Ansamblu de mijloace promotionale, care vizeaza o prezentare si punere in valoarea activa, cat mai adecvata a produselor si serviciilor firmei, la punctele de vanzare; acestea sunt menite sa conduca la transformarea motivatiei de cumparare a clientelei in achizitie efectiva. Factor dinamizator al vanzarilor si de comunicare intre produs si consumator (ca ultima punte de legatura), rolul PLV este primordial in stimularea incercarii si cumpararii produsului (prima achizitie), in popularizarea si "impingerea" marcii catre consumator (in 55% din cazuri clientul se decide sa cumpere in ultimul moment, chiar la locul de prezentare a marcii). Exemple de mijloacele de publicitate comerciala utilizate la punctele de vanzare: - reclama grafica (afise, postere, pliante, cataloage de prezentare, brosuri, autocolante etc.); - reclama sonora (efectuata de vanzator cu prilejul vanzarii, difuzarea de anunturi/spoturi publicitare in magazin, folosirea de teme muzicale - cu prilejul unor demonstratii practice etc); - reclama video (prezentarea de filme video publicitare - Q-TV); - promovarea prin marca (imaginea si notorietatea marcii); - promovare prin ambalaj (V. dummy pack), punct de informare comerciala, - expozitii in magazin (stand de prezentare privilegiata, amplasament special, alee a marcii etc), demonstratii practice, sampling (stand de degustare), cadouri, obiecte promotionale, uniforma personalului etc.