2011 este anul in care agentiile, brandurile, specialistii, bagatorii de seama, gospodinele, nascutii dupa revolutie, pensionarii si mascatii vor invada retele sociale. Toata lumea o sa fie acolo, toti se vor imprieteni, vor sharui si vom recomanda dar in primul rand, toti vor invata sa dea (mai timid la inceput) un Like sanatos.
Iar toate brandurile vor face un singul lucru: vor colecta. Care cu robotei mai inteligenti, care cu premii, care cu mecanici monstruoase, care cu propuneri de ramai prost, care cu media, fiecare cu ce poate.
Si astfel, in 2011 va incepe “Razboiul Like-urilor”. Cel mai tare brand, cea mai tare lansare, cea mai smechera bere, masina, spray, biscuit, etc se vor alege prin cantitatea de Like-uri primita. Si vom ajunge la sute de mii. Si fiara va cere in fiecare zi mai multe Like-uri, mai multa “implicare”, mai multi fani.
Plecand de aici, mi se pare ridicol sa te mai afisezi la un festival daca nu ai minim 50k Likes per campanie. Nu ai cum sa scoti fata in lume cu mai putin de 10k de fani. Nu se face sa pleci de la o intalnire fara sa promiti 10k de Like-uri pe saptamana. Nu poti sa-ti mai privesti copiii in ochi daca nu ai mai pacalit sute de Likeisti in dupa-amiaza respectiva.
Am ajuns sa dam Like cand moare cineva, dam Like ca sa avem voie sa scriem, dam Like sa castigam si noi un voucher, au aparut si Likerii profesionisti cu sute de conturi, au aparut hotii de Like-uri. Urmeaza sa apara si asiguraile pentru mia de Like-uri.
Mi-am propus sa fac un excel in care sa adun toate like-urile declarate la toate campaniile din Romania. Si verificarea este urmatoarea: daca la finalul anului o sa avem cota de piata la Like-uri cat avem la bani, inseamna ca suntem ok, nu ? Calarim trendul. Suntem in business.
Pentru ca, din pacate, in comunicare nu mai suntem.
Un Like va rog.