In promovarea vanzarilor, oferta promotionala constand in comercializarea a doua sau mai multe produse reunite (loturi de produse sau servicii) la un pret special/exceptional. Obiectiv: pastrarea clientelei, cresterea cantitatii de produs cumparate, stocare la consumator, atragerea clientilor oportunisti, cumpararea altor produse ale marcii, comunicatie. Modalitati de prezentare: a) lot omogen - oferta speciala formata din doua sau mai multe produse identice (produse de larg consum, cu o frecventa ridicata de consum), reunite sub un ambalaj comun, careia i se aplica o reducere de pret semnificativa (spre exemplu, un bax de bere la un pret "soc"; oferta de degustare - lot de 2 conserve, 25% produs gratuit; lot de trei sticle de apa minerala, a treia gratuita). Variante: - lot cu reducere - lot de doua sau mai multe produse omogene beneficiind de o reducere semnificativa ("primul produs 49.000 lei, al doilea 30.000 lei" ori "doua produse pentru 79.000 lei"); - lot cu gratuitati - lot format din doua sau mai multe produse din care unul este gratuit (articole identice, varietati diferite). Exemplu: BOGOF (engl. - buy one, get one free) - "cumparati un produs si primiti inca unul gratuit" (V. plus-pack, oferta-pachet); "primiti 3 dar platiti numai 2", "4 pentru 3" etc, "lot de x produse + 1 gratuit", "lot de x produse, din care 1 gratuit", "lot de x produse, din care al treilea/al patrulea etc. gratuit"; - lot cu bon de reducere imediata (la casa) sau BR valabil pentru achizitia ulterioara a aceluiasi tip de produs (fr. - BR a valoir); - lot cu prima directa; - lot tip "a doua achizitie rambursata"; - lot cu jocuri sau concursuri s.a.; b) lot incrucisat/mixt - oferta grupata (sub un film imprimat), alcatuita din doua sau mai multe produse de larg consum, apropiate sau complementare, apartinand unei game (spre exemplu, un detergent pentru rufe, un inalbitor, un detergent lichid pentru vase si un sapun), comercializata la un pret atractiv - mai scazut decat suma preturilor unitare ale fiecarui produs (fr. - vente jumelee) - sau cu gratuitati; c) lot de produse asociate - oferta grupata de vanzare a unuia sau mai multor articole, insotite de un articol/serviciu accesoriu, exceptional, cu rol de prima (pretul de vanzare al lotului va fi mai mic sau cel mult egal cu pretul articolelor curente componente). Exemplu: un abonament anual la o revista economica in valoare de 490.000 lei + o cafetiera in valoare de 299.000 lei - (ambele) la un pret exceptional de 590.000 lei; d) lot virtual/electronic - reducere efectuata la casa, automat, in functie de codurile de bare ale articolelor care compun oferta promotionala; e) lot tip "girafa": lot de doua produse, din care unul contine 20-50% cantitate in plus si care se vinde la pretul produsului obisnuit.