Cum sunt motivati publicitarii la Graffiti BBDO

In industria in care "out of the box" deja este cliche, gasirea unor noi metode de motivare nu este tocmai usoara.

Desi nu incercam sa reinventam apa calda avand toata paleta de clasice modalitati, performance appraisal, training, teambuilding etc, incercam sa dam un touch personal si sa le customizam nevoilor reale ale agentiei. Taiem de pe lista generala de metode mult ravnitul (in multinationalele din alte domenii) "casual Friday" pentru ca aici e o glumita, neexistand un dress code strict (vorbim maxim de "formal meeting the client day").

Din punctul meu de vedere, team building-ul este important, dar nu trebuie sa se rezume la o iesire de un week-end in care facem joculete si ne cunoastem aprofundat vrem nu vrem. Team building-ul anual e ok, dar trebuie sa se completeze fericit cu alte mici happening-uri. De exemplu, noi am practicat un mix interesant de incentivare intre concurs intern si team building, provocand agentia la rezolvarea unui brief, miza fiind plecarea castigatorilor la festivalul de la Cannes. Echipele ce lucrau erau formate din o suma de oameni ce nu au avut ocazia sa lucreze in trecut prea mult impreuna. A fost un success cu beneficii nu doar pentru bravii castigatori dar si pentru ceilalati, ca si experienta de cunoastere si efervescenta pozitiva. Mai avem si traditia happy hour-ului (in traducere libera este vorba de binecuvantatele zile de joi, la sfarsitul carora se da o mica petrecere, unde ora vesela se transforma in orele vesele si unde se rezolva foarte lesne si miraculos probleme aducatoare in timpul zilei de incruntari.)

Training-urile sunt foarte importante: cu cat este mai mare calitatea lor, cu atat este mai reala motivatia; aceasta este data de content, traineri, participanti, locatie chiar. Exemplul viu aici la Graffiti il constituie un program numit "BBDO University ", destinat seniorilor. E un program intensiv cu profesori eminenti din reteaua BBDO si care pe langa posibilitatea pe care o da cursantilor de a se perfectiona si a se valida cu colegi din intreaga lume, are loc si intr-un cadru minunat in Spania sau Franta.

Lista metodelor de stimulare continua cu politica de promovarea din interior, recompensarea performantei coaching-ul unu la unu, half day off -ul ocazional, stress management-ul inrolarea in cazuri sociale ca si scop comun. Absolut toate au fost testate, practicate aici si sunt, in opinia mea, vitale pentru un mediu sanatos si fericit.

In incheiere, o modalitate basic de motivare si care e gratis (aviz tematorilor de criza financiara) este darea constanta si corecta de feed back. Este super eficienta si, exact ca orice lucru elementar, risca sa se piarda in nevoia oamenilor elevati de a rezolva alambicat problemele.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune


Comentarii

getodacu tzuzu
acum 15 ani
este incredibil cu cata nonsalanta se induce publicul in eroare. teambuildinguri?? stress management?? feed-back constant?? ca sa nu mai vorbim de recompensarea performantei! ha-ha! tragic de amuzant! despre ce agentie e vorba? in niciun caz despre cea sub al carei nume semnezi.
Adina Florescu
acum 15 ani
bai baieti, hai sa va zic eu cum sta treaba: eu am un amic ( de fapt, 2) care lucreaza acolo si mi-a zis sa scriu ca e de tot kktu in agentie ( chiar, cenzurati cuvantul kkt? ) ...bun, deci daca oamenii din interior zic ca e de kkt, e de kkt frate! asa ca multa mu..stima la agentiile "creative" de la noi, doar un pretex sa se aleaga cu banii..nema premii, nema valoare canci pe branza....aaa, si la final sa nu uit: v-am zis ca mi-a zis un amic care lucreaza la bbdo ca e de tot KKTU in agentie?


Branded


Related