Tehnica de promovare a vanzarilor firmei, constand in avantajul oferit clientelei potentiale de a beneficia de o diminuare a pretului de vanzare al unui produs, sub urmatoarele forme: - reducere imediata - reducere de pret al unui produs/lot de produse, dedusa din pretul de vanzare - exprimata in valoare absoluta sau in procente. (Nu se confunda cu bonul de reducere imediata care da dreptul la reducerea la casa a pretului de vanzare nemodificat al produsului). Este utilizata pentru produsele de larg consum, preambalate. - pret special (pentru o durata limitata); - remiza; - pret de incercare; - pret special de lansare; - pret barat; - cupoane sau bonuri de reducere; - cupon/bon de cumparare; - gratuit inclus; - reducere pentru achizitionarea de cantitati mari - premii de fidelitate; - reducere la prezentarea unor probe de cumparare - vanzare la pretul de fabricatie; - vanzare "flash"; - credit gratuit; - oferte de returnare a banilor - solduri si lichidari etc.; In relatiile cu distribuitorii, actiunile de reducere a pretului imbraca urmatoarele forme: - rabatul comercial - reducere care se acorda tinand cont de deficientele de calitate sau de pierderile cantitative inerente; rabat sezonier: reducere de pret acordata clientilor care achizitioneaza si in afara sezonului; - remiza - reducere procentuala acordata in afara facturii, spre exemplu, avanduse in vedere importanta clientului sau a achizitiei efectuate de acesta. In relatiile producator-distribuitor se folosesc frecvent: remiza pentru cantitate, pentru colaborare fructuoasa, pentru serviciile efectuate, pentru stimularea distributiei etc. - reduceri acordate de producator distribuitorului, la sfarsitul unei perioade (an, semestru), in functie de importanta comenzilor efectuate; - reducere acordata cumparatorului care efectueaza plata in avans, renuntand la termenul initial convenit.