[AdBreak #37] 2. Talk of the Month: regasirea entuziasmului din publicitatea romaneasca

Majoritatea invitatilor din al doilea panel AdBreak #37, "Talk of the Month", au spus ca entuziasmul publicitarilor nu s-a pierdut, dar ca sunt o multime de factori care au facut ca publicitatea romaneasca sa nu mai fie creativa ca pe vremuri: faptul ca spoturile creative de altadata erau fie ghost-uri, fie pentru clienti mici, fie pentru proiecte nesemnificative ale unor branduri mari si ca acum "trebuie sa muncim pe bani, nu pe premii" (Vali Suciu, CD Odyssey). Alt factor ar fi faptul ca pe vremuri nu exista alternativa la spoturile tv pentru entertainment, dar in prezent, viralele de pe YouTube ne arata tuturor cum "realitatea e mai entertaining decat publicitatea" (Claudiu Dobrita, CD Grey), iar creativii au acum o concurenta puternica din partea userilor obisnuiti de YouTube (Catalin Dobre, GCD McCann).

Indiferent de cat de entuziasti sunt publicitarii, factorul principal de care depinde prosperitatea publicitatii este economia (Octav Gheorghe, CD Gavrila&Asociatii). In prezent, clientii cer tot mai multe promotii, vor sa vada cum o sa vanda campania inainte s-o aprobe (Adrian Botan, Creative Partner McCann). Pe de alta parte, publicitatii romanesti ii lipseste spiritul competitiei, "ura pozitiva care impingea lucrurile inainte", asa cum era pe vremuri razboiul dintre Botan si Naumovici (Adrian Preda, CD Tempo). Andrei Tripsa (CD, Propaganda) a spus ca in prezent "suntem mai aproape de entuziasmul care ii e necesar acestei industrii decat cel care era in 2004-2008. Acum suntem mai pe bune".

Totusi, pentru acei publicitari care sunt demotivati, cei 7 invitati ai acestui panel au oferit cateva sfaturi: sa gaseasca solutii noi la ce se intampla astazi (Vali Suciu), sa manage-uiasca in folosul brandurilor acel content creativ facut de oamenii obisnuiti (Catalin Dobre), sa devina antreprenorii propriilor idei, sa se gandeasca la ele ca la un produs si sa reuseasca astfel sa le explice si sa le vanda (Claudiu Dobrita), sa plece din agentia in care sunt nefericiti, in alte agentii care pot fi creative si atunci cand e criza (Adrian Botan).




VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »



Branded


Related podcasts