie atasamentelor, ci doar fomularului in sine?

Radu Ionescu: Am jurizat si eu in mai multe festivaluri de-a lungul timpului si stiu ca si aici functioneaza "elevator pitch": daca nu convingi din prima, este greu sa fii observat. Timpul petrecut per lucrare in faza de screening, cand treci prin sute de lucrari, este evident foarte scurt si nimeni nu are timp sa "sape" dupa informatii valoroase prin multele materiale si texte aferente unei inscrieri.

IQads: Despre juriu, ai declarat tot pentru Millenium, ca a fost competent, dar prea exigent. Dar, dupa cum ziceai pe Twitter, un premiu valoreaza mai mult daca e mai exigent juriul. De ce ar fi trebuit sa acorde, totusi, mai multe premii (ca inteleg ca asta e problema)?

Radu Ionescu: Pentru ca nivelul local e cel ce da standardul. Daca ne uitam la BCR Open Tennis cu aceleasi asteptari ca la Roland Garros vom fi dezamagiti. Daca ne uitam insa ca fiind cel mai puternic concurs local pe zona lui, brusc ne setam altfel asteptarile si locul 1 devine foarte relevant pentru piata aceasta.

Nu inseamna ca trebuia sa avem premii la toate sectiunile "? cred ca ducand stacheta putin mai jos, la standardul pietei locale, mai erau maxim 4-5 lucrari de premiat pe langa cele opt alese de juriu.

IQads: Cum comentezi faptul ca FourHooks a obtinut titlul de Agentia Anului cu proiecte de publishing, nu cu microsite-uri in Flash? Spune asta ceva despre directia in care ar trebui sa se indrepte piata?

Radu Ionescu: FourHooks a castigat Agentia Anului cu niste concepte foarte bune de comunicare, nu cu o tehnologie sau tip de implementare. Avem castigatori la Golden Drum (McCann Israel cu Deus) sau Cannes (Boondoggle cu Axion) pentru campanii de bannere "? inseamna ca bannerele sunt bune sau proaste? Nu tehnologia face diferenta, ci ideea din spatele ei si, evident, executia care sa sustina ideea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related